18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oyun sektöründe kariyer
Haberler

Gençlerin gözü oyun sektöründe

Marketing Türkiye
11 Kasım 2021
3 dk okuma

Son dönemdeki popülaritesiyle birlikte oyun sektöründeki istihdam alanı günbegün artmaya devam ediyor. Tabii bu durumda genç kuşağın da gözü oyun sektöründe… Peki iş hayatına yeni girmeye hazırlananlar ya da oyun sektöründe ilerlemeye karar verenler, kariyerlerini planlarken nelere dikkat ediyor? Hangi yeteneklerine güveniyorlar? Oyun sektöründeki yöneticilere mesajları ne? Gelin yanıtları Google Türkiye, Kodluyoruz ve Patika.dev iş birliğiyle hayata geçen Casual Game Development & Game Art Bootcamp Programı mezunlarından dinleyelim…

Neden oyun sektöründe kariyer yapmak istiyorsunuz?

Eren Kumru: Oyun sektörü yaratıcılığı ve iletişimi sınırsız kullanabildiğiniz, kendinizi içinde hissedebildiğiniz ve içinde büyüdüğünüz, ilgi duyduğunuz oyunları ve dünyaları yaratmaya başlayabildiğiniz çok özel bir sektör. İnsanlarla iletişime geçmeyi ve toplu kitlelere anlatım yapmayı seviyorum. Şu an dünyada üç milyara yakın oyuncu var. Bu kendimi anlatabilmem için başka hiçbir yerde yakalayamayacağım bir fırsat.

Dilara Tok: Dijitalleşen dünyada artık oyun sadece vakit geçirmek üzerine kurulu bir yapı değil; her alanda oyunlaştırma kavramıyla karşılaşıyoruz. Bu dünyanın yeni nesilde çok daha önemli hale gelmesiyle, buradaki yenilikçi fırsatlar diğer sektörler tarafından keşfedildikçe gelecekte oldukça büyük bir pazar payına sahip olacağını düşünüyorum.

Bartu Sarıpınarlı: Küçüklüğümden beri oyun oynamayı ve resim yapmayı çok severdim. Resim yaparak hayal gücümü yansıtacak bir şeyler oluşturmak hep çok hoşuma giderdi. Oyun yapmaya merak sardığımda, oyun yaparken de aynı hissi hissettiğimi fark ettim ve kendimi bu dünyanın içinde buldum. Heyecanlı, inovasyona açık ve yaratıcılığımızı kullanabileceğimiz bir alan bulmak ben ve benim gibi sanat yeteneğini kullanmak isteyen kişiler için çok mutluluk verici.

Oyun sektöründe bir gelecek için hangi becerilerinizi geliştirmeyi hedeflediniz, hangi beceriler olmazsa olmaz?

Eren Kumru: Kod ve program bilgimi, oyun yapımında gerekli temel detayları hızla öğrendim ve pratik yaptım. Şu an oyun sektöründe öne çıkan bazı araçlar var. Türkiye’de mobil oyunların neredeyse tamamı C# kodlama dili ve Unity kodlama programı kullanılarak yapılıyor. Biz de bu Bootcamp programında tasarım paternlerini, C# ve Unity kullanmayı öğrendik. Teknik bilginin yanında, insanlarla iç içe çalışmam gerektiği için iletişim becerilerimi de geliştirmeyi hedefledim. Ayrıca zaman yönetimi, koordinasyon, planlama, fikir üretimi gibi çalışma sürecinin önemli parçaları olan konularda da becerilerimi geliştirmeye çalıştım.

Dilara Tok: Bir oyun sanatçısı olarak oyunlardaki görsellerin model olarak tasarlanmasından karakterize edilmesine, animasyonlanmasından oyun motoruna aktarılarak o dünyanın yaratılmasını sağlayan bir çalışma düzeni belirleyerek bunun üzerinde kendimi geliştirdim. Bu Bootcamp programında öğrendiğimiz 3D ve 2D tasarım programları modelleme, animasyon gibi kapsamlı alanlarda bizi geliştirdi.

Bartu Sarıpınarlı: Kodlamadan modellemeye ve bunların arasındaki tüm diğer adımlara hakim olmayı öncelik edindim. Tabii ki bu durum tek bir konuda ustalaşmayı zorlaştırsa da, her adımı bilmek bana hep daha çok özgüven kazandırdı. Ayrıca oyun stüdyolarında artık “teknik artist” denilen hem tekniği hem de sanat gerekliliklerini bilen ve kullanabilen yeni görev tanımlarının da olduğu bir gerçek. İki tarafı da geliştirerek ekipler içerisindeki ihtiyaçları karşılayabileceğimi düşünüyorum.

Şefika Özge Salman: Oyun üretebilmek için gerekli olan araçların kullanımını ve bu araçlarla birlikte kullanılabilen yazılım dilini öğrenmeyi geliştirmek ilk hedefimdi. Bu nedenle C# kodlama dili ve Unity kodlama programı üzerine kendimi geliştirdim. Ardından sektör hakkında bilgi sahibi oldukça çalışma hayatımı kolaylaştıracak akılcı ayrıntıları geliştirmek bir diğer amacım oldu, buna örnek de yazılım mimarisini kullanabilme becerilerini söyleyebilirim.

Oyun sektöründeki yöneticilere nasıl bir mesaj vermek istersiniz?

Eren Kumru: İş görüşmelerinde yapılan testlerin veya ölçümlerin sonuçları yanıltıcı olabiliyor. Başlangıçta yeterli görmediğiniz bir genç, zaman tanındığında beklentilerinizin üzerine çıkabilir. Kısa zamanlı çalışanlar düşünmek yerine sektöre yön verecek kaliteli eleman yetiştirmeye odaklanın.

Dilara Tok: Oyun sektörüne girebilmek için direkt bu alanda akademik eğitim alabileceğiniz alternatifler sınırlı. Bu nedenle oyun geliştiricisi ya da oyun tasarımcısı olmak isteyenlerin birçoğu farklı disiplinlerden gelen kişiler olabiliyor. Bu kişilerin oyun sektörüne girebilmesi için bilgi ve becerilerinin bu sektörün gerekliliklerine göre evriltilmesi gerekiyor. Bizler alt yapımız ne olursa olsun öğrenmeye ve oyun geliştirmeye tutkulu insanlarız. Bu gelişimi destekleyici çalışma ortamlarında bütün tasarımcı, sanatçı ve geliştiricilerin bu tutkuyu yansıtabileceğine inanıyorum.

Kaynak: Think with Google

Hepimiz “gamer” olduk: Dijital oyunlara ayrılan süre arttı

featured
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
Haberler
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
Nafizcan Önder
4 Temmuz 2025
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu...
Haberler
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu…
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
Cannes Lions 2025'ten öne çıkanlar...
Haberler
Cannes Lions 2025’ten öne çıkanlar…
Sena Tufan
23 Haziran 2025
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Haberler
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Marketing Türkiye
10 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.