1 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Petkim, net kazancını iki kat artırdı

Marketing Türkiye
1 Mart 2014
1 dk okuma

Petkim, 2013 yılını 270 milyon TL brüt ve 49 milyon TL net kazançla tamamladı. Petkim’in yıllık finansal sonuçlarına göre 4 milyar 159 milyon TL net satışlar üzerinden 235 milyon TL FAVÖK değeri ortaya çıkarken, net kazanç rakamı da 2012’ye göre iki kat artışla 49 milyon TL’ye ulaştı. Rakamlardaki değişim kâr marjlarına olumlu olarak yansıdı ve brüt kâr marjı artarak yüzde 6,5 oldu. İç piyasanın yanısıra 38 ülkeye 816 milyon dolar değerinde ihracat yapan Petkim’in kapasite kullanım oranı da yüzde 81,4 düzeyinde gerçekleşti.

Yıllık finansal sonuçlarını değerlendiren Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, müşterilerle daha yakın ilişki kurma temeline dayalı, pazar odaklı dinamik planlama stratejisinin sonuçlarını almaya başladıklarını söyledi. 2014 yılında ekonomide bir miktar kırılganlık beklendiğini kaydeden Korkut, “Yerli üretici olarak bu ortamda sanayicilerimiz için önemli bir iş ortağı olmaya devam edeceğiz. Döviz hareketleri, bizim güvenli liman olma özelliğimizi arttırıyor” dedi. Korkut, piyasa şartlarını yakından takip ederek müşterilerle daha yakın ilişki kurma temelinde, pazar odaklı dinamik planlama politikasının başarılı olduğunu söyledi. Talepteki daralmaya bağlı olarak önceki yıla göre daha düşük ciro gerçekleştiğini, Türk Lirası’nın dolar ve euro karşısındaki değer kaybının olumsuz etkisine rağmen kâr marjlarının yükseldiğini kaydetti. Sürdürülebilir kârlılık hedefi kapsamında son dört çeyrekte iyi bir trend yakalandığını vurgulayan Korkut, “Ciro ve pazar payından ziyade, kâr üretmeye odaklandık. Üretimden lojistiğe kadar tüm süreçlerde operasyonel verimliliği ön planda tutarak ve kontrol edilebilen değişkenlere ağırlık vererek, kârlılığı sürekli hale getirmek istiyoruz. Etkin bütçelemeyle satışta da verimlilik ön plana çıkıyor” diye konuştu.

Korkut, 2014 yılı beklentilerini yönelik olarak ise şu açıklamalarda bulundu: “Bu yıl petrokimya açısından uluslararası piyasalar iyi görünüyor. Buna bağlı olarak biz de ihracat pazarlarını ve ihracat tutarını arttıracağız.”

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, "bağımsızlık" geride
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, “bağımsızlık” geride
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır...
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Haberler
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.