7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi?
Haberler

Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi?

Marketing Türkiye
25 Ocak 2021
3 dk okuma

Edvido’nun 150’nin üzerinde ajansla görüşmesi üzerine yayınladığı “Pandemi Sektörleri ve Reklam Harcamalarını Nasıl Etkiledi?” raporunda, karantina döneminde fırsata dönüşen ve olumsuz etkilenen sektörleri açıkladı. Sonuçlara göre, reklamverenlerin yüzde 76’sı Instagram, yüzde 45’i ise YouTube harcamalarını arttırdı. Rapor ayrıca CPC yani tıklama başına maliyet ile ROI metriklerinin değişimine dikkat çekiyor.

Şirketlerin pazarlama ve yazılım projeleri için doğru firmalarla eşleşip teklif alabildiği bir pazar yeri olan Edvido, Covid-19 pandemisinin Türkiye ekonomi iklimine sektörel bazda ne şekilde yansıdığını araştırdı.  Araştırma kapsamında, pandemiden hangi sektörlerin ve reklam harcamalarının nasıl etkilendiği, mecralara göre harcamaların hangi yönde değiştiği ve temel reklam metriklerinin nasıl dönüştüğü sorular, Edvido’ya kayıtlı 150’den fazla ajansa soruldu. Araştırma çıktıları sonucunda e-ticaret ve oyun gibi sektörler süreçten olumlu etkilenirken, yeme – içme, eğlence, AVM – mağaza ve turizm pandemiden en fazla hasar alan sektörler olarak raporlandı.

Karantina dönemi ve kısıtlamaları fırsata dönüştüren sektörler kazandı

Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi?

Araştırma kapsamında pandemiden olumlu etkilenen sektörlerin başını e-ticaret, oyun, market, beyaz eşya ve ev ürünleri çekti.  Pandemi sürecini iyi yönetebilmek adına proaktif adımlar atan,  yeni teknolojiler geliştiren ya da dijital aygıtlarla altyapılarını güçlendiren sektörler, aynı zamanda karantina ve kısıtlamalarla evde kalma sürelerinin artması nedeniyle güncellenen tüketici ihtiyaçlarına ideal cevaplar vererek sürecin kazananları olmayı başardı.

Temas gerektiren sektörler olumsuz etkilendi

Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi?

Araştırma sonuçlarına göre,  küresel pandemiden en fazla hasar alan sektörler temas kurma zorunluluğu olan yeme – içme, eğlence, kamu, fuarcılık, AVM – mağaza, emlak – gayrimenkul, mimarlık – planlama, ulaşım, enerji – akaryakıt ve turizm oldu. Covid -19’un ülkemizde görüldüğü ilk dönemden itibaren tedarik zincirlerindeki kopuşlar ve alınan bireysel/kamusal önlemler gereği faaliyetleri sekteye uğrayan bu sektörler, pandeminin olumsuz getirilerine karşı koyamayarak 2020 yılında daralma yaşadı.

Reklamverenlerin yüzde 76’sı Instagram harcamalarını, yüzde 45’i Youtube harcamalarını artırdı

Araştırmanın “Mecralara göre reklam harcamaları değişimi” kategorisi, 2020’nin reklam dünyası için tam bir dijital dönüşüm yılı olduğunu ispat etti. Sonuçlara göre, reklamverenlerin yüzde 45’i YouTube, yaklaşık yüzde 76’sı Instagram, yüzde 58’i ise Google Ads harcamalarını arttırırken geleneksel mecralara yönelik eğilim görece olarak azaldı. Araştırma sonucunda reklamverenlerin yüzde 50’sinin TV reklam planlarında bir değişiklik yapmadığı ölçümlenirken,  yaklaşık yüzde 39 reklamverenin TV harcamalarını kısıtladığı saptandı.

Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi? Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi?

Temel metrikler pandemiden nasıl etkilendi?

Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi?

Çalışma ile pandemide YouTube, Instagram, Facebook, Adwords ve Display’deki CPC yani tıklama başına maliyet ile ROI metriklerinin nasıl değiştiği de araştırıldı. Katılımcıların yüzde 40’tan fazlası display hariç tüm mecralarda dijital kampanyalarda CPC’nin arttığını belirtti. CPC’nin azaldığını söyleyenlerin oranı ise tüm mecralarda yüzde 15’in altında oldu. Özellikle Instagram reklam kampanyalarında yüzde 70 oranında tık başına maliyetlerin artışı dikkat çekiciyken, bu metrikte artışlar görülmesinin temel sebebi e-ticaret firmalarının dijital reklam bütçelerini agresif oranlarda yukarı taşıması ihtimali ile açık hava, radyo ve sinema gibi bütçelerin dijitale kayması olarak yorumlandı.

Raporun tamamına BURADAN ulaşabilirsiniz…

CPC e-ticaret Facebook Instagram pandemide reklam harcamaları reklamverenler ROI sosyal ticaret Youtube
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
AB’den X’e yıl bitmeden ceza sinyali
Haberler
AB’den X’e yıl bitmeden ceza sinyali
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sena Tufan
19 Ekim 2025
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.