Perakendecilere koronavirüs sürecinde ayakta kalmak için 8 öneri!

Koronavirüs salgını dünyanın her yerinden birçok şirketin kepenklerini geçici de olsa indirmesine neden oldu. Hala açık olan kurumlar sürece adapte olup gelir sağlama stratejileri oluşturmaya çalışıyor.

Jackman Reinvents yıllar boynuca kurumların kendilerini yeniden yaratmalarına olanak sağlayacak danışmanlık hizmetleri verdi. Müşteri portfolyasında JCPenney, Staples, Signet Jewelers ve Flow Water da bulunan şirketin kurucusu Joe Jackman perakendecilerin salgın kılavuzunu 8 adımda bir araya getirdi.

Cesur olma vakti!

Benzersiz zamanlar benzersiz fırsatlar doğurur. Harika bir indirim sunmak veya rekabet sahasını değiştirecek türde büyük aksiyonlar alacak cesaretiniz varsa harekete geçmenin tam sırası.

Müşterilerinize empati duyun, rakiplerinize değil

Pazarın bu kadar belirsizlik içinde dengeleri elbette değişecektir. Bu süreçten kazanan olarak çıkmaya bakın.

Yeni müşteri yaratın

Müşteri edinmek için kullanılan araçların (medya ve araştırma gibi) fiyatları düşüşte. Bu kanallara yeni müşteri edinmek için yatırım yapın.

İş gücüne ve marka değerine salgın sırasında öğrendikleriniz doğrultusunda yatırım yapın

Değişimin her an gerçekleştiği süreçte öne çıkan yetenek olacak. Çalışanlarınızı eğitmeye, yetenekli olanları ön plana çıkarmaya ve kriz sonrasında işe alabileceğiniz dış yeteneklere hitap etmeye vakit ve kaynak ayırın. Bu planlarınızda markanızın ve amacınızın merkezi bir konumda olmasına dikkat edin. Dünyaca sınavımız ve belki de dersimiz ofis alanlarına düşündüğümüz kadar ihtiyacımız olmadığını fark etmemiz. Bu yeni öğrendiğiniz esnekliği iş hayatınıza taşıyın.

Dijitali kucaklayın

Aklınızda dijitale ve e-ticarete yatırım yapmak vardıysa bunları daha fazla ertelemeyin. Dijital/direkt ekonomi konusunda resmi olarak dönüşü olmayan noktadayız.

Derme çatma da olsa hareket edin ve müşterinizin sizi yönlendirmesine izin verin

Gerçek zamanlı müşteri deneyiminizi alışılmış yöntemlerin artık ne ideal ne de işe yarar olmadığı için hızla iyileştirin. Müşterilerinizle sosyal mecralardan anbean iletişim halinde olun ve yorumlarını dikkate alın. Bunu yaparken sunduğunuz içeriğin mükemmel olması gerekmediğini unutmayın. Bir şeyleri artık yapmak ve bir şeyleri doğru yapmak arasındaki zaman dilimi bugünlerde iyice belirginleşti.

Savunduğunuz bir değer olsun

Kar ekonomisinden değerler ekonomisine geçişi salgından önce de gözlemlemeye başlamıştık. Kişisel ve kolektif sorumluluklarımızın farkına vardıkça diğer herkesten ve markalardan da beklentilerimiz artıyor. Salgından sonra değerlerin önemi daha da artacak ve ürün ve hizmet satmanın ötesinde var olan markalar daha çok ilgi ve takdir görecek.

Süreç sonrasını planlaması için bir ekip kurun

Organizasyonunuzun en parlak akıllarını bir araya getirip şu soruyu yanıtlamalarını sağlayın; bu süreçten nasıl daha güçlü çıkabiliriz? Bu takımın bütün verileri, trendleri ve bilgileri analiz etmesini sağlayın ve saptadıkları fikirleri stratejinizi güncellemek üzere kullanın.

İLGİLİ HABERLER

 
e-Bülten üyeliği ile
son haberler size ulaşsın