3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi, 150 bin yeni marka doğurdu
Haberler

Pandemi, 150 bin yeni marka doğurdu

Nafizcan Önder
27 Aralık 2020
2 dk okuma

Pandemi dönemi şüphesiz pek çok zorluğun yanı sıra yeni çözüm arayışlarını da beraberinde getirdi. Bu dönemde zorunlu olarak değişen iş süreçlerinin ve iş teknolojilerinin yol açtığı gelişmelerin akabinde birçok sektörde bir o kadar yeni marka, tüketiciye merhaba dedi. İşini koruma içgüdüsüyle hareket eden iş sahipleri ve yeni girişimciler bu süreçte itici güç oldu. Türk Patent ve Marka Kurumu’nun Kasım ayı sonunda yayınladığı istatistiklere göre, marka tescil başvurularında son 9 yılın en yüksek artışı yaşandı. İşletmelerin  geçmiş yıla göre yüzde 26,6 artış gözlemlenen marka tescil başvurularının sayılasının 149,164’e yükseldiği kaydedildi.

Defans Patent Marka ve Patent Vekili Av. Eşref Borça, karantina döneminin iş sahiplerini işlerini geliştirmeye ve korumaya yönelttiğini ve bu psikolojiyle hareket edip yeni alanlarda iş fırsatları oluşturmak amacı taşıyan şirket sahiplerinin, bu artışın itici gücü olduğunu ifade ediyor. Yine Covid-19 salgınının çalışan nüfus üzerindeki psikolojik etkilerini incelemek üzere, Goodjob Marka Danışmanlığı şirketi tarafından yapılan “Beyaz Yakalının Bilinçaltı ve Değişen Anlam Dünyası” isimli bilinçaltı araştırmasına göre, bu dönemde kendisiyle baş başa kalıp hayatı sorgulayan kişilerin oluşturduğu yeni girişim sayısındaki artışın yeni marka tescil başvuru sayısındaki artışta etkili olduğu bulgusuna ulaşıldı.

“Markalaşma Türkiye’nin ekonomisine destek verecek!”

Marka haklarının zedelenmesiyle ortaya çıkan zararların, küresel salgın sürecinde yaşanan ekonomik zorluklara eklenmemesi için marka tescilinin önemine değinen Borça, son 9 yıllık dönemdeki zirve başvuru sayısına ulaşıldığını ifade etti. Markalaşmanın Türkiye’nin ekonomisine destek vereceğini ifade eden Borça, özellikle uluslararası alanda, 2019 yılına göre 2020 yılında, yerli EPC (European Patent Convention) patent başvurularında ortalama yüzde 14,6’lık, PCT (Patent Cooperation Treaty) başvurularında ise yüzde 25,3’lük bir artış yaşandığını belirtiyor.

Faydalı model başvurularında son 14 yılın en yüksek artışı yaşandı

Özellikle sanayiye uygulanabilen ve ülkelerin ekonomilerine ciddi katkılar sağlayan faydalı model başvurularında bu yıl geçtiğimiz yıla göre yüzde 26,3 oranındaki artışla son 14 yılın en yüksek artışı yaşandı. Defans Patent Marka ve Patent Vekili Av.Eşref Borça, özellikle Covid-19 sürecinde zorunlu olarak değişen iş süreçlerinin ve iş teknolojilerinin meydana getirdiği gelişmeler sonucunda artan faydalı model başvurularının sanayi ekonomisine canlandırıcı etkileri olacağını ifade etti.

 

 

başvuru İş marka patent trend yenilik zirve
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 Haziran 2025
Genna Reklam'ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Haberler
Genna Reklam’ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
2 hafta önce
İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
Haberler
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
İrem Alimoğlu
4 gün önce
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.