15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dev outdoor giyim markası Patagonia, tüm varlığını çevreci vakıflara devretti
Haberler

Dev outdoor giyim markası Patagonia, tüm varlığını çevreci vakıflara devretti

Seda Başpınar
15 Eylül 2022
1 dk okuma

Doğa yürüyüşü ürünleriyle tanınan Patagonia’nın sahibi, milyarlarca dolar değerindeki şirketi iklim değişikliğiyle mücadele için çevreci vakıflara devretmeye karar verdi. Karara göre şirketin, oy hakkı olmayan yüzde 98’lik hissesi, iklim değişikliği ile mücadele için çalışan Holdfast Collective isimli vakfa aktarılıyor. Aile tarafından yeni kurulan Patagonia Purpose Trust’a ise oy hakkı olan yüzde 2’lik hisse devrediliyor.

83 yaşındaki Chouinard, Patagonia’nın sitesinde kararı açıklayan bir mektup yayınladı ve hiçbir zaman iş adamı olmak istemediğini, arkadaşları için dağcılık malzemeleri yapmak için başladığı yolculukta daha sonra giyim işine girdiğini anlattı. Chouinard, mektupta “Gezegene dair herhangi bir umudumuz varsa sahip olduğumuz kaynaklarla elimizden geleni yapmamız gerekecek. Dünya bizim hissedarımız” mesajını verdi. Aynı açıklamada, şirketi satıp parayı bağışlamayı da düşündüğünü ancak satın alacak kişinin şirketin değerlerini koruyacağından emin olamadığını belirtti.

1973 yılında kurulan ve ürün yelpazesinde bugün outdoor giyime dair çeşitli ürünler yer alan Patagonia 10 ülkede satış yapıyor. Şirketin geçtiğimiz seneki karı 1,5 milyar dolar olarak açıklanırken, Chouinard’ın kişisel serveti 1,5 milyar dolar olarak hesaplanıyor.

Kaynak: BBC Türkçe

Google Haritalar işi ilerletti, nereye en yeşil rotadan gideceğimize de karar veriyor!

Google Haritalar, nereye, hangi yoldan gideceğimizi belirlemesinin yanı sıra işi bir adım daha öteye götürüp hangi yakıtı kullanmamız gerektiğini de söylemeye başladı. Ancak hem aracının neyle çalıştığını hem de modelini bilmesi gerekiyor. Sürücülerin yakıtını seçmesine olanak sağlayan uygulamayı başlatan Google Harita giderek yaygınlaştırıyor. Motor tipine göre rota belirlemeye yarayan özellik, ilk olarak ABD Enerji Bakanlığı’nın Ulusal Yenilenebilir Enerji Laboratuvarı (NREL) ve Avrupa Çevre Ajansı’ndan alınan sürücü ve araç verileriyle ABD ve Kanada’da, ardından geçtiğimiz ay Almanya’da kullanılmaya başlanmıştı.
featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta’dan flört dünyasına yapay zeka dokunuşu
Haberler
Meta’dan flört dünyasına yapay zeka dokunuşu
Nafizcan Önder
23 Eylül 2025
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Haberler
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Haberler
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Nafizcan Önder
4 Ekim 2025
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.