7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
oyun-becerileri
Haberler

Oyun becerileri kariyer tercihlerine dair ipucu veriyor

Seda Başpınar
4 Aralık 2022
1 dk okuma

Oyun sektörünün şahsına münhasır ve kalabalık bir kitlesi olduğu aşikar… Ancak bir kitle de var ki video oyunlarını “zaman kaybı” olarak nitelendiriyor. Yapılan bir araştırma ise video oyunlarında gösterilen becerilerin profesyonel hayatla ilgili ipuçları verebildiğini ortaya koyuyor…

Surrey Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre bilişim uzmanları ve mühendisler strateji oyunlarına ilgi gösterme eğilimindeyken yönetici pozisyonunda çalışanlar organizasyon ve planlama becerisi isteyen aksiyon oyunlarını tercih ediyor. Mesleki farklılıkların yanı sıra verilere cinsiyet bazlı bakıldığında kadınların bireysel oyunlara erkekler ise atış ve nişan oyunlarına yöneldiği görülüyor.

Surrey Üniversitesi Çeviri Çalışmaları Merkezi’nde (CTS) Bilişsel Psikolog olarak görev yapan ve araştırmayı yöneten Dr. Anna-Stiina Wallinheimo “İşe alım süreçlerinde en iyi adaylar gözden kaçabilir çünkü şirketler iş dışı faaliyetlerle, -örneğin video oyun oynamayla- kazanılan sosyal becerileri dikkate almıyor. Araştırmamızın bir sonucu olarak, işverenlerin video oyun deneyimlerinin vurgulanması gerektiğine inanıyoruz çünkü bu edinilen sosyal beceriler, ellerindeki iş için çok yönlü güçlerini geliştirmelerine gerçekten yardımcı olabilir. Ayrıca, üniversiteler gibi öğrenim yerleri, öğrencilerin oyun oynamayı kariyer gelişimlerinin bir parçası olarak yansıtmalarına olanak sağlamalı” diyor.

Araştırmanın metodolojisi

Surrey Üniversitesi ve Game Academy iş birliğiyle yapılan araştırmada video oyunu oynamanın kariyer ve eğitim hayatı üzerindeki etkisi araştırıldı. Çalışmada 16 bin 33 kişinin oyun oynama davranışları değerlendirildi. Katılımcılar, Steam’de çeşitli çevrimiçi oyunlar oynadı. Araştırma ekibi en çok oynanan 800 video oyununa odaklandı.

Oyun uygulamaları için mobil ölçümleme analitiği rehberi…

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Haberler
Duygudan otoriteye: Eylül ayının en başarılı reklam filmleri
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Haberler
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.