27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakende "büyük değişim" dalgasını nasıl aşacak?
Haberler

Perakende “büyük değişim” dalgasını nasıl aşacak?

Berçem Sultan Kaya
24 Ocak 2022
2 dk okuma

Dünyanın hemen her yerinde yöneticilerin gündemine oturan Büyük Değişim Hareketi (The Great Reshuffle) perakende alanında da yaşanıyor. Hala riskin farkında olmayan Türkiye perakende sektörü için yetenek yönetimi bir sene gibi kısa bir süre içinde en büyük sorun haline gelebilir.

İnsan yönetimi alanında geçen yılın en önemli gündem maddelerinden biri Büyük İstifa hareketi olmuştu. Fakat 2021 yılının sonlarına doğru Büyük İstifa (The Great Resignation) yerini Büyük Değişim (The Great Reshuffle) hareketine bıraktı. İki kavram arasındaki farkı uzmanlar şöyle açıklıyor: Çalışanlar sadece istifa etmekle kalmadı devamında kariyerlerini sorgulamaya ve gelecekleri için tamamen farklı bir çizgi oluşturma eğilimine gittiler. Microsoft’un yakın zamanda yayınladığı bir araştırmaya göre Büyük Değişim’in yaşandığı en önemli üç sektör sağlık, perakende ve misafir ağırlama sektörü oldu. Kargem Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Aydoğan, bu üç sektörün de kritik önem taşıdığını ifade ederek, perakende sektörü özelinde değişimin nedenlerini yorumladı.

Büyük İstifa Hareketi Mercek Altına Alındı: Çalışanlar Maaştan Fazlasını Istiyor » Marketing Türkiye

Küresel işgücünün yüzde 80’i ön saflarda çalışıyor

Microsoft Word Trend Index’e göre dünya çapında 2 milyar insan ön saf çalışanı olarak görev yapıyor ve bu kişiler küresel iş gücünün yüzde 80’ini temsil ediyor. Kuruluşların yüzde 88’i ön saflarda görev yapan kişileri istihdam ediyor. Aydoğan, uzaktan çalışmanın yeni normal sayıldığı ve kurumların hızla hibrit dönüşüme girdikleri bu dönemde ön saflarda çalışanların kariyer sorgulamasının son derece doğal olduğunu belirterek, “Çalışma yaşamının ön saflarında olanlar için pandemi döneminde yaşanan çalışma sistemi değişimi bir kariyer miladı oldu. Özellikle karantina döneminde gözlediğimiz gibi, tıpkı sağlık çalışanları gibi mağazacılık çalışanları da risk alarak işlerinin başındaydı. Bugün tüm çalışanlar ve yönetim ekipleri hibrit düzene geçişi sorguluyor. Hibrit çalışamayacak olan mağaza çalışanlarının büyük değişime ayak uydurup kariyer değiştirme eğilimi ise sektörde yetenek yönetimi sıkıntısı doğurma riski taşıyor” dedi.

Fiziksel mağazacılık hala açık ara önde

Global perakende sektörünün 2022’de 27 trilyon dolar büyüklüğüne geleceği tahmin ediliyor. Bu rakamın 19,2 trilyon dolarının fiziksel mağaza satışlarıyla gerçekleşeceği ön görülüyor. Hasan Aydoğan, e-ticaretin kazandığı ivmenin perakendecileri, mağazaya ve mağaza çalışanlarına yatırım yapmaktan vazgeçirmemesi gerektiğinin altını çiziyor. Yetenek yönetimine yapılan yatırımların kısa sürede geri dönüşünün alındığını belirten Aydoğan; perakendecilikte yetenek yönetiminin kendi dinamikleriyle değerlendirilmesi gerektiğini ifade ediyor. 

Mağazacılık özelinde dikkat edilmesi gereken noktalar

Büyük Değişim Hareketi’nin arkasında yatan en önemli nedenin, çalışanın kendisine değer verilmediğini düşünmesi olduğunu ifade eden Hasan Aydoğan, kurumların yaşanan bu dalgadan en az zararla çıkmaları için sektöre yönelik tespitlerini şöyle sıraladı:

  • Esnek çalışmak, yeni neslin en önemli ihtiyacı. Pandemi ile tetiklenen esnek çalışma hakkından mahrum olan ön cephe çalışanları için özendirici sistemler ve çalışma koşulları sağlanmalı. “İş arayan milyonlarca insan var” düşüncesinden hızla uzaklaşılmalı. 
  • Yeni nesil için “çalışmanın” para kazanmaktan öte anlamlar taşıdığının farkına varılmalı.
  • Çalışanları eğitmeye devam etmenin yanında yöneticilerin öğrenme gelişim hızının arttırılması gerekiyor. Dünyadaki değişimlerle hizalanamayan, çalışanlara gerektiği değeri vermeyen, dijital hıza ayak uyduramayan yöneticileri güncellemek zorundayız.
  • “Müşteri velinimetimizdir” ve çalışanlar da yüzde 100 müşterimizdir. Çalışanın iyi hissetmediği bir operasyon müşteri ilişkilerinde başarı sağlayamaz.
  • Hemen her araştırmada çalışanların liderlik problemleri yüzünden işlerinden ayrıldığını görüyoruz. Operasyonel liderlere yapılan yatırım acilen artırılmalı. 
  • “Ücret ve yan haklar” konusunda özenli olunmalı. Ücret dağılımında insani koşulları ve adaleti sağlamak önemli. Adalet yoksa çalışan devir hızının yüksek olması kaçınılmaz.
featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
7 Ekim 2025
Greggs'ten Londra Moda Haftası'na esprili dokunuş: "Sosis çanta"
Haberler
Greggs’ten Londra Moda Haftası’na esprili dokunuş: “Sosis çanta”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
Haberler
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
TikTok'ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor...
Haberler
TikTok’ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.