Porter Novelli tarafından yapılan araştırmaya göre: “Amerikalılar’ın yüzde 75’i markaların koronavirüs ile olan savaşa destek olmasını istiyor”

Koronavirüs kaynaklı ölümlerin 200 bini bulması ile, Amerika salgının merkez üssü olmuş durumda. Bu durum da insanların birbirleriyle olan iletişimini derinden etkilemekte. Bu kapsamda küresel bir danışmanlık şirketi Porter Novelli tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Amerikan vatandaşları gün geçtikçe markaların virüs ile edilen mücadeleye daha çok destek olmasını istiyor.

Küresel bir danışmanlık şirketi olan Porter Novelli tarafından Nisan ayında yapılan ve yaklaşık bin yetişkin Amerikalı’nın katıldığı araştırma, katılımcılarının yüzde 75’inin markaların koronavirüs yardım girişimleri hakkında sorumluluklara sahip olduğuna, katılımcıların yüzde 77’sinin ise markaların kararlarını ulusal çıkarlar doğrultusunda vermesi gerektiğine inanıyor.

Halk, toplumsal amaçlara hizmet eden markalara yönelecek

Harekete geçen ve güçlerini belirgin bir şekilde toplumsal alanda COVID-19 ile mücadele için kullanan markaların halk desteği kazanması, ve bu desteğin salgın sonrasında da sürmesi mümkün. Katılımcıların yüzde 75’i gelecek aylarda da markaların bu durumdaki tavırlarını sürdürmelerinin onların markalara yönelmesinde büyük rol oynayacağını belirtti.

İşin daha ilginç kısmı ise, katılımcıların yüzde 45’inin COVID-19 için markaların devlete oranla daha hızlı ve daha etkin çözümler bulabileceğine inandıklarını belirtmiş olması. Bu vatandaşların Başkan Trump’ın yönetimine olan negatif bakış açısının göstergesi olarak düşünülebileceği gibi, markaların bu konuda adım atmaları ve toplumu etkilemeleri için de bir fırsat.

Porter Novelli Başkan Yardımcısı ve Araştırmacısı Whitney Dailey’e göre, “Markaların ve şirketlerin amaçları bir zamanlar hissedarlarına para kazandırmaktı, ancak koronavirüs onların toplum amaçlarına hizmet ettiklerini göstermek için bir kanıt olacak” dedi ve ekledi, “Yeni araştırmamız koronavirüsün markalar için bir dönüm noktası olduğunu  ve markaların salgınla boğuşan halk için sağlayacakları pozitif çözümlerin halkın beklentisi olduğunu gösteriyor. Markaların rolü büyük, ve sorumluluklarını ihmal edenler bunun bedelini, tüketiciler farklı yerlerde alışveriş yapmayı tercih ettiklerinde görebilirler.”

Şirketler toplumu önemsiyormuş taklidi yapamazlar

Ancak, bu çalışma aynı zamanda  fark yaratmaya çalışan markaların içinde bulundukları risklere de dikkat çekiyor.  Çalışmaya katılan Amerikanların yüzde 73’ü  bu koronavirüs pandemisi sürecinde kötü kararlar veren şirketleri hatırlayacaklarını dile getirerek doğru ve özgün adımlar atmanın şirketler için önemini göstermiş oldu. Bir başka deyişle, böyle bir zamanda şirketler toplumu önemsiyormuş taklidi yapamazlar, yaptıkları şeyler gerçek olmalı.

Aynı zamanda, katılımcıların yüzde 71’i kriz sürecinde sorumsuz davranan markaların ürün ve hizmetlerinden yararlanmayacaklarını dile getirdi. 

Toplumsal gelişime katkısı olmayan kampanyalar düşüncesizce bulunuyor

Bu sürece markaların ise farklı farklı yaklaşımları oluyor. Kimileri bütçelerini tamamen durduruyor, bazıları olaylar bitene kadar geri planda kalıp beklemeyi tercih ediyor, bazılarıysa kendini ortaya koyup halkın beklentilerini karşılamak adına çaba harcıyor.  Bu çalışma gösteriyor ki, katılımcıların çoğu, toplumsal gelişime katkısı olmayan kampanyaları düşüncesizce buluyor.

Birleşik devletler halkının yüzde 52’sinin sağlık endüstrisinin ellerinden gelenin en iyisini yaptığına inanmaması çok da şaşırtıcı değil. Anket katılımcılarına göre, medya ve yayıncılık (yüzde 24), teknoloji ve telekomünikasyon (yüzde 14), seyahat (yüzde 10) ve finansal servisler (yüzde 6) şu anda halkı destekleme konusunda en kötü işi çıkarıyor.

Bunlara ek olarak, Amerikanlar şirketlerin pandemiye karşı yapması gereken destek çalışmalarıyla ilgili de düşüncelerini bildirdi. Yüzde 68’i bu süreçte yapılabilecek en iyi hareketin çalışanların maaş almaya devam etmesini sağlamaları gerektiğini, yüzde 65’i hizmetler için alınan harçların geçici olarak durdurulması gerektiğini ve yüzde 54’ü de şirketlerin pandemiyle savaşan oluşumlara direkt para bağışı yapması gerektiğini dile getirdi.

Porter Novelli’nin Pazarlama Bölümü Başkanı Kate Cusick sözlerini şu şekilde şöyle sonlandırdı: “Artık şundan eminiz ki, şirketlerin bugün verdiği kararlar, pandemi geçtikten sonra onları nasıl gördüğümüzü belirleyecek.”

Kaynak: The Drum

İLGİLİ HABERLER