9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Rekabet akaryakıtın ötesinde…
Haberler

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Nafizcan Önder
2 Ocak 2022
5 dk okuma

Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin odağında bu defa akaryakıt sektörü var. “Kuşakların Akaryakıt İstasyonu Tercihleri” çalışmasına göre sektörde seçimi etkileyen ilk unsur “temiz tuvaletler…” Baby Boomers, Y ve Z kuşaklarının ilk tercihi Opet olurken X kuşağı Shell’den şaşmıyor…

Tüm kuşakların aklına gelen ilk marka aynı

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Kuşkusuz çetin bir rekabetin hüküm sürdüğü akaryakıt sektöründe ilk akla gelen marka olmak büyük bir avantaj. Bu sebeple “Kuşakların Akaryakıt İstasyonu Tercihleri” araştırmasının da ilk sorusu “Aklınıza gelen ilk akaryakıt istasyonu/şirketi hangisi?” oldu. Yanıtlar Opet’in tüm kuşaklarda rakiplerine fark attığını ve akla gelen ilk marka olduğunu gösteriyor. Opet reklamlarında Cem Yılmaz’ın yer almasının da bu duruma etkisi olduğunu söyleyebiliriz.

Anahtar kelime “güven”

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Araştırmaya göre Z kuşağının bir istasyonu tercih etmesinin ilk şartı yüzde 81 ile akaryakıt şirketine olan güven. Y kuşağının tercih sebebi ise yüzde 40.2 ile akaryakıt şirketinde duyulan memnuniyet. X kuşağı da yüzde 57.9 ile “şirkete güven” unsuruna vurgu yaparken, Baby Boomers kuşağı yüzde 51.4 ila tercih nedeni açık açık söylüyor: “Akaryakıt şirketinin hileli davranmaması”.

X kuşağı Shell’de

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Araştırmada kuşakların sıklıkla tercih etiği akaryakıt istasyonları da soruldu. İlgili soruya Z kuşağı katılımcılarının yüzde 70,3’ü Opet yanıtını verirken, Y kuşağının tercihi de 64,7 ile Opet oldu. X kuşağının sıklıkla tercih ettiği istasyon ise yüzde 71,6 ile Shell oldu. Baby Boomers kuşağı ise yüzde 66,1 ile soluğu Opet’te aldığını belirtiyor

Hijyen önemli

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Akaryakıt istasyonlarında verilen hizmetler/ürünlerin kuşaklara göre gösterdiği farklılık da araştırmayla ortaya kondu. Z kuşağının yüzde 89’u “tuvalet hizmetini” önemserken, yüzde 81 ile “market ürün çeşitliliği”, yüzde 47,9’unu dikkatini mescit çekiyor. Y kuşağının istasyonlarda dikkat ettiği özelliklerin başında yüzde 46.6 ile “tuvalet temizliği” gelirken bu sıralamayı yüzde 29.7 ile “mescit bulunması” ve yüzde 28.8 ile “market ürünlerindeki çeşitlilik” izliyor. İstasyona giden X kuşağının da en çok önem verdiği konu yüzde 73,1 ile “tuvalet temizliği” olurken bu sıralamayı yüzde 37.1 ile “iç-dış mekan ışıklandırması” ve yüzde 35.6 ile istasyon “mescit” izliyor. Baby Boomers kuşağının istasyonda en çok dikkat ettiği konular ise şöyle sıralanıyor; yüzde 78.4 ile “tuvalet temizliği”, yüzde 19.7 “istasyon içi yönlendirme tabelaları” ve yüzde 19.1 ile “mescit”.

Yolcular temiz tuvalet arıyor

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Araştırmada, dört kuşağın en sık tercih ettiği akaryakıt istasyonunu neden tercih ettiği de sorgulandı. Buna göre Z kuşağının bir akaryakıt istasyonunda aradığı ilk özellik yüzde 74.3 ile “temiz tuvaletler” olurken bu tercih nedenini yüzde 36.1 ile “market” ve “oto-yıkama” seçenekleri takip ediyor. Y kuşağı katılımcılarının tercih nedeni ise “güzergahta bulunması” (yüzde 41) ve “temiz tuvalet” (yüzde 39.2) oluyor… X kuşağının tercih nedenlerinin başında da “temiz tuvalet” (yüzde 72.2) ve “güzergahta bulunması” (yüzde 49.6) geliyor. Baby Boomers da “temiz tuvalet” (yüzde 76.4) ve “güzergahta bulunması” (yüzde 32.5) kriterlerine odaklanıyor.

