Reklam dünyasının salgın anekdotları

Karantina ve kısıtlamalar sebebiyle evde daha fazla vakit geçiren insanların “kaliteli içeriğe” ilgisi (ve ihtiyacı) arttı. Markaları farklı ve yaratıcı çalışmalara yönelten bu ilgi dolayısıyla birçok başarılı reklam filmi ortaya çıktı. Dünyayı kasıp kavuran salgını bir reklam filmine sığdırmak oldukça zor görünse de 2020’de zoru başarıp hem mizahi hem meydan okuyan hem de farkındalık yaratan birçok başarılı kampanya yaratıldı. 

Salgın global ölçekte pek çok kavramı sorgulatırken yeni bir anlam arayışına girilmesine neden oldu. Tüketicinin beklentilerinin hedefinde de tabii ki markalar var. Salgının etkisiyle evlerinde daha çok vakit geçiren insanlar kaliteli içerik görmek istiyor ve beğenilen kampanyalar kitleler arasında hızla popülerleşiyor. İşte Ad Age’in salgın döneminde en anlamlı bulduğu reklam çalışmaları…

Nike – “Bizi Durduramazsınız” (You Can’t Stop Us)


Facebook – “Birbirimizi bulabildiğimiz sürece asla kaybolmayız” (We’re Never Lost If we Can Find Each Other)


Apple – “Evden çalışma meselesi” (The whole working-from-home thing)

Aviation Gin – “Aviation Gin evden eğitim versiyonu” (Aviation Gin Homeschool Edition)

New York Eyaleti – “Maske tak” (Wear a Mask)

L’Oréal – “Eva Longoria saçını boyuyor” (How To Color Gray Hair At Home with Eva Longoria)

Bud Light – “Karton fan” (Cardboard Fan)


BMW – “ASMR Sakin Oto-Yıkama” (ASMR Calm Wash)

İLGİLİ HABERLER