18 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Renkler tüketiciye ne söylüyor?
Haberler

Renklerin tüketicinin dikkati üzerindeki etkisi kanıtlandı

Gizem Yıldız
20 Mayıs 2022
1 dk okuma

Canon‘un floresanın renk etkisine dair gerçekleştirdiği araştırma yayınlandı. Verilere göre tüketicinin gönlü çeşitli malzemeden ve cesur renklerden yana. Araştırma ayrıca renklerin tüketicinin dikkati üzerindeki etkisine de işaret ediyor.

Ankete göre, dört tüketiciden üçü, floresan renklere sahip posterlere ve tabelalara daha fazla dikkat ediyor. Zira araştırmaya katılanların yüzde 90’ından fazlası, floresan renklerde basılmış posterleri ve tabelaları hatırlama olasılıklarının çok yüksek olduğunu veya daha muhtemel olduğunu söyledi. 

Floresan renklerin güçlü geri dönüşünü vurgulayan araştırmanın öne çıkan diğer detayları şöyle;

  • Tüketicilerin çoğu (yüzde 31), floresan pembenin sanat ve kültürdeki en ikonik renk olduğuna ve diğer floresan renklerin arasında en dikkat çekicisi olduğuna inanıyor.
  • Floresan renkler dijitalde ve baskıda öne çıkıyor, bu da tüketicilerin neden (yüzde 55) floresan mürekkep kullanan bir yazıcı satın almak istediklerini açıklıyor.
  • Tüketiciler floresan renkleri gördüklerinde en çok mutlu (yüzde 64,5) ve heyecanlı (yüzde 47) hissettiklerini söylüyor. 

Kaynak: Canon ABD, Inc.

Uzmanların tahminlerine göre, her gün 4 ila 10 bin arasında reklama maruz kalıyoruz. 2000’li yıllarda ortalama 12 saniye olan dikkat süresi ise sekiz saniyelere kadar düşmüş durumda. Bu da reklamlarının çok büyük bir kısmının dikkat duvarına takıldığı, pazarlama alanında yapılan devasa yatırımlarının önemli bir bölümün boşa gittiği anlamına geliyor. Peki, uyaranların katlanarak arttığı günümüz dünyasında tüketicinin dikkatinden pay almanın formülü ne? Markalar dikkatleri üzerine çekmek için hangi stratejileri izlemeli? Influencerlar dikkat ticaretinin neresinde? Yanıtlar için TIKLAYIN.

Canon featured floresan renkler
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Haberler
Sağlık çalışanları güvende değil! Şiddet vakaları 122 bini aştı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
La Lorraine'in Türkiye & Orta Doğu Bölge Başkan Yardımcısı Neslihan Nigiz Ulak oldu
Haberler
La Lorraine’in Türkiye & Orta Doğu Bölge Başkan Yardımcısı Neslihan Nigiz Ulak oldu
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Haberler
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Sena Tufan
10 Eylül 2025
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.