16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Renkler tüketiciye ne söylüyor?
Haberler

Renklerin tüketicinin dikkati üzerindeki etkisi kanıtlandı

Gizem Yıldız
20 Mayıs 2022
1 dk okuma

Canon‘un floresanın renk etkisine dair gerçekleştirdiği araştırma yayınlandı. Verilere göre tüketicinin gönlü çeşitli malzemeden ve cesur renklerden yana. Araştırma ayrıca renklerin tüketicinin dikkati üzerindeki etkisine de işaret ediyor.

Ankete göre, dört tüketiciden üçü, floresan renklere sahip posterlere ve tabelalara daha fazla dikkat ediyor. Zira araştırmaya katılanların yüzde 90’ından fazlası, floresan renklerde basılmış posterleri ve tabelaları hatırlama olasılıklarının çok yüksek olduğunu veya daha muhtemel olduğunu söyledi. 

Floresan renklerin güçlü geri dönüşünü vurgulayan araştırmanın öne çıkan diğer detayları şöyle;

  • Tüketicilerin çoğu (yüzde 31), floresan pembenin sanat ve kültürdeki en ikonik renk olduğuna ve diğer floresan renklerin arasında en dikkat çekicisi olduğuna inanıyor.
  • Floresan renkler dijitalde ve baskıda öne çıkıyor, bu da tüketicilerin neden (yüzde 55) floresan mürekkep kullanan bir yazıcı satın almak istediklerini açıklıyor.
  • Tüketiciler floresan renkleri gördüklerinde en çok mutlu (yüzde 64,5) ve heyecanlı (yüzde 47) hissettiklerini söylüyor. 

Kaynak: Canon ABD, Inc.

Uzmanların tahminlerine göre, her gün 4 ila 10 bin arasında reklama maruz kalıyoruz. 2000’li yıllarda ortalama 12 saniye olan dikkat süresi ise sekiz saniyelere kadar düşmüş durumda. Bu da reklamlarının çok büyük bir kısmının dikkat duvarına takıldığı, pazarlama alanında yapılan devasa yatırımlarının önemli bir bölümün boşa gittiği anlamına geliyor. Peki, uyaranların katlanarak arttığı günümüz dünyasında tüketicinin dikkatinden pay almanın formülü ne? Markalar dikkatleri üzerine çekmek için hangi stratejileri izlemeli? Influencerlar dikkat ticaretinin neresinde? Yanıtlar için TIKLAYIN.

Canon featured floresan renkler
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Haberler
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Kadınlardan onay çıktı: "Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir"
Haberler
Kadınlardan onay çıktı: “Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir”
Nafizcan Önder
14 Nisan 2025
"Normal Doğum" tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Haberler
“Normal Doğum” tartışmalarının gölgesinde: Doğum, bilgiyle değil korkuyla mı şekilleniyor?
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Group M resmen WPP Media oldu!
Haberler
Group M resmen WPP Media oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.