1 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam Kurulu'ndan tüketici yorumlarında manipülasyona 30 milyon TL ceza
Haberler

Reklam Kurulu’ndan tüketici yorumlarında manipülasyona 30 milyon TL ceza

İrem Alimoğlu
21 Şubat 2025
1 dk okuma

Ticaret Bakanlığı’na bağlı olarak faaliyet gösteren Reklam Kurulu, tüketici yorumları ve finansal hizmetlere ilişkin reklamlarda mevzuata aykırılıklar tespit ederek toplam 30,2 milyon TL idari para cezası uyguladı.

Reklam Kurulu, 14 Şubat’ta düzenlenen 354. toplantısında ele alınan 205 dosyanın 183’ünde mevzuata aykırılıklar tespit ederek toplamda 30,2 milyon TL idari para cezası uyguladı. Ayrıca, bir dosya hakkında tedbiren durdurma kararı alındı.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, mevzuata aykırı bulunan 183 dosyanın cezalandırıldığı ve bu çerçevede durdurma kararlarının da alındığı bildirildi. Bunun yanı sıra, tüketicilerin mağduriyetini önlemek amacıyla 37 dosya için erişim engeli uygulanmasına karar verildi.

Manipülatif tüketici yorumlarına sıkı denetim

Kurul, tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetlerle ilgili yorumlarını içeren değerlendirme sistemlerinin güvenilirliğini artırmak adına yeni düzenlemeler getirdi. Yapılan incelemeler sonucunda, bir firmanın “Tesis Yorumları” başlığı altında yayımladığı değerlendirmelerin gerçek kullanıcılar tarafından yapılmadığı ve doğrulama süreçlerinden geçirilmediği ortaya çıktı. Google sistemlerinden alınan ve hizmeti gerçekten deneyimleyip deneyimlemediği bilinmeyen kişilerin yaptığı yorumlar haksız ticari uygulama olarak nitelendirildi ve ilgili firmaya idari para cezası kesildi.

Reklam Kurulu, tüketicileri yanıltan ve kararlarını manipüle eden “karanlık ticari tasarımlar” konusunda da yaptırımlar uyguladı. Özellikle abonelik iptalleri sırasında kullanıcıları zorlayan yanıltıcı ara yüz tasarımlarıyla tüketicilerin iradesinin olumsuz etkilendiği tespit edildi. Bu tür uygulamalara karşı durdurma cezası verilerek idari yaptırımlar devreye sokuldu.

Ticaret Bakanlığı, tüketicileri korumak adına reklam ve ticari uygulamalara yönelik denetimlerini kararlılıkla sürdüreceğini belirtti.

featured Reklam Kurulu
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Türkiye'de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
Türkiye’de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
3 Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
4 Hangi sektör ChatGPT'yi daha çok kullanıyor?
Hangi sektör ChatGPT’yi daha çok kullanıyor?
5 AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
Güncel Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye'den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
Golden Drum 2025 finalistleri belli oldu! Türkiye’den çıkan yaratıcı işler 12 kategoride finale kaldı
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Efor Holding Ofçay'ı satın aldı
Haberler
Efor Holding Ofçay’ı satın aldı
Sena Tufan
5 Ağustos 2025
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Haberler
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Nafizcan Önder
21 Ağustos 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Sena Tufan
2 hafta önce
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Marketing Türkiye
4 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.