5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!
Haberler

Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!

Marketing Türkiye
11 Mart 2025
4 dk okuma

Ramazan alışverişi artık çarşı ve pazardan dijitale taşınıyor. 2024 yılında Ramazan ayında kartlı online alışverişlerde market harcamaları 35 milyar lirayı aştı. Türkiye’nin önde gelen online marketlerinden GetirBüyük’ün verilerine göre, en fazla talep sebze ve meyve kategorisine olurken, onu temel gıda ürünleri takip etti. Siparişlerdeki bu artış, evde iftar yapma geleneğinin sürdüğünü ve geleneksel mutfak ürünlerinin, özellikle yağ, salça ve bakliyat gibi ürünlerin sofralarda hala önemli bir yer tuttuğunu gösteriyor. Getir Pazaryeri Genel Müdürü ve Getir CMO’su Yasemin Şişik Çelikboy ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide, değişen alışveriş alışkanlıklarını ve online marketlerin Ramazan dönemindeki etkisini Getir verileriyle mercek altına aldık.

Son yıllarda online market uygula­malarına olan ilgi artarken, Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre 2024 yılında Rama­zan’a denk gelen dönemde kartlı online alışve­rişlerin market harcamaları 35 milyar lirayı aştı.

Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!
Yasemin Şişik Çe­likboy
Getir Pazaryeri Ge­nel Müdürü ve Getir CMO’su

Kullanıcı beklentilerini artık yüksek standartla­rın belirlediğini ifade eden Getir Pazaryeri Ge­nel Müdürü ve Getir CMO’su Yasemin Şişik Çe­likboy, “Kullanıcı deneyiminin ve fiyat algısının marka sadakatinin önüne geçtiği bir dönemde­yiz. Online alışverişi tercih etme nedenleri ise fiyat avantajı, ürün çeşitliliği, kolaylık ve hızlı teslimat olarak öne çıkıyor. Kampanyamızın ilk filminde ‘Kampanyasız Bile Ucuz’ söylemini kullandık. İkinci filmimizin odağına ise Rama­zan dönemi alışverişlerini aldık. GetirBüyük olarak yeni kampanyamızda kullanıcılarımızın beklentilerine cevap verecek avantajlarımızı 4 filmlik bir seride anlatıyoruz” diye belirtti.

Türkiye genelinde yaygın olarak hizmet veren GetirBüyük, alışverişi yapan kişinin fiziksel ola­rak gitmek zorunda kalmadığı dev bir market. Kampanyada ilk defa mağazaların kapılarını açarak iş yapış şeklindeki özeni yansıttıklarını belirten Çelikboy, sözlerine şöyle devam etti:

Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!

“Online market alışverişi yapan birçok kullanıcı hala meyve sebze alışverişi yapmakta çekimser kalıyor, çünkü online alışverişin görerek almak ile eşdeğer olamayacağını düşünüyorlar. Biz de kullanıcılarımızın bu kaygılarını bertaraf etmek için geçtiğimiz sene mağaza kadromuza manav­larımızı da dahil ederek çalışmaya başladık. Ge­tirBüyük’te meyve ve sebzeler uzman manavlar tarafından özenle seçiliyor, ürünlerin kalitesi ve tazeliği sürekli kontrol ediliyor. Kadın istihdamı­na verdiğimiz önemle manavlarımızın yaklaşık yüzde 20’si kadınlardan oluşuyor. Meyve sebze­ler yerel üreticiden özenle seçilerek Antalya’da­ki meyve ve sebze platformumuzda toplanıyor. Kalitesini koruyabilmek için, meyve ve sebzeler mağazalarımızda özel olarak tasarlanmış +8 de­rece soğuk odalarda muhafaza ediliyor.”

Hedef yüzde 25 büyüme

Ürün çeşitliliği, uygun fiyat gibi faktörler satın alma motivasyonunun merkezinde yer alma­yı sürdürürken, zaman tasarrufunun çok daha önemli bir etken olmaya başladığının altını çi­zen Çelikboy, “Kullanıcılarımız online olarak tüm ürünleri inceleyip kolayca karşılaştırma yapabiliyor. Aynı zamanda tüm ihtiyaçlarını evinden çıkmadan, park yeri aramadan ve satın aldıklarını taşımak zorunda kalmadan, 30-45 dakika içerisinde teslim alabiliyorlar. Dilerlerse de randevulu teslimat hizmetimizle siparişlerini kendi tercih ettikleri zamana göre planlayabili­yorlar” dedi.

Türkiye çapında 47 ilde 5 binden fazla ürünü uygun fiyatlarla ve zahmetsizce kullanıcılarına ulaştırdıklarını ifade eden Çelikboy, “GetirBü­yük ile son dört yılda 50 kat büyüyerek toplam­da 81 milyon sipariş adedine ulaşmanın mut­luluğunu yaşıyoruz. Bu yıl ise, GetirBüyük’te inovasyona dayalı kusursuz müşteri deneyimi odağımız ve kampanyasız bile uygun fiyat stratejimiz ile yüzde 25 büyümeyi hedefliyoruz” diye ekledi.

