15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oyun endüstrisine damga vuran 6 temel pazarlama trendi!
Haberler

Oyun endüstrisine damga vuran 6 temel pazarlama trendi!

Nafizcan Önder
17 Mart 2022
3 dk okuma

Son yıllarda oyun endüstrisinde muazzam bir büyüme ve buna eşlik eden radikal değişiklikler yaşandığına hep birlikte tanıklık ediyoruz. Sektörün yakaladığı bu ivmenin hız kesmek bir yana dört nala devam edeceğine kuşku yok. Tüm bu büyüme de elbette beraberinde büyük fırsatlar getiriyor. Ancak fırsatları yakalayabilmek için de sektörel dönüşümün yakın takipçisi olmak ve gelecek planlamalarını değişimin ışığında gelişen öngörülerle ortaya koymak gerekiyor. Öyleyse gelin oyun endüstrisini dönüştüren pazarlama trendlerine daha yakından bakalım…

1. Dijital dağıtımın giderek daha fazla benimsenmesi

Oyun sektöründe dijital satış ve dağıtımın giderek daha fazla benimsenmesiyle, fiziksel oyun satışları düşüyor. İnternetin hızlanması, donanım depolama kapasitelerinin artması ve perakende mağazalarına giden insan sayısının azalması, dijital satışta görülen artışın hızlanmasını sağlıyor.

Akıllı telefonlar, hızlı kablosuz bağlantı ve artan ağ hızları, tüketicilerin müziğe, filmlere ve günümüzde de oyunlara erişme ve sahip olma konusundaki tutumlarını değiştiriyor. Tüm bu alanlarda fiziksel medyadan dijital medyaya geçiş olduğuna tanıklık ediyoruz. Oyunların dijital satışı ve dağıtımı yaygınlaşmaya devam ediyor. Bu nedenle yayıncıların pazarlama stratejilerini belirlerken dijital dağıtıma öncelik vermeleri gerekiyor.

2. Değişen iş modelleri

Oyun piyasasında gelir modelleri değişiyor. Bu durum oyunların yaşam döngüsünü ve oyun mekaniğini etkiliyor. Ücretsiz oynama gibi gelir modelleri, tüm platformlarda birden fazla oyun serisinin mikro alışveriş modelini benimsenmesiyle ilgi çekmeye devam ediyor. Mobil oyunlar yeni modele öncülük etmeye devam ediyor. Tüketici davranışındaki değişime ve yinelenen gelir modellerine ayak uydurarak maksimum değeri elde etmek isteyen firmalar, konsol ve PC’lerde de gelir modelinde değişiklik yapmaya başladı. Harcama yapma olasılığı yüksek kitlelere ulaşmak isteyen pazarlamacıların, hangi oyuncu davranışı göstergelerini ölçtüklerini anlamaları ve ardından bu verileri pazarlama çabalarına eklemeleri gerekiyor.

3. Sosyal bir forum olarak oyun oynamanın yükselişi

COVID-19 karantina önlemleri, oyunların sosyalleşme aracı olarak kullanılması yönündeki eğilimi güçlendirdi. Geniş bir oyuncu tabanına sahip oyunlardaki sanal alanlar, oyuncuların sosyalleştiği ve canlı etkinliklere katıldığı toplanma alanları olarak da kullanılıyor. Online çok oyunculu hizmetlerin, oyuncuları içine çeken deneyimler sunmaya devam ettiklerini göreceğiz.

On milyonlarca insanın izlediği sanal canlı konserler, video oyunlarıyla müzik arasında ilişki kurarak başarıya ulaşılabileceğini gösteriyor. Giderek artan sayıda oyun geliştiricisinin bu alanın sunduğu olanakları değerlendirmek amacıyla yeni erişim fırsatları geliştirmesi gerekiyor.

4. İçerik üreticilerin popülerliği ve canlı yayın

COVID-19, oyun videolarını canlı yayınlayanların ve bu alanda içerik üretenlerin sayısını artırıyor. Bu tür içeriklere ilgi duyan kullanıcı demografisinde de bir değişim gözlemleniyor. İzlenen video oyunu içeriği çeşitleniyor. İzleyiciler, özgün topluluklar oluşturan yayıncılarla duygusal bir bağ kurduklarını söylüyorlar. E-spor, yayıncılara ek bir para kazanma kanalı sunuyor. Markalar ise normalde ulaşılması zor olan kitlelere erişim fırsatı elde ediyor.

Oyun endüstrisine damga vuran 6 temel pazarlama trendi!

Son on yıldaki en büyük değişiklik, oyun yayınlarına gösterilen ilgide ve yayınların etkisinde görülüyor.

5. Veriler ve müşteri analizleri

Oyun endüstrisinin dijitale geçişinin hızlanmasıyla birlikte daha ayrıntılı verilere daha kolay erişim sağlanabileceği için kapalı döngü pazarlama stratejileri oluşturmak daha kolay hale gelecek. Geliştiricilerin, oyunun daha yoğun olarak kullanılan bölümleriyle ilgili müşteri analizlerine ulaşmaları, elde tutma sorunlarını veya sinyallerini ve ayrıca ek para kazanma unsurlarının karlılığı artırmaya yardımcı olabileceği yerleri belirlemeleri daha önemli olacak.

Kapalı döngü pazarlamaya yaklaştıkça tüm oyun pazarlamacılarının bu aşamalardan geçmesi gerekecek. Lider pazarlamacılar, ekiplerinin yeteneklerini, pazarlama hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak şekilde teknik olanaklar ve süreçlerle geliştirmeye odaklanıyor.

6. Bulut platformları, bir sonraki büyük radikal değişime neden olacak

Bulut oyun platformları, anlık oyunların yer aldığı kitaplıklarına Netflix tarzı erişim olanağı sunarak yayıncıların geleneksel pazarlama yollarında radikal bir değişime neden olabilir. Bulut oyun platformu ortamı son derece rekabetçi olacak biçimde şekilleniyor. Rakiplerden farklılaşma, başarıya giden yolda önemli bir rol oynayacak.

Pazarlamacıların, oyuncuları kazanıp sürekli olarak etkileşimde bulunmalarını sağlayacak şekilde konumlanmış platformların hangileri olduğunu anlamaları gerekiyor. Ayrıca, nasıl bir platform stratejisi izleyeceklerini belirlemeleri, platformdan bağımsız olmak ile daha yakın bir ortaklık kurmak arasında tercih yapmaları gerekecek.

Tüm pazarlamacılar, tüketici yolculuğunu farklı kitle türleri için doğru bir şekilde planlayabilecekleri bir noktaya varmaya çalışıyor. Pazarlamacıların, potansiyel bir oyuncunun oyunu gördüğü ya da oyun hakkında bilgi aldığı tüm temas noktalarının etkisini anlamaları gerekiyor.

Kaynak: Think with Google

Gençlerin gözü oyun sektöründe

featured Gaming oyun
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
5 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Güncel Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
Haberler
Airbnb, yeni özelliğiyle seyahati daha sosyal hale getiriyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Haberler
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
İrem Alimoğlu
3 gün önce
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Haberler
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.