6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Penti’den krem dokusunda çorap: Cream 20 Denye
Haberler

Penti’den krem dokusunda çorap: Cream 20 Denye

Marketing Türkiye
29 Mart 2017
3 dk okuma

Her sezon pazara sunduğu yeni ürünlerle dikkat çeken Penti, bu sefer de özel bir iplikle üretilen “Cream 20 Denye” ile oldukça iddialı. Markanın Kıdemli Marka Direktörü Cristina Polini, Kıdemli Tasarım Direktörü Ayşin Bicioğlu, Marka ve Kurumsal İletişim Müdürü Neslihan Yönet ve Kategori Müdürü Didem Balcı ile bir araya geldik, hem yeni Cream 20 Denye’yi hem de Penti’nin inovasyon stratejileri üzerine konuştuk…

Penti sürekli olarak yeni ürünleriyle tüketici­sini şaşırtmayı seven bir marka. Yeni ürün ve inovasyon stratejilerinizden biraz bahseder misiniz?

Penti olarak söylemimiz “bacak giyiminde çözümler sunuyoruz”. Yeni ürün oluşumları koleksiyonlar ha­linde yapılıyor. Sezonun trendleri, farklı hammad­delerin ortaya çıkışı ve müşteriden gelen talepler bir­leştirilerek koleksiyonlar oluşturuluyor. En önemli özelliklerimizden biri, müşteriyi dinlemek. Tüketi­ciyi onlarla hem birebir görüşerek, hem alışverişle­rinde eşlik ederek gözlemleyebiliyoruz. Talepler bir bir sıralanıyor ve bir önceki sezonun satış analizleri doğrultusunda son hatlar oluşturuluyor. Her sezon mutlaka birbirinden farklı aylık koleksiyonları satışa sunuyoruz. Hedefimiz tüketicimizin mağazamıza her girdiğinde yeni ürünlerle karşılaşması ve Penti’nin içinde keşfedecek çok şey bulması. Penti inovasyonu bir firma değeri olarak gördüğü için yaklaşık üç-dört sene öncesi “in house” çalışan bir ekip oluşturdu. Ekip farklı departmanlardan, farklı mesleklerden kişilerden oluşuyor. Sektör liderleri ve akademisyen­lerle görüşmeler yapıyor, bunları firma çalışanlarıyla paylaşı­yor. Ana fikir, tüketiciyi iyi tanımak ve ihtiyaçlarını belirlemek. İnovasyon ekibi bazen bu ihtiyaçlardan, bazen yeni keşfedilmiş/ geliştirilmiş bir hammaddeden, bazen de bambaşka bir sektö­rün bambaşka bir ihtiyacı gideren fikrinden yola çıkarak ürünler geliştiriyor.

Her yıl yeni ürünlerle tüketicilerine seslenen Penti, Cre­am 20 Denye’yi nasıl bir teknolojiyle üretti? Cream 20 Denye diğer ürünlerden hangi yönleriyle ayrılıyor?

_DSC0922okKrem çorap, ürün geliştirme ekibinin karşısına ilk defa hammad­de yani iplik olarak çıktı. Türkiye ve Avrupa’da ilk kez en yumu­şak dokuya sahip özel bir iplikle üretildi, bu yenilikçi iplik aynı zamanda serinletici etki ve UV filtre etkisiyle güneşin zararlı ışın­larından koruyucu etkiye de sahip. Her yöne esneyebilen bacağı­nızı mükemmel saran 3D bir yapıya sahip bu çorabın pürüzsüz bir dokusu var. Ürün eşsiz yumuşaklığıyla diğer ürünlerden ayrı­şıyor… Yumuşaklığı, tende bıraktığı his heyecan yarattı ve kremle özdeşleştirildi.

Cream 20 Denye’nin iletişim çalışmaları için ne tür bir strateji izliyorsunuz? İletişim stratejisinin merkezinde­ki mesaj ne olacak? Nasıl bir lansman süreci planladı­nız?

