4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklama harcanan dolarların boşa gitmemesini sağlayacak 4 yöntem
Haberler

Reklama harcanan dolarların boşa gitmemesini sağlayacak 4 yöntem

Gizem Yıldız
6 Ağustos 2022
2 dk okuma

Marka güvenliği tam da olması gerektiği gibi pek çok reklamverenin zihninde ön sıralarda yer alıyor ancak pek çoğu “marka güvenliği” terimini duyduğunda ilk aklına gelen şey markayı doğru içerikle ilişkilendirilmek oluyor. Oysa madalyonun diğer yüzünde reklam dolandırıcılığı var. Zira dolandırıcılık reklama harcanan dolarların boşa gitmesine neden olur… Neticede botlar ürün almaz; reklamlara maruz kalan gerçek insanlar alır!

Dolandırıcılıkla mücadele bazen zor olabiliyor, Gelin SXM Media yaklaşımıyla botların nasıl alt edilebileceğini 4 başlıkta inceleyelim…

Öncelik ver

IVT’yi (geçersiz trafik) önlemek için tüm reklam envanterinin izlenmesi ve faturalandırılabilir gösterimlerden tespit edilen IVT’nin kaldırılması gerekir.

Yani dolandırıcılıkla mücadele bir ultra maratondur. Her şeyi aynı anda yapamayacağınız için taktiklerinizi sırayla uygulamalısınız. Büyük etkileri olan kolay kazançlar var mı? Oradan başlayın… Onları nakavt edin ve ardından diğer zor problemlerin üstesinden gelmeye devam edin. Kaçınılmaz olarak yeni sorunlar ortaya çıkacaktır ama ortaya çıkardığınız her bot saldırısı diğer projeleriniz için önlem alabilmenizi sağlayacak.

İhtiyaçları yeniden değerlendirmeye ve gerektiğinde planları değiştirmeye açık olmalısınız. Planlarınızı sürekli gözden geçirmiyorsanız, zaman ve enerjinizi boşa harcarsınız.

İşbirliği yap

Reklam sahtekarlığının çoğunun aslında reklamlarla hiçbir ilgisi yoktur. Botlar, iyi (bir arama motoru için tarama) veya kötü huylu (kimlik bilgileri doldurma) olsun, bir görevi gerçekleştirme niyetiyle siteye girerler. Her iki durumda da, bot tarafından “görüntülenen” herhangi bir reklam bir insan tarafından görüntülenemez ve IVT tüm işi olumsuz etkiler.

Peki, bu botları nasıl yakalarsınız? Cevap iş birliği. Başta güvenlik ve gizlilik ekipleri olmak üzere, şirketinizin içindeki ve dışındaki farklı grupları tanıyın. Bu masalarda yer alıp gerçek zamanlı tehditleri üçüncü kişilerle paylaşarak kötü aktörleri kendi silahıyla vurabilirsiniz. Neticede çivi çiviyi söker…

Kutlamak

Dolandırıcılıkla mücadele zor ve sinir bozucudur. Motive kalmanın yollarını bulmak önemli çünkü başarılı olmak sürekli tetikte olmayı gerektirir. O yüzden zaferlerinizi kutlayın. Yapılan iyi işleri söyleyin ve harika çalışmaları için ekibinizi ödüllendirin.

Yenilik

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde dolandırıcılar çok iyi kazanıyor ve Ar-Ge’ye yeterince para harcayabiliyor. Bu şu anlama geliyor: Botlar gelmeye devam edecek ve daha da akıllanacaklar!

Reklam endüstrisi sürekli olarak yeni tehditler için yeni taktikler geliştirmek zorunda. Botları ve IVT’leri belirlemek ve birkaç katmandan oluşan bir savunma inşa etmek gerekiyor.

Kaynak: Adweek

Streaming devleri reklamlı abonelik seçenekleri üzerine çalışıyor. Peki tüketici razı mı?

featured Reklam dolandırıcılığı
1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
5 Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Güncel Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Haberler
Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Advertorial
26 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google'dan ilk açıklama geldi!
Haberler
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google’dan ilk açıklama geldi!
Marketing Türkiye
4 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.