18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ramazan’da en çok sipariş edilen yemek “kebap”

Marketing Türkiye
23 Temmuz 2013
1 dk okuma

Yemeksepeti Ramazan sofralarının nabzını tuttu ve en çok sipariş edilen yemekleri listeledi. Yemeksepeti’nin Ramazan’ın ilk haftasına ait verilerine göre, iftar saatinde çorba içeren siparişler bir önceki dönemin aynı saatlerine göre iki katına çıktı. En çok tercih edilen çorba yüzde 39 ile mercimek çorbası olurken, yüzde 21 ile ezogelin çorbası, yüzde 5 ile domates çorbası onu takip etti. En çok aranan ise süzme mercimek çorbası oldu.

En çok sipariş edilen yemek “kebap”

Yemeksepeti’nin verilerine göre, Ramazan öncesine oranla, Ramazan’ın ilk haftası payını en çok artıran yemek kebap oldu. Pizza, balık ve burger tercihleri azalırken, kebap en çok tercih edilenler arasında başı çekti. Ramazan’da geleneksel ev yemeklerine rağmen payını düşürmeyen yiyecekler de oldu. “Çin yemeğinden vazgeçmem” diyenler kebabın yanına noodle siparişi verdi.

Eve iftara misafir davet edenler sofralarını Yemeksepeti’nden söyledikleri aperatiflerle süslediler. Ana yemek içermeyen siparişlerde içli köfte, zeytinyağlı enginar ve patlıcan salatasının siparişleri arttı. Sofralarda ev yemekleri oranı arttı, en çok tercih edilenler kuru fasulye, etli yaprak sarma ve karnıyarık oldu. “Ertesi gün susatır” diye fazla tuzluya ve acıya bulaşılmadı. Acılı ve turşu içeren siparişler azaldı.

Güllaç yine Ramazan’da hatırlandı

Ramazan’ın en güzel lezzeti güllacı neredeyse sadece Ramazan’da hatırlıyoruz. Yemeksepeti’nden Ramazan öncesi dönemde 1 haftada sadece 5 güllaç sipariş edilirken, Ramazan’ın ilk haftası 2450 güllaç sipariş edildi. Hurma içeren siparişler ise yüzde 61 arttı.

Sahurun favorileri ise börek, lahmacun, çift kaşarlı tost, mercimek çorbası

Yemeksepeti sahur vakti de kullanıcıların hayatını kolaylaştırmaya devam etti. Sahur vakti verilen siparişler, Ramazan öncesi döneme oranla yüzde 25 arttı. Sahurda su böreğinden kol böreğine, sahur saatlerindeki börek siparişleri 2,5 kat arttı. Lahmacun, çift kaşarlı tost ve mercimek çorbası sahur saatinin favorileri arasına girdi.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
3 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
4 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Influencer Rating Report" 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Haberler
“Influencer Rating Report” 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Nafizcan Önder
13 Eylül 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
10 Eylül 2025
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.