10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi insanların zihinlerini nasıl etkiliyor?
Haberler

Pandemi insanların zihinlerini nasıl etkiliyor?

Marketing Türkiye
2 Haziran 2020
2 dk okuma

Pandemi insanların zihinlerini nasıl etkiliyor? Korkunun artmasının sonuçları ne olacak? Rusya Yüksek Öğretim ve Bilim Bakanlığı, Rus Bilimler Akademisi ve Bilimsel Rusya portalı tarafından düzenlenen çevrimiçi bir toplantıda Rus bilim adamları bu soruları ve diğer birçok konuyu değerlendirdi.

Korku salgını

Rus Bilimler Akademisi Psikoloji Enstitüsü’nde RAS profesörü ve sosyal ve ekonomik psikoloji laboratuvarı başkanı Timofey Nestik, neler olduğu hakkında konuşmak için şu anda kullanılan söylemlerin büyük önem taşıdığına inanıyor.

Timofey Nestik, “savaş söylemindense olumlu hedeflerin söylemlerine geçme zamanı. Ölümlerin değil kurtarılan hayatların sayısı hakkında konuşmalı ve kaybedilen işlerin sayısındansa korunan işlerin sayısını gündeme getirmeliyiz” dedi. Sözlerine, “önümüzdeki aylarda neler olacağı hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi vermek gerekiyor. Böylece insanlar hükümet planlarına ve kararlarına ilişkin kriterleri temel alarak kendi planlarını oluşturabilir” diyerek devam eden Nestik içinde bulunduğumuz süreçte asıl zarar verenin korku ve anksiyete tüccarlığı olduğunu belirtti.

Mevcut matematiksel modellerin insanların pandemi sürecine yaklaşımını nasıl etkiliyor?

Uzmanlara göre, salgınların mevcut matematiksel modelleri psikolojik çalışmaların sonuçlarını yeterince dikkate almıyor. Kamuoyu Vakfı’nın son verileri gösteriyor ki; katılımcıların yüzde 40’ı enfekte olmaktan korkmuyor ve % 57’si de koronavirüs testleri yaptırmak istemiyor. Psikologlara göre bu korku düzeyi göstergeleri nüfusun karantina kurallarına uyma konusundaki genel istekliliğini büyük ölçüde etkiliyor.

Bununla birlikte, psikologlar korkunun kendisinin birçok psikolojik faktöre bağlı olduğunu ifade ediyor. Araştırmalar riskin korku, soyut figürler ve grafiklerle tanımlandığı sürece insanların içinde bulunduğumuz durumu hafife aldığını ya da yeni korkutucu durumu bilindik rahatsız edici olaylarla bağdaştırarak yanlış analojiler çizdiğini ortaya koyuyor

Timofey Nestik’e göre, korkunun rolü gittikçe zayıflıyor. Nestik bu durumu, “ilaca güvenmeyen ve virüsün tehlikeli olduğuna inanmayan kesimin giderek arttığını görüyoruz” diyerek özetliyor.

Süreç İçerisinde ve Sonrasında Bireyin Psikolojisinin toplum üzerindeki etkisi: “Korku her yere tehlike götürür!”

Rus psikologlara göre, psikolojik travmanın ana dalgası pandeminin ekonomik etkileriyle ilgili olacak ve birkaç yıl sürecek. Bu noktada toplumda yükselmesi beklenen olumsuz davranışların başında damgalama ve yabancı düşmanlığı geliyor.

Nestik konuya ilişkin olarak, “şu anda en büyük önemi salgının birbirimizle olan ilişkilerimizdeki gerilimi nasıl etkileyeceği taşıyor. Hepimiz suç korkusunun nasıl büyüdüğünü görüyoruz. Bununla birlikte koronavirüsle ilgili kaygının ve gelişen travmaların tüm olumsuz bilgilere karşı toplumsal hassasiyeti arttırdığını kavramak önem taşıyor. Korku her yere tehlike götürür.” dedi.

Salgının insanların siyasi tercihlerini etkileyeceğini öne süren Nestik, “bir dizi çalışma pandemiyle ilgili kaygının, yaygın toplumsal değerleri otoriter, sağcı ve muhafazakar yaklaşımlara kaydırdığını gösteriyor. Bu gelişme popülist politikacıların iktidara gelme riskini artırabilir” dedi.

Kaynak: Sputnik News

pandemi
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!
Haberler
Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!
Marketing Türkiye
11 Mart 2025
TurkNet'e siber saldırı gerçekleştirildi! Kişisel veriler ele geçirildi...
Haberler
TurkNet’e siber saldırı gerçekleştirildi! Kişisel veriler ele geçirildi…
Sena Tufan
13 Mart 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
4 hafta önce
WhatsApp'ta "Üçüncü mavi tik" dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
Haberler
WhatsApp’ta “Üçüncü mavi tik” dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.