21 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her üç kadından biri artık gerçek saç rengini bilmiyor
Haberler

Her üç kadından biri doğal saç renginin ne olduğunu hatırlamıyor

Gizem Yıldız
17 Haziran 2022
1 dk okuma

5 yıldır sarışın olduğunu sandığınız bir arkadaşınızın kumral olduğunu öğrenseniz şaşırır mısınız? Ya da eşinizin? Üstelik belki kendi bile saç rengini yeniden keşfediyordur. Zira 2.000 kadının katılımıyla yürütülen bir araştırma, her üç kadından birinin artık doğal saç renginin ne olduğunu hatırlamadığına işaret ediyor. Katılımcıların yüzde 32’si ise eşlerinin dahi gerçek saç rengini bilmediğini belirtiyor.

Better Natured adına OnePoll tarafından 2.000 kadının katılımıyla yürütülen bir araştırma, kadınların neredeyse yarısının (yüzde 49) saçlarını doğduklarından farklı bir renge boyamak için iki ila altı yıl harcadığını ortaya koyuyor. Verilere göre, katılımcıların üçte biri (yüzde 32) artık doğal renginin ne olduğunu hatırlamıyorken, yüzde 32’si eşlerinin gerçek saç rengini bilmediğini söylüyor. Öte yandan, kadınların yüzde 74’ü iltifat alırlarsa saç rengini koruma olasılığının daha yüksek olduğunu belirtiyor. Benzer şekilde yüzde 71’i, saç değişikliğinin özgüvenlerini artırdığını kabul ediyor.

Ankette dikkat çeken verilerden biri de yüzde 46’lık bir kesimin kimsenin saçlarını boyadığını bilmediğini söylemesi.

Ortalama bir insanın yaşamı boyunca yaklaşık beş farklı saç rengine sahip olduğu göz önüne alındığında, üçte ikisinin saçlarını 30 yaşından önce boyamaya başlaması şaşırtıcı değil. Zira katılımcıların yüzde 58’i de saçlarını gençken daha çok boyadıklarını kabul ediyor.

Ankete katılan 10 kişiden dördü gri saçlarını kapatıyor veya boya kullanarak doğal renklerini koruyor. 

Hatta 10 kişiden dördü (yüzde 43) pandemi sırasında grilerini daha fazla benimsemeye başladı.

Pandemi, insanların saç boyama alışkanlıklarını da değiştirdi. Yüzde altmış biri, pandemi öncesine kıyasla şimdi daha çok saçlarını evde boyamayı tercih ediyor, yüzde 40’ı ise evde boya işinin yeni normalleri olduğunu söylüyor. Buna rağmen, yüzde 28’i genellikle bir kuaförü ziyaret ediyor.

Renk veya konum ne olursa olsun, ankete katılanların beşte biri (yüzde 21) yeni bir saç rengini yaşlarını benimsemenin bir yolu olarak görüyor.

Kilo vermek çocuk sahibi olmaktan daha büyük bir fedakarlık istiyor

featured
1 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
2 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
3 Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
4 LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
5 Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Güncel Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
Haberler
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Haberler
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Sena Tufan
8 Eylül 2025
Her 10 üniversite öğrencisinden 9'u ekonomik olarak zorlanıyor
Haberler
Her 10 üniversite öğrencisinden 9’u ekonomik olarak zorlanıyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Tüketici, "ultra işlenmiş" gıdalardan uzaklaşıyor
Haberler
Tüketici, “ultra işlenmiş” gıdalardan uzaklaşıyor
Sena Tufan
25 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.