Reklamlar açıkhavada daha hızlı büyüyor
Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK, E & Y Türkiye Denetim ve Danışmanlık şirketi ile hazırlattığı açıkhava mecrasına yapılan toplam yatırımların belirlenmesi amaçlı raporunu yayınladı.
Açıkhava şirketlerinin cirolarının gizliliğinin korunması kaydı ile yapılan çalışmanın 2014 yılı raporu geçtiğimiz günlerde sonuçlandı. Bu sektörde faaliyet gösteren 22 önde gelen markanın katılımı ile gerçekleşen ve E & Y Türkiye tarafından hazırlanan raporda, 2014 yılında Türkiye açıkhava reklam yatırımlarının toplam 663.000.000 TL olduğu hesaplandı.
2014 yılı raporunda yer alan açıkhava reklam sektöründe faaliyet gösteren reklam şirketlerinin hedeflerine ve beklentilerine bakıldığında, 2015 açıkhava reklam yatırımlarının %10 oranında büyüme gerçekleştirmesi bekleniyor.
2014 Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporu yer alan bilgiler özetle:
– Türkiye açıkhava reklam yatırımlarının 2013 yılına göre 2014’te yaklaşık % 11,43 büyüdüğü saptandı. Bu büyüme oranı, Reklamcılar Derneği’nin öngördüğü Türkiye toplam reklam yatırımlarının ve bazı mecraların büyüme oranından daha yüksek.
– Türkiye açıkhava mecrasında yeni bir segment olan dijital ekranların ciroları belirlendi. 2014 yılında açıkhavadaki dijital ekranlarda yapılan reklam yatırımlarının toplamı 41.966.000 TL oldu. Bu rakam açıkhava toplam yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının % 6.33 olduğunu gösteriyor.
– 2014 raporunda yer alan bilgiye göre yurtdışında GIANTPOSTER diye tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard vb) reklam yatırımları 2014 yılında 39.380.000 TL olarak gerçekleşti. Bu sonuca göre; toplam açıkhava reklam yatırımları içinde büyük alan reklamlarının payı % 5.94.
Açıkhava reklamcılığı, yaratıcılığa açık ve satış noktasına en yakın mecra olarak kendini sürekli geliştiren bir mecra olarak öne çıkıyor. Yeni uygulamalarla birlikte farklı hedef kitlelerine ulaşan açıkhava reklamcılığı, dünyada ve Türkiye’de sürekli olarak büyüyen bir alan.
İZLE Erişim ve Frekans Araştırması sayesinde açıkhavanın medya planlamalarında somut verilerle yer alması, geri dönüşünün hesaplanabilmesi diğer ülkelerdeki örneklerde görüldüğü gibi, açıkhavanın toplam reklam yatırımlarından daha fazla pay alarak büyümesine olanak sağlayacak.