Kullanıcı deneyimi için “ilkler”

Kullanıcı deneyimine odaklı yaklaşımın, GetirYemek’i sektörde öne çıkardığını vurgulayan Çelikboy, “Türki­ye’de ilk defa menülere gerçek çekimli yemek fotoğrafları ekleyen platform olarak, kullanıcıların avantajlı kampan­yalardan faydalanabilmeleri için fırsatlarla tanışmalarını sağlıyoruz. Gündelik hayatın yoğunluğu nedeniyle online yemek sipariş sıklığının artması karşısında, kullanıcı­larımıza kazanç sunacak sektörün ilk sadakat programı olan GetirYemek Müdavim’i 2021 yılında başlattık. GeitrYemek Müdavim programımızı 30 bin restoranla devam ettiriyoruz” dedi.

Ramazan’da sebze ve meyve tüketimi arttı

Büyük market alışverişlerini hızlı ve zahmetsiz bir şekilde karşılayan GetirBüyük, kullanıcılarının Ramazan dönemi alışverişlerini analiz ederek online market alışkanlıklarına dair önemli veriler paylaştı. 2024 Ramazan döneminde, meyve ve sebze siparişleri önceki döneme göre yüzde 11 artarak en çok tercih edilen kategori oldu. Temel gıda ürünleri yüzde 9, et ürünleri ise yüzde 6 artış göstererek sırasıyla ikinci ve üçüncü sırada yer aldı.

Ramazan pidesi her 10 sepetin birinde var

Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!

GetirBüyük verilerine göre, Ramazan pidesi her 10 siparişin birinde yer aldı. Hazır çorba siparişleri ise 10 kat artarken, en çok tercih edilen çorba çeşitleri tavuklu şehriyeli ve et suyuna asma yapraklı çorba oldu. Temel gıda ürünleri arasında salça yüzde 22, bakliyat yüzde 17, un yüzde 13, tereyağı yüzde 16, baharat ise yüzde 34 oranında daha fazla sipariş edildi. Ramazan’ın simgesi hurma 4 kat daha fazla tüketilirken, iftariyeliklerin yıldızı pastırma 11 katlık bir artış yaşadı. Tatlı tercihlerinde ise güllaç ve kadayıf öne çıkarken, çay siparişleri 10 kat arttı. Bayram hazırlıkları kapsamında ise en çok kolonya, drajeler ve şekerler sipariş edildi.

GetirBüyük yeni kampanyasıyla “bilmiyordum” dedirtiyor

Büyük market alışverişini binlerce uygun fiyatlı ürünle evden çıkmadan yapmayı sağlayan GetirBüyük, yeni kampanyasında sunduğu avantajlara dikkat çekiyor. “Bana bilmediğim bir şey söyle” akımından ilham alan kampanya, kullanıcıların GetirBüyük ile tanışmadan önce yaşadığı zorlukları mizahi bir dille anlatıyor. Kampanya kapsamında hazırlanan dört reklam filmi, üç gün süren çekimlerle tamamlandı. 450 kişilik bir ekibin görev aldığı çekimler, ilk kez ekranlara taşınan GetirBüyük mağazası da dahil olmak üzere sekiz farklı mekânda gerçekleştirildi.

GetirYemek, siparişleri 40 kat artıyor

Türkiye genelinde 62 binden fazla üye res­toran ile hizmet veren online yemek sipariş platformu GetirYemek, Ramazan dönemin­de de Restoran Getirsin hizmetinde yer alan iftarda gelsin seçeneğiyle kullanıcılar­dan büyük ilgi görüyor. Sektöre getirdiği yeniliklerle yeni standartlar belirleyen ve bu yıl altıncı yılını kutlayan GetirYemek, kurye hizmeti olmayan restoranları, Getir Getirsin hizmeti ile dijital dünyaya taşırken, kulla­nıcılarının da yeni lezzetlerle tanışmasını sağladı.

GetirYemek kullanıcılarının Ramazan tercih­lerinde 2024 yılının favori lezzeti tavuk oldu. Kullanıcıların çorba tercihlerine bakıldığında iftarın ve sahurun çorbası mercimek olarak öne çıktı. Ramazan döneminde talep artışı en çok pasta ve tatlı kategorisinde yaşandı. İftarın tatlısı baklava olurken sahurda ise waffle tercih edildi. Ramazanda günlük sipariş oranında yıllara göre artış ise dikkat çekti. GetirYemek siparişleri 5 yıllık ramazan dönemi kıyaslandığında 2020 yılına göre toplamda 40 kat artış gösterdi.

Online alışveriş 4 yılda 10 kat büyüdü!

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
27 Mayıs 2025
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm...
Haberler
Büyümenin yeni anahtarları: Ortaklık, inovasyon ve dönüşüm…
Sena Tufan
2 hafta önce
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Haberler
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
Haberler
Lahmacun endeksi: Mersin rekor kırdı, Gaziantep sürpriz yaptı
Nafizcan Önder
12 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.