16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam Kurulu ödül törenlerini incelemeye alıyor!
Haberler

Reklam Kurulu ödül törenlerini incelemeye alıyor!

Marketing Türkiye
20 Şubat 2025
3 dk okuma

Bir süredir sektörde sayıları hızla artan “ödül törenleri” hem sektörün hem de kamuoyunun gündemindeydi. Metodolojisi belli olmayan, kriterleri açıklanmayan yarışmalarla yaratılan ödül enflasyonu sektörde yarışmalara duyulan güveni sarsarken, pek çok ödül organizasyonunda verilen ödüller de kamuoyu nezdinde inandırıcılığını yitirdi. Hal böyle olunca Ticaret Bakanlığı bünyesinde yer alan Reklam Kurulu da konuyu gündemine taşıdı. Reklam Kurulu tarafından yapılan açıklamada herhangi bir objektif kriter veya ölçüme dayanmadan verilen ödüllerin tüketicilerde güven oluşturmak amacıyla reklamlarda kullanıldığı, dolayısıyla tüketicilerin yanıltıldığı hususu özellikle vurgulandı. Tüketici Ödülleri Yönetmeliği’ni hatırlatan Reklam Kurulu, ödülleri düzenleyen ve bu ödüllere ilişkin yayımlanan reklamların inceleneceğini açıkladı. Açıklamada yönetmelikte belirtilen hususlara ve ilgili mevzuata uygun hareket etmeyen firmalar hakkında 6502 sayılı Kanun’da öngörülen idari yaptırımların uygulanacağını duyurdu…


İşte Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine yapılan bildirinin tamamı:

“Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine

Malumları olduğu üzere 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Bakanlığımız bünyesinde oluşturulan Reklam Kurulu, ticari reklamlarda uyulması gereken ilkeleri belirlemek, ülkemizde yayınlanan tüm ticari reklamların mevzuata uygunluğunu denetlemek ve mevzuata aykırı reklamlarla ilgili olarak gerekli idari yaptırımları uygulamakla görevlidir.

Reklam Kurulu, mezkur Kanunun 63 üncü maddesi çerçevesinde kendisine verilen yetkiyle, ticari reklamlar ve haksız ticari uygulamalarla ilgili inceleme ve denetimlerini gerçekleştirmekte ve tüketicilerin sağlığının, güvenliğinin ve ekonomik çıkarlarının, reklamlar ve haksız ticari uygulamalar vasıtasıyla zedelenmesini ve sektörde haksız rekabetin önüne geçmeyi amaçlamaktadır.

Son zamanlarda gerek Bakanlığımıza ulaşan başvurulardan gerekse de yapılan resen incelemelerden bazı gerçek veya tüzel kişiler tarafından ödül, itibar, kariyer, tüketici güveni ve benzeri isimlerle düzenlenen organizasyonlarla karşılıklı menfaat ilişkisi çerçevesinde belirli bir miktar ödeme veya bağış yapılarak ödül veya beratların verildiği, herhangi bir objektif kriter veya ölçüme dayanmadan verilen ödüllerin tüketicilerde güven oluşturmak amacıyla reklamlarda kullanıldığı dolayısıyla tüketicilerin yanıltıldığı hususları tespit edilmektedir.

Diğer taraftan, Tüketici Ödülleri Yönetmeliğinin “Diğer gerçek veya tüzel kişilerce verilecek tüketici ödülleri” başlıklı 15 inci maddesinde (1) Gerçek veya tüzel kişiler tarafından tüketici ödülü veya benzeri isimler altında verilen ödüllerin herhangi bir menfaat temin edilmeksizin verilmesi ve önceden ilan edilen objektif kriterlere dayanması esastır. (2) Ödül verilmesi için teknik bir ölçüm gerekmesi halinde, buna ilişkin ölçüm, test ve raporlar akredite bir kuruluş veya üniversite tarafından düzenlenir. (3) Müşteri memnuniyeti, beğeni, tüketici tercihi ve benzeri hususlar dikkate alınarak ödül verilmesi halinde, ödüle dayanak teşkil eden araştırmalar bağımsız araştırma kuruluşları tarafından bilimsel ve objektif kriterlere dayanılarak yapılır.” şeklinde hükümlere yer verilmiştir.

Bu bağlamda; gerçek ya da tüzel kişiler tarafından verilen ödüllerin düzenlendiği internet, radyo, televizyon, yazılı basın vb. mecralarda, gerçek veya tüzel kişiler tarafından tüketici ödülü veya benzeri isimler altında verilen ödüllerin herhangi bir menfaat temin edilmeksizin verilmesi ve önceden ilan edilen objektif kriterlere dayanması, objektif kriterlere uygun olması, ödül vermeye haiz alanında yetkin jürilerin oluşturulması ve reklamcılık sektöründe haksız rekabete sebebiyet vermemesi adına yasal mevzuata riayet edilmesi konularında gerekli özenin gösterilmesi gerekmektedir.

Konuya ilişkin olarak söz konusu ödülleri düzenleyen ve bu ödüllere ilişkin muhtelif mecralarda yayımlanan reklamların reklam verenleri hakkında Reklam Kurulu tarafından incelemeler yürütülmekte olup yukarıda belirtilen hususlara ve ilgili mevzuata uygun hareket etmeyen firmalar hakkında 6502 sayılı Kanun’da öngörülen idari yaptırımlar uygulanacaktır.

Bu çerçevede; Birliğiniz üyesi tüzel kişiler ve bu tüzel kişilerde görev yapan gerçek kişiler tarafından muhtelif isimler altında alınan ödüllerin yukarıda açıklanan hususlara uygun olarak verilip verilmediğinin dikkate alınması, alınan ödül ve benzeri beratların nihai olarak tüketicileri yanıltıcı ve haksız rekabete neden olacak nitelikte olmaması hususuna özen gösterilmesi, ödül verenler tarafından çeşitli mecralar aracılığıyla gerçekleştirilen organizasyonlarla verilen ödüllerin 6502 sayılı Kanun ve bu Kanuna dayanılarak hazırlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ile Tüketici Ödülleri Yönetmeliğine uygun olarak düzenlenmesi, bu surette tüketicilerin yanıltılmaması ve haksız rekabete sebebiyet verilmemesi konularında Birliğiniz üyelerinin bilgilendirilmesi hususunda bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.

Avni DİLBER
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü”

featured Ödül Törenleri Reklam Kurulu Ticaret Bakanlığı
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Haberler
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Sena Tufan
12 Mayıs 2025
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
3 hafta önce
ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Haberler
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.