Öncelik performans ve indirim

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Katılımcıların akaryakıt istasyonu tercihini etkileyen faktörlere dikkat çeken araştırmaya göre Z kuşağı yüzde 52.9 ile ürün performası ve yüzde 50.2 ile indirim/promosyon doğrultusunda tercih yapıyor. Y kuşağının ise istasyonları tercih etme sebeplerinin başında yüzde 62.9 ile ürün performansı ve yüzde 56.2 ile “marka” yer alıyor. X kuşağı katılımcıların yüzde 53.2’si akaryakıt istasyonu tercihinde hizmet kalitesini öncelerken, yüzde 45.5 ile indirim /promosyon olanaklarının da tercihini etkilediğini söylüyor. Baby Boomers kuşağının yüzde 57.9’u ise ürün performansına önem verirken, ikinci sırada ise yüzde 50.6 ile istasyonun markasına göre tercih ettiğini aktarıyor. Genç kuşak promosyon ve indirime de önem verirken, Baby Boomers kuşağı indirim ve promosyonu ikinci planda tutarak marka ve performansı odak noktasına aldığını ifade ediyor.

Dedeler nakitten vazgeçmiyor

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Araştırmada, “Akaryakıt harcamalarınızı çoğunlukla ne şekilde yapmaktasınız?” sorusuna da ilginç cevaplar verildi. Buna göre, Z kuşağının yüzde 52.9’u, Y kuşağının yüzde 58.5’i ve X kuşağının ise yüzde 83.7’si kredi kartı ile harcama yaptığını belirtirken, Baby Boomers kuşağı yüzde 87 ile nakit alışveriş yaptığını açıklıyor.

Sadakatle fark yaratanlar

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

Bazı akaryakıt şirketleri plakaya özel indirim ve promosyonlarla müşteri ilişkilerini bir adım öteye taşımayı hedefliyor. Araştırma, şirketlerin bu uygulamasının hangi yaş grubunda daha etkili olduğunu da gözler önüne serdi. Buna göre Z kuşağının yüzde 25.7’si, Y kuşağının yüzde 56.2’si, X kuşağının yüzde 40.3’ü ve Baby Boomers kuşağının yüzde 11’i uygulamayı kullandığını belirtiyor. Markaya bağlılık konusunda indirim ve promosyonlar etkili olurken bunların teknoloji ile harmanlanarak müşteri deneyimini kolaylaştırması markayı tercih etme nedenleri arasında fark yaratıyor

ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ

Marketing Türkiye için araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Akaryakıt İstasyonu Tercihleri” araştırması ilginç sonuçları ortaya koydu. 2 – 8 Kasım 2021 tarihleri arasında 1100 kişinin katılımıyla gerçekleşen araştırma, Bilgisayar Destekli Web Anketi (CAWI) yöntemiyle gerçekleşti.

Akaryakıtta hijyen performansı

Rekabet akaryakıtın ötesinde…
Yusuf Akın
Areda Piar Genel Müdürü

Ürün performansı ve marka bilinirliği noktasında mesafe kat etmiş akaryakıt markalarının hijyen yarışı dikkat çekiyor. Modern görünümlü, nitelikli içerik ve donanım sahibi akaryakıt istasyonlarının tüketici nezdindeki çekiciliği ve algısı gün geçtikçe artıyor. Markalar arasındaki rekabette ürün performansından ziyade tüketicilerin keyifli anlar geçirdikleri bir durak olma yarışı hız kazanıyor.

Tüketiciler, akaryakıt alışverişinin ötesinde istasyonlarda bireysel tüketim ihtiyaçlarının da nitelikli bir şekilde karşılanmasını istiyor. Promosyonlu reklam içeriklerinin merkezinde akaryakıt dışı ürünlerin olması markaların tüketici taleplerini duyduğunun da en bariz göstergesi. Tüketicilerin ağırlıklı olarak ödemelerini kredi kartı/banka kartıyla yapması markaların tüketicilere ödeme noktasında sunmuş oldukları mobil kolaylıkların ne kadar yerinde olduğuna işaret ediyor.

Araştırma sonuçları kuşakların güven duydukları akaryakıt markalarından beğeniyi pekiştirecek adımlar atmasını beklediğini de gösteriyor.

Geleceğin akaryakıt istasyonları

akaryakıt featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Haberler
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Sena Tufan
24 Mart 2025
Cinsiyet eşitliğinde algılar İsveç, gerçekler Pakistan!
Haberler
Cinsiyet eşitliğinde algılar İsveç, gerçekler Pakistan!
Marketing Türkiye
15 Mart 2025
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan'da alım satım yapılmayacak
Haberler
Öğrencilerden “Ekonomik Boykot” çağrısı: 2 Nisan’da alım satım yapılmayacak
Marketing Türkiye
1 Nisan 2025
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Haberler
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
Sena Tufan
1 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.