6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi pek çok pazarlamacının kariyerine mal oldu!
Haberler

Pandemi pek çok pazarlamacının kariyerine mal oldu!

Gizem Yıldız
8 Nisan 2021
2 dk okuma

Hâlâ devam eden pandemi sürecinin pazarlamacıların kariyerlerine ciddi zararlar verdiği kaçınılmaz bir gerçek… Pandemi, işsizlik ve ücretsiz izin gibi uygulamalar pazarlama sektörünün ilerleyişini ciddi seviyede kesintiye uğrattı. Pazarlamacılardan ücret kesintileri yapmaları istendi ve işletmeler maliyetleri düşürmek için çabalarken çalışma saatlerinin önemli ölçüde azaldığı görüldü.

Rakamlar çok net… 2021 Pazarlama Haftası Kariyer ve Maaş Anketi’nden alınan özel verilere göre, her 10 pazarlamacıdan biri (yüzde 9,9) son 12 ayda işten çıkarıldı ve yüzde 12,7’si süresiz izne çıkarıldı.

Terfiler erteleniyor, tazminatta kesinti var

  • Pandemi pek çok pazarlamacının kariyerine mal oldu!

2.453 pazarlamacının katıldığı ankette yüzde 11,7’lik bir kesimin pandemi nedeniyle beklenmedik bir şekilde terfisinin ertelendiği, beşte birinin (yüzde 20,3) tazminatta kesinti yaşadığını ortaya koyuyor. Tüm katılımcıların yaklaşık yüzde 7,7’sinin saatlerinin kısıldığı görülüyor.

Kariyerinin ortasında işine son verilenlerin oranı yüksek

Rakamlar, son 12 ayda erkek pazarlamacıların (yüzde 11,5) kadın meslektaşlarına (yüzde 8,9) oranla daha fazla işten çıkarıldığına işaret ediyor. Bununla birlikte, kadın pazarlamacılarda, erkek meslektaşlarına (yüzde 9,8) göre daha fazla ücretsiz izne ayrılma (yüzde 14,8) oldu. Kariyerlerinin ortasında (35 ila 44 yaş arası) pazarlamacılar yüksek oranda işten çıkarıldı (yüzde 11,7).

Farklı etnik kökendekiler koşullardan daha olumsuz etkilendi

Veriler, etnik köken söz konusu olduğunda bir tutarsızlık gösteriyor. Geçen yıl beyaz pazarlamacıların sadece yüzde 9,6’sı işten çıkarılırken, bu rakamın BAME katılımcıları (Siyahi, Asya kökenli ve azınlık gruplar) için yüzde 11,9’a yükseldiği görülüyor. BAME pazarlamacılarının yaklaşık yüzde 19,2’sinin terfisi Covid-19 nedeniyle ertelenirken, beyaz meslektaşlarında bu oran yüzde 10,7.

Kaynak: Marketing Week

featured Marketing Week Career and Salary Survey pazarlamacıların kariyerindeki covid etkisi
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Haberler
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
İrem Alimoğlu
23 Mayıs 2025
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
3 Mayıs 2025
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.