16 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklama ‘esnaf’ yaklaşımı getiren ajans, ‘Serdesin’
Haberler

Reklama ‘esnaf’ yaklaşımı getiren ajans, ‘Serdesin’

Marketing Türkiye
19 Aralık 2015
2 dk okuma

Bu ajansta expresso ya da mocha yerine bir tavşan kanı çay var. Toplantı set etmek yok, çat kapı muhabbete gitmek var.

Reklam çalışmalarını reklamcı tribine girmeden, esnaf rahatlığıyla yürüten bir ajans ‘Serdesin’.

Peki bu yaklaşımın altında nasıl bir içgörü yatıyor? Serdesin Creatif Direktörü Serhat Bayram anlattı.

“Esnaf” konseptiyle reklam yapma fikri nasıl oluştu?

Kurucumuz Esnaf Çocuğu bi’ reklam yazarı. Bizler hem ticareti hem de üretkenliği biliyoruz. “Esnaf Reklamcılık” bizim kendi üstümüze yapıştırdığımız yalancı bir etiket değil yani. Dükkanımız düz ayak. Sokaktan direkt giriliyor. Sağında bakkal, solunda berber var. Sabah kepenk sesleriyle günaydınlaşıyoruz. Plaza reklamcılığından, yüksek bina asansörlerinden, üst geçitli bol korna trafikten, “concern”den, “comment”ten, “set etmek”ten doğal olarak uzak olunca da konseptte değil özünde esnaf oluyorsunuz. Müşterimizin de ihtiyacı neyse onu tartıp veriyoruz. Müşterimizin parasını harman savurmuyoruz.

Diğer reklam ajanslarından farklı olarak ne gibi hizmetler sunuyorsunuz?

Biz Serdesin olarak elimizdeki yeteneği, beynimizdeki bilgiyi, ulaşabildiğimiz teknolojiyi, sanatı ve görüşü tamamen müşterilerimizin ticari faydası için kullanıyoruz. Müşterilerimizin parasını asla çarçur etmiyoruz. Müşterimize faydasız saniye harcatmayız, boşuna yer aldırmayız. Biz; müşterimizin ticaret hacmini büyütmeye konsantre oluruz. Aynı noktalara sıkışmış, çevresi ve kendisi dışında bir dünyası olmayan, bu işin bir ticaret olduğunu unutup şahsi “şekiller” için çalışan yerlerle; yılladır bu işte “tek” ve “bulunmaz” olduklarını sanan kişi ve kurumlarla dertleri olan tüm müşterileri bekleriz. Müşterisinin gömleğini iliklerken her defasında bir ya da birden daha fazla kaydıran ajanslardan sıkılan müşterilerle bi’ çay içip kısmetse mutlu bir izdivaç yapmak istiyoruz. Müşterinin evi ya da arabası var mı bakmıyoruz. Ser demek baş demek; bizimle çalışan ve çalışmayan tüm müşterilerin başımızın üstünde yeri vardır.

Esnaflık ruhunu çalıştığınız işte nasıl canlandırıyorsunuz?

Esnaflık bizim için ticari bir ünvanın ötesinde sosyal bir iletişim biçimini de ifade ediyor aslında. Mahalle kültüründen kopmayı istemedik. Her sabah bizi “komşu” diye karşılayan fırından alışveriş yaparız. Kuaför Rafet ile kozlarımızı tavlada paylaşırız. Önümüze park eden araba gördük mü “topla, topla, gel, topla da gel” demeden duramayız. Çayımız her daim demlidir. Kapımız güler yüze, hoş sohbete her zaman açıktır.

Çalıştığınız yeri dekore ederken de “esnaf” konseptine bağlı kaldınız mı?

Bu kısmı sürpriz olsun. Merak edenler gelsinler, görsünler, bi çayımızı içsinler.

Reklama ‘esnaf’ yaklaşımı getiren ajans, ‘Serdesin’

İsminizden yola çıkarak düşük maliyetli fikirler geliştirmek için çalıştığınızı söyleyebilir miyiz?

Esas meselemiz fikirlerimizin maliyeti değil fikirlerimizin müşterilerimizin sorunlarına çözüm olabilmesi. Tabi çok büyük ajanslardaki rantın bizim ajansımızda olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Serdesin’de fikrin bize gelişi neyse ederi de odur.

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 Golden Drum'da son başvuru tarihi 15 Ağustos...
Golden Drum’da son başvuru tarihi 15 Ağustos…
3 Sosyal medyada "kötülük", "iyilikten" 5 kat hızlı yayılıyor!
Sosyal medyada “kötülük”, “iyilikten” 5 kat hızlı yayılıyor!
4 Rekabet Kurumu'ndan Martı'ya soruşturma
Rekabet Kurumu’ndan Martı’ya soruşturma
5 Burger King neden müşterilerine boş sipariş makbuzu gönderdi? | Son 24 saatin gündemi
Burger King neden müşterilerine boş sipariş makbuzu gönderdi? | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
Sex and the City
Booking.com’dan Sex and the City fanlarını sevindirecek haber
Dijital dünyada çocuk olmak
Bugün çocuk olsaydınız dijital dünyayla başa çıkabilir miydiniz?
burger king
Burger King, hamburgerleri soğuk servis etmeye başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

sosyal medya
Haberler
Alışverişte Z kuşağının tercihi Instagram
Seda Başpınar
2 hafta önce
cannes lions
Haberler
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk ödül geldi
Seda Başpınar
21 Haziran 2022
İş dünyasında haftanın atamaları
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Haberler
Babalar markaların kadrajına girdi: İşte bu yılın en iyi Babalar Günü reklamları
Nafizcan Önder
16 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.