22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Televizyonun geleceği Addressable TV'de
Haberler

Televizyonun geleceği Addressable TV’de

Marketing Türkiye
6 Şubat 2021
3 dk okuma

Marketing Türkiye ve TVekstra iş birliğiyle düzenlenen “Bir adım sonrası ve ötesinde televizyonun geleceği” konulu Roundtable, televizyon sektörünün önde gelen kanalarının üst düzey yöneticilerini bir araya getirdi. Sosyal mesafe kurallarına uyularak Boğaziçi Üniversitesi BÜMED Atatürk salonunda, 13 Ocak’ta gerçekleştirilen toplantıda “Addressable TV” ve “AdTech ve MarTech” teknolojileri üzerinden televizyonun geleceği konuşuldu.

İletişim platformlarının sayısının yanı sıra kapsamlarının artıp çeşitlendiği ve içerik akışının hızlandığı günümüzde, hedef kitleye ulaşmanın önemi ve yolları da artmaya devam ediyor. Özellikle pandemiyle birlikte önem kazanan mecra yönetimi, pazarlama sektöründe de birçok tartışma ve çalışmaya yol açıyor. Hızı beklenmedik şekilde artan dijital dönüşüm markaların ve pazarlama profesyonellerinin elini güçlendirirken doğru format seçimini yapmak sürdürülebilir başarının formülü haline geliyor. Peki bu gelişmelerden TV mecrası nasıl etkilenecek? Teknolojik gelişmeler ve dijital dönüşümden etkilenen mecralar arasında elbette televizyon da bulunuyor. Öyle ki “Adressable TV”, reklamcılıkta en hızlı büyüyen kanallardan biri haline geldi. Bu içgörü ışığında izleyicilerin dijital ayak izlerini (konum, ilgi, demografik bilgi gibi) programatik olarak analiz eden ve reklamların doğru kişiye, doğru zamanda ulaşmasını sağlayan TVekstra desteğiyle düzenlenen Marketing Türkiye Roundtable’da “Bir adım sonrası ve ötesinde televizyonun geleceği” konuşuldu. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in moderatörlüğünü üstlendiği buluşmaya, TV8 Teknoloji Direktörü Doğa Özyürekli, TRT Dijital Platformlar Reklam Müdürü ve Uluslararası Yayınlar Reklam Direktörü Kadri Afacan, TRT Dijital Reklam Satış Sorumlusu Samet İnce, Demirören Chief Digital Officer’ı Görkem Gürel, Doğuş Yayın Grubu Grup Koordinatörü Murat Altuntaş,REM People CEO’su Bülent Peker ve Adform Genel Müdürü Cem Eroğlu katıldı. Geleneksel TV satın alma ve bu nedenle genel bir hedef sağlayan veriye dayanıyor. Adreslenebilir TV ise izleyenlerin anlık olarak izledikleri program ne olursa olsun doğru kitleleri hedefleyerek, onları izledikleri içerikle yakalamayı merkezinde bulunduruyor. Bu hane düzeyinde hedefleme, reklamveren için planladığı hiçbir gösterimin boşa gitmemesini sağlıyor. Daha da önemlisi, kampanya sonrası raporlamayla satışları artırabilecek optimum reklam sıklığını (frekans optimizasyonunu) da gösterebiliyor. Değişen medya tüketim alışkanlıklarının nabzını tutmaktan an zamanlı içerik odaklı reklam adreslenmesine kadar geniş bir opsiyon yelpazesi sunan Addressable TV hakkında tüm katılımcıların paylaştığı ortak görüş, bu teknolojinin hayatımıza giderek daha çok gireceği yönündeydi.

Televizyonun geleceği Addressable TV'de
Merve Eraslanoğlu, TVekstra Genel Müdürü

6 milyon haneye ulaşıyoruz

“Pandemi bizi pozitif etkiledi. Pandemi öncesinde 3.9 milyon haneye erişebiliyorken, şu anda 6 milyon haneye ulaşıyoruz. Bununla birlikte daha gidilecek çok yol var. Biz şu an beklediğimizin üstünde bir yerdeyiz. Paydaşlarımızla birlikte bu ekosistemi büyütmek ve olması gereken noktaya getirmek istiyoruz. Dünya pazarına baktığımızda 4 milyar doların üzerinde bir pazar büyüklüğü olduğunu görüyoruz. Türkiye’deki ölçeği hala daha çok küçük. Gidilecek daha çok yol var. 2021 yılında biz biraz daha ölçümleme tarafına yoğunlaşacağız.”

Televizyonun geleceği Addressable TV'de
Murat Atay, TVekstra Kurucu Ortağı

Amacımız TV dünyasının başka yetenekleri de olduğunu vurgulamak

“Biz dijital metrikleri çok rahat konuşuyorduk. Fakat sahada bunun çok kolay olmadığını gördük. Amacımız burada TV dünyasının başka yetenekleri de olduğunu ön plana çıkartmak. Bir marka aslında TV’yi 360 derece tüm evrenine ekleyebilir. Addressable TV alanında reklamverenler kampanyaları üzerinde ölçümleme yapabiliyor. Gerçekleştirilen bir kampanya çok rahatlıkla ölçümlenebiliyor. Hangi noktada başarılı ise o noktada ilerlenebiliyor. Böylece reklamverenin hayatı da kolaylaşmış oluyor. Hatta yapılan ölçümlemelerimizde markaların TV’den aldıkları müşterilerin 3 kat daha fazla olduğunu görüyoruz. Açıkçası TV dünyasının, satın alma duygusunu artıran en önemli mecra olduğunu söyleyebilirim.”

Televizyonun geleceği Addressable TV'de
Timuçin Bilgör, BUBA Ventures Yönetim Kurulu Başkanı

Addressable TV kesinlikle büyüyecek

“TV izleyicileri zaten connected. Ama bu noktada TV’lerin de connected olması gerekiyor. Ben addressable TV alanının kesinlikle büyüyeceğini, ilerleyeceğini düşünüyorum. Çünkü TV rahat bir ortamda, konfor alanı içinde izleniyor. O nedenle müşterinin satın alma olasılığı çok daha yüksek oluyor.”

Addressable TV Adform adreslenebilir tv adtech Boğaziçi Üniversitesi doğuş yayın grubu geleneksel tv martech roundtable TRT tv dünyası Tv8 TVekstra
1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Haberler
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sena Tufan
5 gün önce
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Haberler
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Haberler
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Sena Tufan
15 Kasım 2025
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
Haberler
Google, 2025’in “Holiday 100” listesini açıkladı: Bu yılın en çok aranan hediye trendleri belli oldu!
İrem Alimoğlu
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.