26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sabancı Carrefoursa’da çoğunluğu istiyor

Marketing Türkiye
24 Şubat 2012
1 dk okuma

Sabancı Holding, Fransız perakende devi Carrefour’un Türkiye operasyonunda çoğunluğu istiyor. CNBC-e’ye konuşan Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, “Gıda perakendeciliği önemli bir sektör. Eğer Carrefoursa’da çoğunluk yapıya ulaşabilirsek organik veya inorganik büyümeyi değerlendiririz. Yakın zamanda Carrefour’la konuşmalara başlayacağız” dedi. Carrefour ile Sabancı Holding’in hipermarket ve süpermarket alanındaki ortaklığı, Carrefoursa adı 1996’dan bu yana faaliyet gösteriyor.

Carrefoursa’da Carrefour’un yüzde 58.2, Sabancı Holding’in yüzde 38.8 payı bulunuyor. Şirketin yüzde 2.2’si ise halka açık. Kurtul, ayrıca holding olarak bu yıl 3 bin yeni istihdam yaratacaklarını kaydetti. Sabancı Holding’in yıllık değerlendirme toplantısında da konuşan Kurtul şu bilgileri verdi: “Sabancı bu yıl ciroda yüzde 20 artışla 27.6 milyar TL bekliyor. Sabancı bu yıl yaklaşık 2 milyar dolar yatırım hedefliyor, yüzde 68’i enerji sektörüne yapılacak. Sabancı’nın 2011’de konsolide satışlarının yüzde 17 büyüyerek 22.9 milyar lira olmasını bekliyoruz. Sabancı 2011’de konsolide faaliyet kârının 4.3 milyar lira olmasını bekliyor. Sabancı’nın 2011’de yatırımlarının 1.45 milyar dolar olmasını bekliyoruz. 2011’de öz kaynaklarının 14 milyar TL, net aktif değerinin 13 milyar dolar olmasını bekliyoruz. Yıl sonu ihracat beklentimiz yüzde 10 artışla 148 milyar dolar Enerji grubunun 2011 satışları yüzde 28, FAVÖK’ü yüzde 152 arttı. Enerjide kurulu güç 1,635 MW, portföy büyüklüğü 5,000 MW’ın üzerine çıktı. Perakendede 2011’de satışlar yüzde 17, FAVÖK yüzde 70 arttı, sigortada ciro yüzde 21, FAVÖK yüzde 25 arttı. Çimento grubu satışları geçen yıl yüzde 12, FAVÖK yüzde 24 arttı. Çimento grubu yurtiçi ve yurtdışı satın alma fırsatlarını değerlendiriyor, organik ve inorganik büyüme fırsatlarını yakın takip ediyoruz. Çimento grubunun 5 yıllık dönem için 200 milyon dolar yatırım hedefi var, 2011 yatırımı 72 milyon dolar oldu. Halka arzda Avivasa için 2013, Enerjisa için 2014 Diasa için 2015 yılını planlıyoruz.”

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Haberler
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
İrem Alimoğlu
14 Kasım 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Sena Tufan
30 Ekim 2025
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Haberler
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
22 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.