Rakibin adıyla reklam yapılabilecek!
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Türkiye’de ilk defa marka adı vererek karşılaştırmalı reklamın önünü açarken, uygulamanın detayları da belli olmaya başladı. Bakanlığın hazırladığı yeni Tüketicinin Korunması Kanun Tasarısı’na göre aynı ihtiyaçları karşılayan ya da aynı amaca yönelik rakip mal veya hizmetlerin karşılaştırmalı reklamı yapılabilecek. Yapılacak ikincil düzenlemelerle birlikte marka ismi vererek karşılaştırmalı reklam yapılmasına imkan tanınacak. Karşılaştırmalı reklam, kanunun yürürlüğe girmesinin ardından yayınlanacak yönetmelikle başlayacak. Bu yönetmelikle de karşılaştırmalı reklamın ana esasları ve kuralları belirlenecek. Uygulanacak modele göre, karşılaştırmalı reklamlarda, rakip markanın adı verilecek ancak rakip ürüne hakaret edilmeyecek, kötüleme ve aşağılama yapılmayacak. Reklam veren firma, karşılaştıralı reklamı, kendi ürününün üstünlüklerini ortaya koyarak yapacak.
Güncel Haberler