18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
hızlı ve lezzetli paket servis
Haberler

Paket servisin en “hızlı ve lezzetli”leri

Gizem Yıldız
4 Temmuz 2021
3 dk okuma

Paket servis restoranlar artık herkesin vazgeçilmezi. Z kuşağıyla birlikte başlayan popülaritesi pandeminin de etkisiyle zirveye çıktı. Üstelik tüketiciler artık siparişleri üzerinden markaları hızı, lezzeti ve servis kalitesini ayrıştırarak puanlıyor, bu puanlar yeni müşteriler için de referans olup markaların kaderini belirliyor. Peki ama nedir bu işin standardı? Tüketiciler paket servisten neler bekliyor? Bu zorlu yarışta öne çıkan markalar hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Hızlı ve Lezzetli” araştırmasında…

Fast food siparişlerini Burger King topluyor

  • hızlı ve lezzetli fast food markası

Dışarıdan yemek söylemek uzun yıllar boyunca fast food kültürüyle ilişkilendirilen bir kavram oldu. Kullanıcılara en çok tercih ettiği fast food markası sorulduğunda yüzde 72 ile Burger King ilk sırada yer alıyor. Onu yüzde 61 ile Dominos ve yüzde 56 ile McDonald’s takip ediyor.

Erkekler Bereket Döner kadınlarsa Popeye’s diyor

Kadın ve erkeklerin fast-food restoran tercihlerinde belirgin farklar var. Erkekler yüzde 25 oranla Bereket Döner’i kadınlardan daha fazla tercih ederken; kadınlar Popeye’s (yüzde 37) ve Pizza Hut’tan (yüzde 20) yana.

Sipariş butonunu hız ve lezzet kodu çalıştırıyor

  • Paket servisin en "hızlı ve lezzetli"leri

Yemeğin lezzeti yüzde 96, ısısı yüzde 92 ve fiyatı yüzde 88 ile katılımcıların vazgeçilmez kriterleri oluyor. Yemeğin gelme hızı (yüzde 83), markası (yüzde 72) ve promosyonlarının olması (yüzde 72) da tüketicinin tercihlerinde belirgin bir rol oynuyor.

30 dakikadan fazlası makul süreyi aşıyor

Kullanıcıların yüzde 59’u ideal getirme hızının “20-30 dakika arası” olduğunu söylüyor. Bunda bir önceki soruda yüzde 92 ile yemeğin ısısının yarattığı hassasiyetin yanında “beklemek” eyleminin negatif çağrışımı da etkili.

“Dışarıdan yemek söylemek sağlıksız” inancı kırılıyor

Katılımcıların yalnızca yüzde 8’i dışarıdan yemek söylemeyi sağlıklı buluyor. Yüzde 48’lik bir kesim ise bu konuda kararsız olduklarını kaydediyor. Bu sonuç son zamanlarda başlayan sağlıklı beslenme trendinin paket servise de yansımaya başladığına işaret ediyor.

Özel günlerin ödülü yemek siparişi

Dışarıdan yemek söylemenin sadece özel günler için verilen bir ödül olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 24. Bu oran 18-24 yaş arasındakilerde aynı seyrederken, 45-50 yaş grubunda yüzde 35’e yükseliyor. İngiltere’deki oranlar daha yüksek. İngiltere’de 18-24 yaş arasındakilerin yüzde 69’u, 45-54 yaş arasındakilerin yüzde 72’si dışarıdan yemek söylemeyi özel günlerle eşleştiriyor. ABD’de ise bu ifadeye katılanların oranı, 18-24 yaş arasında yüzde 62 olurken, 45-54 yaş arasında bu oran yüzde 57’ye düşüyor.

Yemek söylemek pratik bir çözüm

Bunlara ek olarak, yemek sipariş etmenin pratik bir çözüm olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 81 olurken, dışarıdan yemek söylemenin evde yapmaktan daha ekonomik olduğunu düşünenlerin oranı yalnızca yüzde 13.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği Hızlı ve Lezzetli” araştırması, paket servis kullanan 14-50 yaş arası 609 kişiyle gerçekleştirildi. A, B, C1 ve C2 sosyo-ekonomik gruplarına dahil olan bu katılımcıların yüzde 50’si kadın, yüzde 50’si erkek. Görüşmelerin tamamı CAWI yöntemiyle online olarak YouGov’un 46 başka ülkede de faaliyet gösteren 160 bin kişilik paneli üzerinden gerçekleştirildi.

Potansiyel büyük!

  • Paket servisin en "hızlı ve lezzetli"leri
    Özge Akçizmeci Üstün, YouGov Türkiye Genel Müdürü

“Araştırma bize Türkiye’deki insanların dışarıdan yemek yemeyi sadece özel günlerde yapılan bir aktivite olarak görmemesine rağmen, ABD ve İngiltere’ye kıyasla, dışarıdan yemek söylemekle evde yemek yapmayı kıyasladıklarında daha çok evde yemek yaptıklarını gösteriyor. Bu sonuçların sebebi ise Türkiye’deki katılımcıların alım gücünün, İngiltere ve ABD’dekilere kıyasla daha düşük olması. Buna ek olarak dünyadaki diğer pazarlara göre Türkiye’nin online yemek siparişi verme konusunda çok daha büyük bir potansiyel barındırdığını, özellikle sağlıklı alternatiflerin arttırılıp Türkiye’deki servis ve ikram kültürüyle birleştirilerek markaların iyi bir ivme kazanabileceğini söylemek mümkün.”

Sıcak içecek pazarı Türkiye’de dünyadan daha hızlı büyüyor!

featured hızlı ve lezzetli
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
3 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
4 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
5 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Güncel Haberler
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Haberler
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Sena Tufan
29 Temmuz 2025
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Popeyes Türkiye'nin "max nezaket"i KFC Kanada'ya ilham mı oldu?
Haberler
Popeyes Türkiye’nin “max nezaket”i KFC Kanada’ya ilham mı oldu?
Nafizcan Önder
9 Temmuz 2025
Apple ve Amazon’dan güç gösterisi: 2025’te çift haneli büyüme
Haberler
Apple ve Amazon’dan güç gösterisi: 2025’te çift haneli büyüme
İrem Alimoğlu
1 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.