Pazarlama bütçesinde aslan payını kim alıyor?
We Are Social Digital 2023 raporuna göre Türkiye internete erişimde yüzde 83,4 oranını yakalamış görünüyor. Her 10 kişiden 8’inin var olduğu bir alanda markaların reklam harcamalarının günbegün artması da sürpriz değil… IAB TR tarafından yayımlanan veriler, Türkiye’de 2022’nin ilk yarısında dijital reklamlara yapılan yatırımların bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 78 büyüyerek 14,73 milyar TL’ye ulaştığını gösteriyor. Peki, tüm bu pazarlama yatırımlarının içerisinde aslan payını kim alıyor? Influencer marketing’i 2023’te neler bekliyor? İşte yanıtlar…
Veriler bize ne söylüyor?
- InfluencerMarketingHub tarafından derlenen veriler, daha önce influencer pazarlaması için bütçe ayırmış markaların yüzde 71’inin, bu yıl bütçelerini artıracağını ortaya koyuyor.
- Öte yandan her 5 şirketten birinin, pazarlama bütçelerinin yüzde 40’ından fazlasını influencer’larla yürüttükleri kampanyalar için kullandıkları görülüyor.
- Her 3 şirketten 2’si, içerik pazarlamasına ayrı bütçe ayırıyor.
- Her 5 kişiden dördü influencer pazarlamasının etkili olduğunu düşünüyor.
- Küresel veriler, influencer pazarlamasının 2023’te 21 milyar doları aşacağını gösteriyor…
Tüketiciye organik yollarla ulaşmanın giderek daha önemli hale geldiğini vurgulayan Kerdem Digital Kurucusu Kerim Demir, “Influencer’ların ilk örneklerine rastladığımız dönemin üzerinden zaman geçmiş olsa da her 5 şirketten 4’ü influencer pazarlamasının hâlâ etkili bir yöntem olduğunu düşünüyor. Zira sosyal medya fenomenleri, ürettikleri içeriklerle takipçi kitleleriyle güvene dayalı bir ilişki kurabiliyor. Markalar, gerçek kişiler tarafından üretilen gerçek içeriklerle bu güven duygusunu pazarlama aracına dönüştürebiliyor” diyor.
Karar almada influencer etkisi…
Tüketicilerin internette çok fazla vakit geçirdiğine ve bu durumun içeriğe duyulan ihtiyacı artırdığına dikkat çeken Kerim Demir sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bugün tüketiciler satın alma kararlarını, izleyecekleri filmi, gidecekleri restoranı içerik üreticilerinin paylaşımlarına göre belirliyor. Özellikle TikTok, YouTube ve Instagram gibi mecralarda üretilen dikey video içerikler, çok kolay alıcı bulabiliyor ve çok sayıda kişiye erişebiliyor. Bu anlamda özgün içerikler, markalara stratejik fırsatlar sunuyor. Pazarlama şekil değiştirirken tüketicilerin marka tercihlerini de onlarla iletişim kuran şirketlerin samimiyeti ve gerçekçiliği belirliyor…” Demir, hedef kitlelerin karşısına doğru içeriklerle çıkmanın da giderek daha fazla önemli olduğunun altını çiziyor.
Aslan payı içerik pazarlamasının
Her 3 şirketten 2’sinin içerik pazarlamasına genel pazarlama bütçesinden ayrı bir bütçe ayırdığını vurgulayan Kerdem Digital Kurucusu Kerim Demir, değerlendirmelerini şu ifadelerle noktalıyor: “İçerik pazarlamasının ve influencer işbirliklerinin önemi bu kadar yüksekken, doğru bir içerik stratejisinin izlenmesi de kritik hale geliyor. Mecraların standartlarına, hedef kitlenin içerik tüketme alışkanlıklarına göre tasarlanan bir içerik ve influencer stratejisi başarıya ulaşıyor. Markalar, seslendikleri hedef kitle kim olursa olsun, o kitleye hitap edebilecek özgün içeriklerle daha çok potansiyel müşteriye ulaşabileceklerini mutlaka bilmeli ve içerik pazarlamasını değerlendirmeli.”