18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oyun endüstrisini değiştiren 6 temel pazarlama trendi
Haberler

Oyun endüstrisini değiştiren 6 temel pazarlama trendi

Nafizcan Önder
9 Eylül 2020
2 dk okuma

Son yıllarda oyun endüstrisinde muazzam bir büyüme yaşanıyordu. Bu duruma bir de COVID-19 ve evlerimizde geçirdiğimiz uzun günler eklenince büyüme engellenemez bir ivme kazandı. Aslında yakın geçmişe dek “oyun”, sıkı meraklılar ve gençler için niş bir kategori olarak görülürken, bugün ana akım hale gelmiş durumda. Bakalım OC&C Strateji danışmanları buradan pazarlamaya yönelik nasıl sonuçlar çıkartmış?

1. Dijital satışın benimsenmesi

Oyunların dijital satış ve dağıtımının giderek daha fazla benimsenmesiyle, fiziksel oyun satışları her geçen gün düşüyor. Öyle ki artık pek çok oyun sever iyileştirilmiş internet hızlarının yanı sıra daha büyük donanım depolama kapasitelerine sahip. Buna bir de dijital oyun alışverişinin perakende mağazalarından satın almaya kıyasla çok daha kolay olması eklenince, dijital satış büyümesi kaçınılmaz oluyor. O halde rahatlıkla söyleyebiliriz ki yayıncıların pazarlama stratejilerindenin ilk durağı “dijital dağıtım” olmalı.

2. Gelişen iş modelleri

Oyun geliri modelleri, oyunların yaşam döngüsü ve oyun mekaniği ile birlikte gelişiyor. Free to Play (Ücretsiz Oynama) modeli tüm platformlarda ilgi çekmeye devam ederken, “Mobil Oyun” sektördeki liderliğini koruyor. Bu noktada pazarlamacılara düşen doğru verileri analiz etmek ve harcama olasılığı daha yüksek olan kitleleri hedef tahtasına oturtmak!

3. Sosyalleşme aracı olarak “oyun”

Büyük oyuncu tabanlı oyunlardaki sanal alanlar, oyuncuların sosyalleştiği ve canlı etkinlikler deneyimlediği buluşma noktaları olarak da kullanılıyor. Aslında önümüzdeki yıllarda da sürükleyici deneyimler için çevrimiçi çok oyunculu hizmetlerdeki gelişimi görmeye devam edeceğiz. On milyonlarca izleyici sayısına sahip “sanal canlı konserler”; video oyunları ve müzik arasındaki başarılı ilişkiyi oldukça iyi vurguluyor diyebiliriz. Hali hazırda bir sosyalleşme aracı olarak kullanılan oyunlara olan eğilim elbette pandemi döneminde daha da arttı. Bu artışın yeni dünyada da bir karşılığı olduğuysa aşikâr.

4. Oyun yayıncılığı

Pandemi dönemi sosyal mecralarda yeni yayıncılar ve içerik üreticileri doğurdu. Yeni içerik üreticileri ve yayıncılarla birlikte, izlenen video oyunu içeriklerinin çeşitliliği de artmaya başladı. Burada oluşan ciddi sayıdaki izleyici kitlesi ise oldukça kritik! Tüketiciler özgün bir şekilde oluşturulan yayınları böylesine sıkı takip ediyorsa burada bir fırsat yatıyor demektir. E-spor yayıncıları bu alanı alternatif bir gelir kanalı olarak, markalar ise başka alternatif kanalları kullanarak ulaşılması zor kitlelere erişmek için kullanabilir.

5. Veriler ve içgörü

Modern dünyanın yeni savaş alanlarından biri de veri! Dijital ayak izlerimiz, internet üzerinden yaptığımız alışverişlerle saptanabilen eğilimlerimiz… Hepsi pazarlamacılar için çok kıymetli. Oyun endüstrisinin dijitale doğru gitmesi de, oyunculara dair daha ayrıntılı veriler sağlayacaktır. Çağımız pazarlamasının anahtarı “veriler”e sahip olmak ve onun üzerinden edinilen içgörülerle pazarlama stratejilerini oluşturmak bir değil birkaç adım öne çıkmak için kritik bir fırsat teşkil ediyor!

6. Doğru platform mu bağımsız yayıncılık mı?

Cloud Gaming platformları, hazır oyun kitaplıklarına Netflix tarzı erişim vaat etmeleriyle yayıncılar için geleneksel pazarlama yollarını bozma tehdidinde bulunuyor. Bu noktada pazarlamacılara düşen görevse, oyuncuları kazanmak için hangi platformların kendileri için daha verimli olduğunu çözümlemek. Ayrıca, Fortnite ve Apple arasındaki anlaşmazlıklar da göz önüne alındığında platform stratejilerinin ne olacağını ve platformdan ne ölçüde bağımsız olacaklarını da belirlemeleri kritik rol oynuyor.

Tüm pazarlamacılar, farklı kitle türleri için sayısız rotayla en iyiye ulaşmanın peşinde. Pazarlamacıların, potansiyel bir oyuncunun gösterildiği ve oyun hakkında duyduğu tüm temas noktalarının etkisini anlaması şart. Ayrıca, bu temas noktalarının her birinin kullanıcıyı kendine çekebilme üzerindeki etkisini anlamak oldukça kritik. Oyun pazarlamacıları için sektörün tamamen dijitalleşmesi eşsiz bir fırsat. Treni kaçırmak istemeyenler önce “ilk durağa” varmalı ve ardından kendi rotasını bulmalı.

 

Kaynak: Think With Google

Dijitalleşme Gaming oyun pazarlama Strateji
1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
3 Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
4 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
5 Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
15 Ekim 2025
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
4 hafta önce
TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
Haberler
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.