14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaların biraz mizaha ihtiyacı var
Pazarlama

Markaların biraz mizaha ihtiyacı var

Gizem Yıldız
18 Mayıs 2021
2 dk okuma

Salgın, ekonomik durgunluk ve global bir kasvetin ortasında yani bir krizde mizaha yer var mı? Zor zamanların markaları ciddi olmaya ittiği doğru mu? Atıştırmalık markası Walkers’ın Kıdemli Pazarlama Direktörü Fernando Kahane’ye göre, reklamcılıkta mizahın azalması toplumun ve modern yaşamın baskılarının bir yansıması, ancak markaların bu statükoya karşı durması gerekiyor.

“Pandemi sırasındaki yaşantınızı düşünün, duygusal müzikli, derin seslendirmeli birçok reklam var. Bu sebeple birdenbire mizahın hayatımızdaki yeri azaldı, ancak ciddi zamanların ciddi markalar gerektirdiği fikriyle mücadele etmek gerekiyor” diyor Kahane.

“Mizah bir süper güçtür”

Kahane, pazarlamacıların mizahın gücünü ve bağ kurma yeteneğini yeniden gözden geçirme zamanının geldiğine inanıyor. Bir süredir Walkers’ın mizahın önemini ve marka DNA’sında oynadığı rolü unuttuğunu itiraf ediyor Kahane. Ardından, yaratıcı ajans VCCP ile çalıştıktan sonra, “kışkırtıcı” mizahın sadece Walkers’a özgü olmadığını aslında İngiliz DNA’sının bir parçası olduğu gerçeğini gördüklerini söylüyor. Sonuç olarak da mizahı markanın ayrı bir parçası olarak değil, temel bir unsuru olarak yeniden düşünmeye başladıklarını ifade ediyor.

Kahane, “Mizah bir süper güçtür ve doğru tonlamayla kullanılırsa, markanın mesajını öne çıkarabilir, daha akılda kalıcı hale getirebilir ve birçok duygusal reklamdan daha güçlü duygusal bağ yaratabilir” açıklamasında bulunuyor.

“Salgın sonrası markalar mizaha geri dönecek”

Bahis sitesi Paddy Power’ın Pazarlama ve Marka Direktörü Michelle Spillane de mizahın pazarlamada daha çok yer alması gerektiğini inanlardan. Ancak bunun şu anda meydana gelen sismik kültürel değişimler ve linç kültürünün yükselişiyle büyük bir cesaret gerektirdiğini de kabul ediyor.

Spillane, Paddy Power’ın mizah kampanyalarının başarı yolculuğu hakkında şunları söylüyor: “Marka olarak bizim için iyi sonuç veren şey, kendimizi tiye almamız. Ayrıca şakayla değil, toplumsal bir gerçekle başlama eğilimindeyiz. Sonra kendiyle eğlenebilen, bilgilendirici ve açıklayıcı mizahı harmanlıyoruz. Bizim başarı formülümüz bu…”

Paddy Power’ın pazarlamacıları, mizahın geçmişini inceleyen bir çalışmanın ardından, markaların salgın sonrası mizaha geri döneceğine ikna olmuş. Ekip, kültürün küresel krizlerden sonra nasıl geliştiğini incelemiş ve İkinci Dünya Savaşı’nın ardından 15 yıllık bir süre boyunca çok sayıda komedi ve aile filminin yayınlandığını fark etmiş.

Z kuşağının dikkatini çekmek…

Mizah genç tüketici kitlesinin ilgisini çekmek için çok güçlü bir araç. Fakat onlara hangi kanaldan ulaşacaksınız?

Paddy Power, araştırmalar sonucu, Z kuşağı tüketicisini çevrimiçi olarak etkilemenin zor olduğunu keşfetmiş. Marka için başarı mizahı TV’ye uyarlamakla mümkün olmuş.

“TV, Z kuşağı tarafından editoryal bir platform olarak takdir ediliyor ve onlar için televizyonda iyi bir mizah anlayışı izlemek oldukça etkileyici” diyor Spillane.

Spillane, “Mizah bir güven duygusu getiriyor ve insanları her konuyu konuşabileceklerine ikna ediyor” diyor ve ekliyor, “Kesinlikle mizah ve amacın bir arada var olabileceğini söyleyebilirim. Bunu iyi yapabilen markalar bir adım önde olacak. “

Kaynak: Marketing Week

Video kampanyalar pazarlamanın kalbidir

Nisan ayının en dikkat çeken global kampanyaları

featured mizah Paddy Power Walkers
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
4 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
5 Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Güncel Haberler
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
Microsoft’tan kritik karar: Windows 10’a veda zamanı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Haberler
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Sena Tufan
5 Eylül 2025
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi...
Haberler
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi…
Sena Tufan
1 gün önce
TikTok'ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor...
Haberler
TikTok’ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.