Pazarlamanın yeni yıldızı: Deneyim

Merve Şahin [email protected]

Markaların tüketiciyle duygusal bir bağ kurması için iyi bir hikayeye sahip olması önemli ancak yeterli değil. En az bunun kadar önemli bir konu da tüketicileri bu hikayeye dahil edebilmek… Günümüzün zor beğenen tüketicisini hikayeye dahil etmenin, onları tüketiciden sadık birer müşteriye dönüştürmenin en etkili yolu ise deneyimlemekten geçiyor… Peki, deneyim pazarlamasının yeni trendleri neler? Deneyim pazarlaması markalara ne tür avantajlar sağlıyor? Daha da önemlisi iyi bir deneyim tasarımın sırrı ne?

Teknolojinin gelişmesi ve rekabetin artması, ürün ve hizmetlerin de giderek birbirine benzemesine yol açtı. Bu gidişat tüketicilerin alışkanlıklarında köklü değişikliler yapmakla kalmadı tüketicinin konumunu da değiştirdi. Öyle ki kral koltuğuna oturan tüketici artık ürünü görmekle hakkında bilgi almakla yetinmiyor daha fazla duygusal bağ kurabildiği ürünler talep ediyor. Tüm bu yaşananlar markaları ürünlerini tüketiciye ulaştırırken farklı yollar denemeye itiyor. Artık yeni nesil pazarlama faaliyetlerinin ortak bir hedefi var: “Müşteri beklentilerini aşan bir anlayışla hizmet vermek.” Rekabetin fark yaratmayı giderek zorlaştırdığı bu ortamda markaların imdadına koşan ve önemi giderek artan deneyimsel pazarlama kavramı, işte tam da bu noktada devreye girerek markalara tüketiciyi “müşteri”ye çevirme fırsatı sunuyor. Peki deneyimsel pazarlama anlayışı markalara ne vadediyor? Deneyim tasarımı alanındaki son trendler neler? Sektörün önde gelen isimleri Türkiye’deki deneyimsel pazarlama çalışmalarını nasıl buluyor? İşte yanıtlar…

1-Sanal gerçeklik:

Hali hazırda pek çok tüketicinin gönlünde yer etmiş sanal gerçeklik çalışmaları önemini daha da artırarak yoluna devam ediyor. Bilgisayarlar tarafından taklit etme yoluyla gerçeklik ortamı yaratan sanal gerçeklik, duyma, hareket, koku gibi başka duyulardan da yararlanarak insanlara hayal ortamında fantastik ya da bilimsel yolculuklar yapma imkanı sağlayan bir simülatör görevi görerek deneyimi daha da gerçekçi kılıyor.

2-Mekanlar deneyim alanlarına dönüşecek

Markalar ürünlerini kullanıcılara deneyimletebilmek adına en bilindik mekanları pop-up tasarımlarla değiştirecek. Çok yakında her gün gittiğimiz mağaza, oturup sohbet ettiğimiz kafe, kullandığımız toplu taşıma araçları ya da sürekli yemek yediğimiz restoranlarda kendimizi hiç farkında olmadan bir ürünü test ederken bulacağız.

Detaylar Marketing Türkiye Nisan sayısında…

Deneyim Tasarımı & Yönetim Konferansı için geri sayım başladı! 

Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar “A.L.F.A. Awards” ile Ödüllendirilecek

 

 

 

İLGİLİ HABERLER