18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
ramazan-kolisi
Haberler

Şirketler “Ramazan kolisi” için ne kadar bütçe ayıracak?

Marketing Türkiye
11 Mart 2023
1 dk okuma

Marketlerde ve e-ticaret sitelerinde Ramazan kolileri yerini almaya başladı. E-Ticaret platformu Avansas ise birçok alternatif arasında kalan müşterilerin tercihlerini araştırdı. Türkiye genelinde 1.000’e yakın Avansas müşterisiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre bu yıl Ramazan kolisi almayı planlayanların oranı yüzde 47. İş yerleri Ramazan kolisi için ortalama 200 TL – 400 TL arasında bütçe ayrılırken, hazır erzak kolilerini tercih edeceklerini belirtiyor. Ramazan kolilerinin olmazsa olmaz ürünleri ise çay, sıvı yağ, makarna ve un olarak öne çıkıyor…

Araştırmadan çıkan sonuçlara göre; bireysel müşteriler ve küçük işletmelerde çalışanlar Ramazan kolisi için çoğunlukla 200 TL – 400 TL arasında bütçe ayırmayı öngörüyor. Orta büyüklükteki işletmelerde ise oransal çoğunluk, 300 TL – 500 TL bütçe aralığında erzak kolisi alışverişi yapmayı hedefliyor. Küçük işletmeler, çalışanlara dağıtılacak olan Ramazan kolisi için hazır ramazan kolilerini tercih ederken orta büyüklükteki işletmeler ise Ramazan ayında çalışanlarına hediye çeki vermeyi planlıyor. Ramazan kolilerinde 10 kişiden 6’sı bu yıl 19-25 çeşide sahip olan orta paketi tercih edeceğini söylüyor.  

Kaliteli ve bilinen markalı ürün mü yoksa uygun fiyatlı ürün mü?

Ramazan kolilerinin içerikleri yıldan yıla ihtiyaçlara göre değişiklik gösterse de çay, sıvı yağ ve makarna vazgeçilmezler arasındaki yerini bu yıl da aldı.  Küçük işletmelerin erzak kolisi içindeki ilk beş ürün tercihi çay, sıvı yağ, makarna, un ve pirinç olurken orta büyüklükteki işletmeler de sırasıyla çay, sıvı yağ, makarna, şeker ve un tercihinde bulundu. Erzak kolisi içeriği kadar koli içindeki ürünlerin markası da iş yerleri için büyük önem taşıyor. Her 10 katılımcıdan 7’si Ramazan kolisi içinde yer alan ürünlerin markasının önemli olduğunu belirtiyor.

Çalışanlara sorulan “Kaliteli ve bilinen markalı ürün mü yoksa uygun fiyatlı ürün mü tercih edersiniz?” sorusuna bireysel müşteriler, küçük işletmeler ve orta büyüklükteki işletmelerin oransal çoğunluğu, bilindik ve kaliteli markaları uygun fiyatlı ürünlere tercih ettiğini aktarıyor.

featured
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Haberler
4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Sena Tufan
6 Kasım 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
Nafizcan Önder
14 Kasım 2025
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Haberler
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Haberler
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Marketing Türkiye
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.