16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemide ambalajlı gıdanın önemi arttı
Haberler

Pandemide ambalajlı gıdanın önemi arttı

Nafizcan Önder
14 Ekim 2020
2 dk okuma

Tüketicilerin satın alma kararını etkileyen faktörlerin başında gelen ambalajın etkisi pandemi döneminde katlanarak arttı. Bu dönemde özellikle gıda sektöründe ambalajlı ürünler büyük önem kazandı. Pandemi öncesinde ürünlerin daha küçük porsiyonlarda sunulduğunu belirten tasarım ajansı B12 Creative Branding’in Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bürkan Çiftçigüzeli, pandemi ile insanların evde tüketme ihtiyacıyla ya da birden fazla ürüne dokunmak yerine tek seferde satın alma düşüncesiyle daha büyük boy ürünlere yöneldiğini açıkladı. Çiftçigüzeli, bu dönemde daha hijyenik ve güvenilir olmasının yanında koruma sağladığı için ambalajlı markalara ilginin arttığını belirtti.  

İçerisine konulan ürünü koruyarak temiz ve güvenilir koşullarda tüketicilere ulaşmasını sağlayan, aynı zamanda ürünlerin taşınmasını ve depolanmasını kolaylaştıran değerli bir malzeme olan ambalaj, pandemi döneminde özellikle gıda ürünlerinde önemini bir kez daha kanıtladı. Ambalajlı üründe tüketici talepleri pandemi ile şekil değiştirmeye başladı.

Ambalajların dayanıklılığı ve saklama ömrü daha da önemli hale geldi

Pandemi süreci ile tüketicilerin satın alma kriterlerinde bazı değişiklikler olduğunu açıklayan B12 Creative Branding Ajansı Kurucusu ve Kreatif Direktörü Bürkan Çiftçigüzeli, “Bu dönemde sağlığın her şeyden önemli olduğunu bir kez daha gördük. İnsanlar artık daha hijyenik ve güvenilir olduğunu düşündükleri için ambalajlı ürünleri daha fazla tercih etmeye başladı. Özellikle kilitli kapak sistemi bulunan ambalajlar tüketiciler tarafından ilgi görüyor. Bununla birlikte karantina dönemlerinde hane halkının ardından aile büyüklerinin ve 65 yaş üstü yaş grubunun evde kalmasının etkisiyle toplu alışverişler arttı. Şu an ise dışarıda kalınan süreyi kısaltmak için daha büyük gramajlı ürünlere eğilim artıyor. Örneğin artık 250 gramlık peynir yerine 750 gramlık peynir satın alınarak alışverişe tekrar gitme süresi uzatılıyor. Üç günde bir markete gitmek yerine iki haftada bir gitmek daha tercih edilir oluyor. İlk dönemlerde temel gıda maddelerine olan talep, ikinci aşamada evde tüketilen atıştırmalıklar ile başka bir boyuta geçti. Tüketici artık ev içi tüketim ile daha yüksek adetlerde satın alım yapmaya başladı. Dolayısıyla ambalajların dayanıklılığı ve saklama ömrü de önemli konulardan birisi haline geldi” dedi.

Ambalaj tasarımlarında geri dönüşümlü malzemeler tercih sebebi

Pandemi dönemindeki satın alma sürecinde hijyen, kalite ve ürün faydası bakımından ambalaj tasarımının değerinin daha da arttığının altını çizen Çiftçigüzeli, “Alışverişlerin özellikle online tarafa kayması ambalaj tasarımının ne denli önemli olduğunu gösterdi. Tüketici artık içerik olarak birbirine benzeyen ürünler arasından kendisine en yakın hissettiği, en çekici olan ambalajı satın alma eğilimine girdi. Katkısız ve doğal ürünler gelecekteki yerini sağlamlaştırırken, bunun da ambalaj tasarımı üzerinden tüketiciye anlatılması önem kazandı. Markalar da ambalaj tasarımında artık doğayı kirletmeyen, geri dönüştürülebilir materyallere ağırlık vermeye başladı. Pandemi döneminde maalesef ki atıklarıyla doğaya en çok zarar verenin insanlar olduğunu bir kez daha anlamış olduk. Bu nedenle çevre dostu ambalajlı ürünler hem tüketiciler hem de üreticiler için tercih sebebi oldu” açıklamasında bulundu.

ambalaj Bürkan Çiftçigüzeli paket gıda pandemi
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de üretken yapay zeka yükselişte
Haberler
Türkiye’de üretken yapay zeka yükselişte
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
1 gün önce
XChat geliyor: Musk'tan WhatsApp'a rakip hamle
Haberler
XChat geliyor: Musk’tan WhatsApp’a rakip hamle
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.