18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Haberler

Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!

İrem Alimoğlu
2 saat önce
2 dk okuma

Reklam sektörü her geçen yıl daha da uzayan çalışma saatleri ve artan yoğun iş temposuyla boğuşuyor. Bu durum çalışanların ruh sağlığını ciddi şekilde tehdit ederken sektör, tükenmişlik sendromu konusunda alarm veriyor.

Reklam dünyasında tükenmişlik sendromu (burnout) artık görmezden gelinemeyecek bir soruna dönüşmüş durumda. Campaign İngiltere’nin son araştırması dört yıl önce başlattığı “Ajans Hayatının Karanlık Yüzü” çalışmasının devamı niteliğinde ve sonuçlar oldukça düşündürücü. Verilere göre tükenmişlik sendromuyla mücadele konusunda sektördeki ilerleme yok denecek kadar düşük.

Tablo endişe verici…

Araştırmaya göre, gece geç saatlere kadar süren çalışmalar, hafta sonu yapılan hazırlıklar ve uzun mesai saatleri reklam dünyasında hala standart olarak kabul ediliyor. Reklam ve medya yardım kuruluşu Nabs’in CEO’su Sue Todd’a göre yardım hattına gelen aramaların sayısı yıllık rekor seviyeye ulaşarak 5 bin 200’ü bulmuş durumda. Todd, “Tükenmişlik sadece bir yorgunluk hissi değil, sistemik bir sorunun işareti” diyor ve ekliyor: “Sektörde kalıcı değişim için hem bireysel hem de kurumsal seviyede çalışmalıyız.”

Karanlık taraf neden aydınlanmıyor?

Happy Sapien’in kurucusu, ruh sağlığı aktivisti David Eakins, sorunun derinliğine dikkat çekiyor. Eakins’e göre reklam sektöründeki tükenmişliği çözmenin önündeki en büyük engellerden biri, hala devam eden “her zaman açık olma” kültürü.

Türkiye reklam sektöründe de benzer sorunların varlığı dikkat çekiyor. Uzmanlar, global trendlere paralel olarak Türk ajanslarında da tükenmişlik sendromuna yönelik artan bir farkındalık olsa da, somut adımların henüz yeterli olmadığını belirtiyor.

Uzmanların önerdiği çözümler arasında şunlar yer alıyor:

  • Net çalışma saatleri ve sınırların belirlenmesi
  • Yönetim kademesinin öncelikle kendilerinin örnek olması
  • Ruh sağlığı eğitimlerinin tüm seviyeler için zorunlu hale getirilmesi
  • Açık iletişim kanallarının oluşturulması
  • “Sürekli erişilebilir olma” beklentisinin ortadan kaldırılması

Türkiye’de durum ne?

Türkiye’deki reklam profesyonelleri, global trendlerle benzer sorunlar yaşıyor. Reklam Yaratıcıları Derneği’nin geçtiğimiz yıl yaptığı ankete göre, sektör çalışanlarının yüzde 68’i tükenmişlik belirtileri gösteriyor ve bu oran pandemi sonrası dönemde daha da artış göstermiş durumda.

Yerel ajansların bu konuda atacağı adımlar, sadece çalışan sağlığı için değil, yaratıcı çıktıların kalitesi için de hayati önem taşıyor. Zira tükenmiş zihinlerin yaratıcı çözümler üretmesi pek de mümkün değil.

Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk

featured reklam
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Halk TV'de "Rasim Ozan Kütahyalı" krizi büyüyor
Haberler
Halk TV’de “Rasim Ozan Kütahyalı” krizi büyüyor
Nafizcan Önder
12 Mart 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
3 gün önce
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
1 hafta önce
Spor salonu zinciri MACFit el değiştiriyor
Haberler
Spor salonu zinciri MACFit el değiştiriyor
İrem Alimoğlu
13 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.