16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlamacılar "deneyim tasarımı" yaklaşımlarını değiştirmeli!
Haberler

Pazarlamacılar “deneyim tasarımı” yaklaşımlarını değiştirmeli!

Gizem Yıldız
1 Nisan 2021
2 dk okuma

Tüketici etkileşimini arttırmanın en etkili yollarından biri yaratım süreçlerine onları da dahil etmek ve hatta merkezi bir rol vermek… “Cocreation” olarak tabir edilen bu eylem, markaların müşterileriyle daha iyi ilişkiler kurmasına olanak tanıyor ancak etki düzeyini arttırmak için pazarlamacıların ve tasarımcıların birlikte çalışması şart!

Tüm müşteri yolculuğu boyunca ürün ve hizmetlerinin onların ihtiyaçlarına ve deneyimine en iyi şekilde hitap etmesini sağlamak isteyen pazarlamacılar için tasarım anlayışının acilen yeniden şekillendirilmesi gerekiyor.

Böylece pazarlamacılar, tasarımla daha fazla değer ve kalite sunabilirler. Tasarımı pazarlamanın kalbine yerleştirerek “birlikte tasarlamak” fikrini benimseyen tasarımcılar, marka deneyimi oluşturmanın mistik etkisiyle tek başlarına mücadele etmek yerine tüketicileri sürece dahil ederek sorunu daha insan merkezli bir şekilde çözebiliyorlar.

Birlikte yaratmak ayrıca, markaların müşterileri ve diğer ortaklarıyla daha iyi ilişkiler kurması içi fırsat sunuyor. Zira yenilikçi ürünler, hizmetler ve deneyimler bir markayı rakiplerinin önüne geçiren en temel unsurlar…

İnsan merkezli tasarım…

Cocreation, eylem halindeki insan merkezli bir tasarım anlayışını ifade ediyor. Tüketicilere fayda sağlayan yenilikler yapmak için, yolculuklarını haritalandırmadan ve anlamadan önce onların yolunda yürümelisiniz. Ancak o zaman onların mevcut deneyimleri içindeki acı noktaları, keyif anları veya belirsizlikleri keşfedebilirsiniz. Bu bakış açısıyla, müşteri yolculuğunun hangi aşamasında olursa olsun, deneyimlerini gerçek içgörü ve empatiye dayalı olarak iyileştirebilirsiniz.

Bugün, kanallar veya daha da kötüsü departmanlar açısından mevcut kalıplarla düşünme riskiyle karşı karşıyayız. Fakat tüketici böyle düşünmüyor. Tüketicilerin markanızı gördüğü, hissettiği veya konumlandırdığı perspektiften bakmak daha iyi bir yol.

Tasarım deneyimi tüketici yolculuğunun tüm aşamalarında eşit ağırlığa sahip olmalı!

Ikea, müşterilerin yeni ürün fikirleri ortaya koyabilmesi için Co-Create Ikea adlı dijital bir platform oluşturdu ve bu platform sayesinde öğrenciler ve inovasyon laboratuvarlarıyla iş birliği yapılması mümkün oldu. 

Heineken’den Unilever’e kadar farklı sektörlerde birçok marka bunu uyguluyor. Sandalet markası Birkenstock, son üç yılını Central Saint Martins tasarım okulundan öğrencilerle iş birliği yaparak geçirdi ve bu da ürün yelpazesine dört yeni ayakkabı daha eklemesine yol açtı.

Tüketici ve tasarımcılarla birlikte çalışan pazarlamacıların en büyük avantajlarından biri, şirketleri, işe alma aşaması veya satın alma aşaması gibi odaklanma eğiliminde oldukları alanların ötesinde düşünmeye itmesi. Bu yeniden düşünme, uçtan uca deneyimi düşünmek, yani müşterileri elde tutmak, beslemek ve desteklemek anlamına geliyor… 

Pazarlamacılar için birlikte yaratmaya ilişkin yol gösterici ilkeler:

  • Tasarımı nasıl gördüğünüzü yeniden tanımlayın. Bu, daha iyi müşteri deneyimleri elde etmek için insan merkezli bir disiplin edinmenizi sağlayacaktır.
  • Uçtan uca kullanıcı yolculuğunu tüm ayrıntıları haritalayın.
  • Kullanıcı yolculuğu boyunca tüketicilerin ne düşündüğünü, ne yaptığını ve ne hissettiğini anlayın.
  • Kullanıcılara mükemmel bir deneyim sunmak için onlarla iş birliği yapın, yineleyin ve prototip oluşturun.
  • Tasarımcılara, deneyimi tüm yaratıcılıkta bütünsel bir şekilde birleştirmeleri ve tasarım bağlantısını iyi kullanmaları için alan açın.

*GSK Vice-President of Design Andrew Barraclough Marketing Week için yazdı.

featured Tasarım
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

X'te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Haberler
X’te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Nafizcan Önder
10 Temmuz 2025
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Haberler
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Haberler
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Nafizcan Önder
15 Temmuz 2025
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.