17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oyun endüstrisine damga vuran 6 temel pazarlama trendi!
Haberler

Oyun endüstrisine damga vuran 6 temel pazarlama trendi!

Nafizcan Önder
17 Mart 2022
3 dk okuma

Son yıllarda oyun endüstrisinde muazzam bir büyüme ve buna eşlik eden radikal değişiklikler yaşandığına hep birlikte tanıklık ediyoruz. Sektörün yakaladığı bu ivmenin hız kesmek bir yana dört nala devam edeceğine kuşku yok. Tüm bu büyüme de elbette beraberinde büyük fırsatlar getiriyor. Ancak fırsatları yakalayabilmek için de sektörel dönüşümün yakın takipçisi olmak ve gelecek planlamalarını değişimin ışığında gelişen öngörülerle ortaya koymak gerekiyor. Öyleyse gelin oyun endüstrisini dönüştüren pazarlama trendlerine daha yakından bakalım…

1. Dijital dağıtımın giderek daha fazla benimsenmesi

Oyun sektöründe dijital satış ve dağıtımın giderek daha fazla benimsenmesiyle, fiziksel oyun satışları düşüyor. İnternetin hızlanması, donanım depolama kapasitelerinin artması ve perakende mağazalarına giden insan sayısının azalması, dijital satışta görülen artışın hızlanmasını sağlıyor.

Akıllı telefonlar, hızlı kablosuz bağlantı ve artan ağ hızları, tüketicilerin müziğe, filmlere ve günümüzde de oyunlara erişme ve sahip olma konusundaki tutumlarını değiştiriyor. Tüm bu alanlarda fiziksel medyadan dijital medyaya geçiş olduğuna tanıklık ediyoruz. Oyunların dijital satışı ve dağıtımı yaygınlaşmaya devam ediyor. Bu nedenle yayıncıların pazarlama stratejilerini belirlerken dijital dağıtıma öncelik vermeleri gerekiyor.

2. Değişen iş modelleri

Oyun piyasasında gelir modelleri değişiyor. Bu durum oyunların yaşam döngüsünü ve oyun mekaniğini etkiliyor. Ücretsiz oynama gibi gelir modelleri, tüm platformlarda birden fazla oyun serisinin mikro alışveriş modelini benimsenmesiyle ilgi çekmeye devam ediyor. Mobil oyunlar yeni modele öncülük etmeye devam ediyor. Tüketici davranışındaki değişime ve yinelenen gelir modellerine ayak uydurarak maksimum değeri elde etmek isteyen firmalar, konsol ve PC’lerde de gelir modelinde değişiklik yapmaya başladı. Harcama yapma olasılığı yüksek kitlelere ulaşmak isteyen pazarlamacıların, hangi oyuncu davranışı göstergelerini ölçtüklerini anlamaları ve ardından bu verileri pazarlama çabalarına eklemeleri gerekiyor.

3. Sosyal bir forum olarak oyun oynamanın yükselişi

COVID-19 karantina önlemleri, oyunların sosyalleşme aracı olarak kullanılması yönündeki eğilimi güçlendirdi. Geniş bir oyuncu tabanına sahip oyunlardaki sanal alanlar, oyuncuların sosyalleştiği ve canlı etkinliklere katıldığı toplanma alanları olarak da kullanılıyor. Online çok oyunculu hizmetlerin, oyuncuları içine çeken deneyimler sunmaya devam ettiklerini göreceğiz.

On milyonlarca insanın izlediği sanal canlı konserler, video oyunlarıyla müzik arasında ilişki kurarak başarıya ulaşılabileceğini gösteriyor. Giderek artan sayıda oyun geliştiricisinin bu alanın sunduğu olanakları değerlendirmek amacıyla yeni erişim fırsatları geliştirmesi gerekiyor.

4. İçerik üreticilerin popülerliği ve canlı yayın

COVID-19, oyun videolarını canlı yayınlayanların ve bu alanda içerik üretenlerin sayısını artırıyor. Bu tür içeriklere ilgi duyan kullanıcı demografisinde de bir değişim gözlemleniyor. İzlenen video oyunu içeriği çeşitleniyor. İzleyiciler, özgün topluluklar oluşturan yayıncılarla duygusal bir bağ kurduklarını söylüyorlar. E-spor, yayıncılara ek bir para kazanma kanalı sunuyor. Markalar ise normalde ulaşılması zor olan kitlelere erişim fırsatı elde ediyor.

Oyun endüstrisine damga vuran 6 temel pazarlama trendi!

Son on yıldaki en büyük değişiklik, oyun yayınlarına gösterilen ilgide ve yayınların etkisinde görülüyor.

5. Veriler ve müşteri analizleri

Oyun endüstrisinin dijitale geçişinin hızlanmasıyla birlikte daha ayrıntılı verilere daha kolay erişim sağlanabileceği için kapalı döngü pazarlama stratejileri oluşturmak daha kolay hale gelecek. Geliştiricilerin, oyunun daha yoğun olarak kullanılan bölümleriyle ilgili müşteri analizlerine ulaşmaları, elde tutma sorunlarını veya sinyallerini ve ayrıca ek para kazanma unsurlarının karlılığı artırmaya yardımcı olabileceği yerleri belirlemeleri daha önemli olacak.

Kapalı döngü pazarlamaya yaklaştıkça tüm oyun pazarlamacılarının bu aşamalardan geçmesi gerekecek. Lider pazarlamacılar, ekiplerinin yeteneklerini, pazarlama hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak şekilde teknik olanaklar ve süreçlerle geliştirmeye odaklanıyor.

6. Bulut platformları, bir sonraki büyük radikal değişime neden olacak

Bulut oyun platformları, anlık oyunların yer aldığı kitaplıklarına Netflix tarzı erişim olanağı sunarak yayıncıların geleneksel pazarlama yollarında radikal bir değişime neden olabilir. Bulut oyun platformu ortamı son derece rekabetçi olacak biçimde şekilleniyor. Rakiplerden farklılaşma, başarıya giden yolda önemli bir rol oynayacak.

Pazarlamacıların, oyuncuları kazanıp sürekli olarak etkileşimde bulunmalarını sağlayacak şekilde konumlanmış platformların hangileri olduğunu anlamaları gerekiyor. Ayrıca, nasıl bir platform stratejisi izleyeceklerini belirlemeleri, platformdan bağımsız olmak ile daha yakın bir ortaklık kurmak arasında tercih yapmaları gerekecek.

Tüm pazarlamacılar, tüketici yolculuğunu farklı kitle türleri için doğru bir şekilde planlayabilecekleri bir noktaya varmaya çalışıyor. Pazarlamacıların, potansiyel bir oyuncunun oyunu gördüğü ya da oyun hakkında bilgi aldığı tüm temas noktalarının etkisini anlamaları gerekiyor.

Kaynak: Think with Google

Gençlerin gözü oyun sektöründe

featured Gaming oyun
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon, TikTok'u satın almak için teklifte bulundu
Haberler
Amazon, TikTok’u satın almak için teklifte bulundu
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Bundle 6.0 yayında: Yapay zeka ile kişiselleştirilmiş haber deneyimi
Haberler
Bundle 6.0 yayında: Yapay zeka ile kişiselleştirilmiş haber deneyimi
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
AB'den Apple ve Meta'ya rekor ceza
Haberler
AB’den Apple ve Meta’ya rekor ceza
İrem Alimoğlu
24 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.