19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam Kurulu'ndan New Balance, Camper ve Vans'a "domuz derisi" cezası
Haberler

Reklam Kurulu’ndan New Balance, Camper ve Vans’a “domuz derisi” cezası

İrem Alimoğlu
21 Nisan 2025
1 dk okuma

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, spor giyim ve ayakkabı sektörünün önde gelen markalarından New Balance, Vans ve Camper’a idari para cezası verdi. Gerekçe ise bazı ürünlerinde domuz derisi kullanıldığına dair bilgilendirmelerin yetersiz olması.

Türkiye’de satışa sunulan bazı modellerinin içeriğinde domuz derisi kullanıldığına dair bilgilendirmelerde, “pigskin” (domuz derisi) ifadesine yer verildiği, bu itibarla içeriğinde domuz derisi bulunduğu değerlendirilen ürünlerin bileşenlerine yönelik eksik bilgilendirme yapıldığı tespit edildi.

New Balance’a 1,7 milyon TL ceza

New Balance’ın Türkiye’ye ait internet sitesinde satışa sunulan “W990GL6”, “M2002RST”, “U9060BLK” ve “U991LG2” kodlu ayakkabı modellerinin açıklamalarında yalnızca “süet”, “file” ve “sentetik” gibi genel ifadeler kullanıldığı görüldü. Ancak aynı ürünlerin yurt dışı satış sitelerinde “pigskin/mesh” (domuz derisi/örgü kumaş) gibi daha detaylı bilgilere yer verildiği belirlendi.

Bu durumun, “toplumun dini hassasiyetlerine aykırı bir bileşenin kullanıldığı ürünlerde, bu bilginin açıkça belirtilmesi gerektiği” yönündeki mevzuata aykırı olduğu değerlendirilerek, New Balance’a 1 milyon 730 bin TL idari para cezası kesildi. Ayrıca söz konusu reklamların da durdurulmasına karar verildi.

Vans ve Camper da ceza alan markalar arasında

Benzer eksiklikler nedeniyle Vans markasına da 863 bin 580 TL idari para cezası uygulanırken, yanıltıcı reklamlarının yayınına son verilmesi kararı alındı.

Camper markasının da bazı modellerinde benzer içerik eksikliklerine rastlandığı bildirildi. Kurulun aldığı karar doğrultusunda, domuz derisi içeren ürünlerin tüketiciye açıkça beyan edilmesi gerektiği vurgulandı. Marka hakkında uygulanacak cezai işlemlerin kısa sürede netleşmesi bekleniyor.

Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı

featured new balance
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Haberler
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Marketing Türkiye
12 Eylül 2025
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Gelen tepkilerin ardından Cracker Barrel, logo değişikliğini geri çekti
Haberler
Gelen tepkilerin ardından Cracker Barrel, logo değişikliğini geri çekti
İrem Alimoğlu
28 Ağustos 2025
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Haberler
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Nafizcan Önder
30 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.