Tüm kampanyada ana mesajımızı çorabın ürün özelliğinden, krem gibi yumuşak dokunuştan yola çıkarak kurguladık. Her uygulamada ürünle tüketiciyi buluşturmayı planladık. Hikayemiz, reklam ajansımız Movida ile birlikte fotoğraf çekimini gerçekleştirdikten sonra günlerce slogan üzerinde çalışarak başladı. Bu kampanyanın en önemli noktalarından biri; sıra dışı bir söylemle tüketicilere ulaşmaya çalışmaktı. Gelen çalışmalar arasından ilk elemeyi şirket içerisinde yaptığımız ön araştırmayla belirledik. Belirlenen dört sloganı bir kez de tüketicilerimize sormaya ka­rar verdik ve müşteri sadakat programı doğrultusunda Starcard müşterilerimizden en çok çorap satın alan müşterilerimize ulaş­tık. Onlara ürünle birlikte bir mektup göndererek, sloganımızı onlarla birlikte seçmek istediğimizi ilettik. Ve böylece sloganımız belli olmuş oldu. Tüm iletişim stratejimizin ana mesajını oluş­turan ve ürünün yumuşaklığını anlatan krem hissinin aktarabil­mek için birtakım gerilla pazarlama faaliyetleri planladık. Penti Cream Çorap markalı krem kutuları içlerine gönderdiğimiz ki­şinin bedenine uygun Penti Cream Çorap koyduk. Bu krem kutularını en önemli marka elçilerimiz olan mağaza müdürlerine gönderdik. Herkesten önce onların deneyimlemesini istedik. Ayrıca blogger ve basın mensupları­na da bu krem kutusunu ulaştırdık. Bildiğiniz gibi Türkiye’de 300’den fazla Penti mağazası bulunuyor. Her bir mağazamızı bir reklam mecrası gibi görüyor ve 15 günde bir vitrinle­rimizi pazarlama planlarımıza uygun olarak tasarlıyoruz. Ürün lansman döneminde marka elçilerimize ve basına dağıttığımız krem kutusunun büyük boy maketleri içine yerleşti­rilmiş cream çoraplı bacakları göre­ceksiniz. Ayrıca açıkhava reklamlarımızda bu ürünü #denemedenolmaz hastagli görsellerimizle iletişim kampanyamızı İstanbul, İzmir ve Ankara’da hayata geçireceğiz. İstanbul’da Bebek, Bağdat Caddesi ve Metrocity önündeki otobüs duraklarında da Cream çorap giymiş manken bacak uygulamaları görülebile­cek. Tabii ki kampanya başlamasıyla birlikte sayısı 1 milyonu aşan Starcard sahiplerine de direkt pazarla­ma yöntemleriyle farklı sürprizler yapacağız.

PentiEkipÖnümüzdeki süreçte Penti’nin pazara suna­cağı yeni ürünler olacak mı? Olacaksa bu yeni ürünler hakkında birkaç tüyo alabilir miyiz?

Marka bilinirliği yüzde 99 olan ve yüzde 47 ile Türkiye’deki en yüksek pazar payına sahip çorap markası olarak bizim en önemli görevimiz; müşterinin bile farkına varmadığı hayatını kolaylaştıracak ya da konfo­runu arttıracak ihtiyaçlarını belirle­yerek ona sunabilmek. Son dönemde bu yönde yapılan M80 çorabımıza su iticilik özelliği ekledik ki yağmurda bacaklar ıslanmasın diye. Konfor Klt tabanı pamuklu ince çorap çıkarttık. Önümüzdeki sezonlarda da bu inovatif çalışmalarımızın devamı tabii ki gele­cek ancak şimdilik onlar bizde kalsın…

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Haberler
Sessizliğin yankısı ve iptal kültürü
Nafizcan Önder
7 gün önce
Cartier'in müşteri verileri çalındı!
Haberler
Cartier’in müşteri verileri çalındı!
Sena Tufan
4 Haziran 2025
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Nafizcan Önder
3 gün önce
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.