3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ambalajdaki hata nasıl pazarlama fırsatına dönüştü?
Haberler

Ambalajdaki hata nasıl pazarlama fırsatına dönüştü?

Seda Başpınar
1 Haziran 2022
1 dk okuma

Markalar hafızalarda sloganlarıyla yer ediniyor. Dolayısıyla güçlü bir slogan bulmak pazarlama stratejilerinin önemli bir aşaması. Öte yandan ürün; üretim, pazarlama ya da dağıtım aşamasındayken yaşanan aksaklıklardan doğan krizin faturası marka için ağır olabilir. Peki söz konusu kriz ambalaja basılan slogandaki bir yazım hatasıysa marka bunu nasıl fırsata çevirebilir?

Sosyal medya sayesinde hedef kitleye hızlıca ulaşabilmek ve geri dönüş alabilmek bu gibi krizlerin önüne geçmeye yardımcı oluyor. Heineken markalarından Tres Crues, Peru’da Tres Cruces Light’ı yazım hatası olan bir sloganla piyasaya sürünce sosyal medyanın gücünden faydalandı ve krizi fırsata çevirdi.

Hataya karşılık ödül vaadi

Tres Cruces Light’ın daha hafif versiyonunu piyasaya sürmek için hazırlıklar 2021’in ilk çeyreğinde başladı. “Disfrute” (keyfini çıkar) sloganıyla yola çıkan marka, aynı zamanda bu sloganı içeceğin ambalajına taşıdı. Ancak ambalajdaki ​​Disfrute kelimesinde “S” harfinin eksik olduğu ülke çapındaki tedarikçilere 300.000 kutu ürün gönderildikten sonra fark edildi. Marka ürünü piyasadan toplatmak yerine yazım hatalı slogana sahip bir kutu bulan müşterilerine çeşitli ödüller vaat etti.

Geri dönüşlerin yüzde 90’ı olumlu oldu

Kampanyanın tanıtımı Do Agency’nin Buenos Aires’te hazırladığı, markanın hatasını üstlendiği, yarışmanın nasıl işlediğini anlatan ve kazanılabilecek ödüllerin ana hatlarını çizildiği eğlenceli bir çevrimiçi videoyla tanıtıldı. Ajans tarafından paylaşılan kampanya sonuçlarına göre Tres Cruces Light ayda 100.000 hektolitre içecek sattı. Bu oran markanın normalde bir yıl boyunca satacağı miktara eşdeğer. Ayrıca videosunun 24 milyon gösterim elde ettiği kampanyanın sosyal medyadan aldığı tepkilerin yüzde 90’ı olumluydu.

Yılın pazarlama stratejileri…

Kaynak: Contagious

featured yazım hatası
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
5 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
Haberler
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sena Tufan
2 hafta önce
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
2 gün önce
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Haberler
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler… Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
Haberler
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
İrem Alimoğlu
22 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.