18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnternetteki reklamınızı robotlar izliyor olabilir!
Haberler

İnternetteki reklamınızı robotlar izliyor olabilir!

Marketing Türkiye
30 Haziran 2018
2 dk okuma

Leyla Hazal Çetin – AdColony Sales Marketing Specialist

Statistic Brain Research Institute tarafından yapılan araştırmaya göre, 2000 yılından bugüne dikkatle odaklanma aralığımız  yüzde 33 kısalmış durumda. 8,25 saniye odaklanabilme süremizle 9 saniye boyunca dikkatini toplayabilen Japon balıklarından daha kısa süre odaklanabiliyormuşuz. Dikkat süremizdeki kısalmanın en büyük nedeni olarak da her geçen gün artan mobil kullanım gösteriliyor.

Hızlı akan günümüz dünyasında aynı anda birden fazla iş yapma yetimiz de gelişiyor. Özellikle 14-17 yaş arasındaki kesim aynı anda ortalama 5 iş yaparken, 18-24 yaş grubu 4, 25-34 yaş grubu ise 3 işi aynı anda yapıyor. (Kaynak: AdColony Consumer Road Trip Survey, 2017). Türkiye’de kullanıcılar televizyon izlerken, ikinci ekran kullanımlarına bakıldığında  yüzde 78 ile mobil ilk sırada yer alıyor. (Kaynak: Global Web Index, Turkey Market Report, Q2 2017) Bu bilgiler ışığında, birden fazla iş yapan kitlelerin elinde telefon olduğu sonucuna varabiliriz.

Peki mobilde ne kadar dikkatliyiz? TubeMogul’un araştırmasına göre kullanıcıların mobilde gördükleri içeriklere ideal odaklanma süreleri 30 saniye. Sonrasındaysa kullanıcıların  yüzde 60’ı dikkatini kaybediyor. Özellikle videolu içerikler için de video süresi kısaldıkça kullanıcıların etkileşime geçme ihtimali artıyor. (Kaynak: Wistia Video Analytics Data)

Gün içinde onlarca reklama maruz kalan kullanıcılar sadece reklam engelleme teknolojileri ile değil, kendi kendilerine bir savunma mekanizması olarak da reklam körlüğünü yaratıyorlar. Tüketicilere ulaşabilmenin yolu dikkatlerini çekecek, onları etkileşime sokarak bir deneyim sunacak reklamlar yaratmaktan geçiyor. Bu anlamda reklamı oluşturan ögelerin bir arada başarıyla çalışması gerekiyor. Nasıl mı?

  • Kullanıcıların videoların yüklenmesini beklemeye tahammülü yok, hele ki reklam videolarının. Bu nedenle yükleme süresi olmayan, kullanıcıların karşısına çıktığı an en yüksek kalite ile oynamaya başlayan video reklamlar yaratmamız gerek.
  • Zaten çok fazla reklam görüyoruz, hazırladığımız reklamların dikkat çekmesi için kreatif olarak tatmin edici olmaları şart.

Yapılan dijital reklamların yarısından fazlasının (tam olarak  yüzde 56,1) görüntülenmediği bir dünyadan bahsediyoruz.(Kaynak: Think With Google, Viewability, 2017) IAB verilerine göre geçtiğimiz yıl web’de 3,15 milyar Dolar, mobilde ise 1,25 milyar Dolar reklam yatırımı non-human trafik yani robotlara yapılan gösterimlere harcanmış. (Kaynak: IAB Ad Fraud Report, 2017) Kullanıcıların dikkatinin reklamda olup olmadığını ölçmenin ilk adımı Viewability ölçümlemekten geçiyor. MOAT’ın human, in-view video complete (insanlar tarafından görülen video tamamlanma oranı) metrikleri ile reklamların gerçekten görüntülendiğinden emin olabiliriz.

Kullanıcılarının dikkatini ölçmenin en kolay yolu ise etkileşimler. Reklamlar ile etkileşime geçen kullanıcıların reklamda ne kadar süre geçirdikleri, hangi aksiyonları aldıkları ve nasıl etkileşime geçtikleri markalar için farklı iç görüler yaratıyor. Aynı şekilde reklamı izleyen kullanıcıların marka ve reklam farkındalığını ölçmek de reklamlara ne kadar dikkat ettiklerini anlamak için güvenilir bir başka yol.

Video reklamın yeni ölçülebilir metriği: Attention

Reklamın asıl amacı kullanıcıların dikkatini çekmekken, TV dahil hiç bir platformda kullanıcının odağının nerede olduğunu tam olarak bilemiyoruz. Özellikle TV ve dijitali karşılaştırmak için kullanıcıların taktıkları gözlükler ile odaklandıkları noktalar ve dikkatlerinin reklamda olup olmadığı araştırılıyor. Yine de doğal süreçten uzak olan bu kurguların sonucuna tam olarak güvenilmiyor. Belki de ilk defa, mobilde kullanıcının dikkatini ölçebileceğimiz bir teknoloji var.

Aurora™ HD Video sayesinde kullanıcıların, video sırasında gerçekten video ile etkileşime geçebilecekleri interactive video ürünleri ile, reklam sırasında kullanıcının dikkatini ölçebiliriz.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
3 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin saç bakım haritası
Haberler
Türkiye’nin saç bakım haritası
Sena Tufan
1 Ekim 2025
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
15 Eylül 2025
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Amazon’da büyük dönüşüm: 30 bin kişilik işten çıkarma dalgası kapıda
Haberler
Amazon’da büyük dönüşüm: 30 bin kişilik işten çıkarma dalgası kapıda
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.