6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcıların Google'ı Alladsof
Haberler

Reklam arama motoru “Alladsof” kullanıma sunuluyor

Gizem Yıldız
11 Ocak 2023
2 dk okuma

Türk girişimci ve reklamcı Nuri Gülver’in 50 kişilik ekibiyle kurduğu “Alladsof”, reklamverenlerin hizmetine sunuluyor. Veri etiketleme teknolojisiyle binlerce reklamı 200 bin farklı parametrede analiz eden platform, dünyanın en kapsamlı reklam arama motoru olmayı hedefliyor. Alladsof Kurucusu Gülver, reklamverenlerin ve ajanslarının başucu platformu haline gelip dünyaya açılmayı hedeflediklerini söyledi.

Sahip olduğu büyüklük ve yarattığı etkiyle ekonomi parametrelerinde önemli bir yere sahip olan reklam ve pazarlama sektörünün verilerini doğru okuyan markalar, stratejik kararlarına buna göre yön veriyor. Türk reklamcı ve yazılımcılardan oluşan 50 kişilik bir ekip, 4 yıllık çalışmanın sonucunda reklamın etkilerini öngörmek amacıyla “Alladsof” adlı arama motorunu kurdu. Tanıtımı yapılan platform, veri etiketleme teknolojisiyle 200 bin boyutlu bir uzayda reklamları atomik parçalarına ayıran, bu sayede farklı hedef kitlelerin hangi ortak özelliklere sahip reklamları beğendiğini tahmin eden dünyanın en derin yaratıcılık veri tabanı olma iddiasında. 

İngiltere’de kurulan ve bugüne kadar tasarlanmış en kapsamlı reklam arama motoru olarak tanımlanan platform, veri teknolojileri sayesinde bugüne kadar imkansız olarak görünen “reklamın etkisini öngörebilme” konusunda çözümler sunuyor. Alladsof, dünyanın herhangi bir ülkesinde yaşayan herhangi bir hedef kitle profilinin hangi ortak özelliklere sahip reklamları sevdiğini ya da sevmediğini söyleyebilirken, veri tabanındaki bilgiler ışığında bir reklam daha çekilmeden, yani senaryo aşamasındayken etkisini tahmin edebiliyor.

Türk girişimcinin projesi, 1 trilyon dolarlık reklam sektörünü etkileyecek

Alladsof Kurucusu Nuri Gülver, “dünyanın en kapsamlı reklam arama motoru” olarak tanımladığı proje hakkında şunları söyledi; “1 trilyon dolarlık bir sektör olan reklamcılığın bugün hala en büyük problemi bir alfabesinin olmamasıdır. Tüketicilere ne tarz reklamları sevdiklerini sorduğunuzda bir cevap almanız mümkün değil. Alladsof işte bu nedenle reklamcılık sektörünün alfabesini oluşturma hedefiyle yola çıktı.  İlk olarak Türkiye’de son 5 yılda yayınlanan 15 binden fazla reklamı yapay zekâ ve makine öğrenmesiyle veri tabanımıza ekledik. Bu özelliğiyle, Türkiye’de yaşayan reklam izleyicilerinin kadın, erkek, iş insanı, ev hanımı veya bir öğrencinin hangi türde reklamları sevdiğini tanımlayıp, bu tanımlamadan yola çıkarak hangi türde reklamları seveceğini ön görebilen bir sistem tasarladık.”

Bugüne kadar müşteri, rekabet ve marka üçgeni arasında pazarlama iletişimiyle alakalı kararlarını farklı kaynaklar ve raporlar üzerinden şekillendiren marka profesyonelleri Alladsof sayesinde ilk kez tek bir platformdan bu üç başlıkla alakalı veri okuyabilecek. Google, Meta veya Adobe’un dijital reklam analitiği alanında marka profesyonelleri ve ajanslara sunduğu analitik arayüzlerinin bir benzerini televizyon reklamları için bünyesinde bulunduran Alladsof, dünyada ilk kez reklam filmi analizi konusunu gündeme taşıyor.

Bu teknoloji vesilesiyle “Reklam Analisti” ismiyle yeni bir meslek doğduğunu söyleyen Nuri Gülver, Şubat 2023 itibarıyla sadece Türkiye’nin en büyük reklamverenleri tarafından deneyimlenebilecek teknolojinin, bir platform olarak ticari hayatına başlayacağını duyurdu. Gülver, Alladsof’a yatırım fonlarının ve melek yatırımcıların büyük ilgi gösterdiğini ifade ederek, 2024 yılında İngiltere, Amerika ve Avrupa reklam sektörünün başucu platformu haline gelmeyi hedeflediklerini kaydetti.

Sektörün önde gelen reklam verenlerinin katılımıyla gerçekleşen bir lansmanda açılış sunumunu Bekir Ağırdır’ın gerçekleştirdiği toplantıda veri teknolojilerinin reklamın geleceğini nasıl değiştireceği anlatıldı.

2022’nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!

Pandeminin etkilerinin iyiden iyiye azalmaya başladığı 2022 yılında şirketler reklam yatırımlarını artırmaya devam ederken, hedef kitlelerine kolayca ulaşabilmek için kendilerine en uygun mecralarla ilerledi. Peki, bu mecralar 2022’de nasıl bir performans gösterdi? GRP ve SOV (Share of Voice: ürünün aldığı GRP’nin, sektördeki toplam GRP içindeki payı) temelinde hangi mecra önde? Gerçek ziyaretçi sayısına göre hangi mecralar farkını ortaya koyuyor? Yanıtlar, Gemius‘un hazırladığı 2022 Medya Raporu’nun ilk bölümünden geliyor…
Alladsof featured
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
4 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
5 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Güncel Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
4 hafta önce
Milka çikolatalarına "hileli ambalaj" davası
Haberler
Milka çikolatalarına “hileli ambalaj” davası
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Apple'a göre: "Kirli eller, temiz çekim"
Haberler
Apple’a göre: “Kirli eller, temiz çekim”
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.