4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
ramazan-kolisi
Haberler

Şirketler “Ramazan kolisi” için ne kadar bütçe ayıracak?

Marketing Türkiye
11 Mart 2023
1 dk okuma

Marketlerde ve e-ticaret sitelerinde Ramazan kolileri yerini almaya başladı. E-Ticaret platformu Avansas ise birçok alternatif arasında kalan müşterilerin tercihlerini araştırdı. Türkiye genelinde 1.000’e yakın Avansas müşterisiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre bu yıl Ramazan kolisi almayı planlayanların oranı yüzde 47. İş yerleri Ramazan kolisi için ortalama 200 TL – 400 TL arasında bütçe ayrılırken, hazır erzak kolilerini tercih edeceklerini belirtiyor. Ramazan kolilerinin olmazsa olmaz ürünleri ise çay, sıvı yağ, makarna ve un olarak öne çıkıyor…

Araştırmadan çıkan sonuçlara göre; bireysel müşteriler ve küçük işletmelerde çalışanlar Ramazan kolisi için çoğunlukla 200 TL – 400 TL arasında bütçe ayırmayı öngörüyor. Orta büyüklükteki işletmelerde ise oransal çoğunluk, 300 TL – 500 TL bütçe aralığında erzak kolisi alışverişi yapmayı hedefliyor. Küçük işletmeler, çalışanlara dağıtılacak olan Ramazan kolisi için hazır ramazan kolilerini tercih ederken orta büyüklükteki işletmeler ise Ramazan ayında çalışanlarına hediye çeki vermeyi planlıyor. Ramazan kolilerinde 10 kişiden 6’sı bu yıl 19-25 çeşide sahip olan orta paketi tercih edeceğini söylüyor.  

Kaliteli ve bilinen markalı ürün mü yoksa uygun fiyatlı ürün mü?

Ramazan kolilerinin içerikleri yıldan yıla ihtiyaçlara göre değişiklik gösterse de çay, sıvı yağ ve makarna vazgeçilmezler arasındaki yerini bu yıl da aldı.  Küçük işletmelerin erzak kolisi içindeki ilk beş ürün tercihi çay, sıvı yağ, makarna, un ve pirinç olurken orta büyüklükteki işletmeler de sırasıyla çay, sıvı yağ, makarna, şeker ve un tercihinde bulundu. Erzak kolisi içeriği kadar koli içindeki ürünlerin markası da iş yerleri için büyük önem taşıyor. Her 10 katılımcıdan 7’si Ramazan kolisi içinde yer alan ürünlerin markasının önemli olduğunu belirtiyor.

Çalışanlara sorulan “Kaliteli ve bilinen markalı ürün mü yoksa uygun fiyatlı ürün mü tercih edersiniz?” sorusuna bireysel müşteriler, küçük işletmeler ve orta büyüklükteki işletmelerin oransal çoğunluğu, bilindik ve kaliteli markaları uygun fiyatlı ürünlere tercih ettiğini aktarıyor.

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Haberler
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Sena Tufan
4 Ekim 2025
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Haberler
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Haberler
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Nafizcan Önder
12 Ekim 2025
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
Haberler
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.