19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oy ve Ötesi, Yüksek Seçim Kuruluna ve seçmenlere çağrıda bulunuyor: #GüvenVer
Haberler

Oy ve Ötesi, Yüksek Seçim Kuruluna ve seçmenlere çağrıda bulunuyor: #GüvenVer

Marketing Türkiye
6 Nisan 2018
1 dk okuma

Demokratik katılım biçimleri arasında en önemli eylem olarak görülen oy verme, demokrasinin hayat kaynağını oluşturuyor. Türkiye’de seçime katılım oranının, dünya ortalamasının üzerinde olması, vatandaşların seçimlere verdiği önemin ve gösterdiği ilginin bir yansıması olarak karşımıza çıkıyor.

Oy ve Ötesi de varlık nedenini burada buluyor ve kendisini “200.000’den fazla gönüllüsüyle demokratik ve şeffaf bir seçim ortamı için çalışan bir sivil toplum kuruluşu” olarak tanımlıyor.

Bağımsız ve gönüllü bir organizasyonla, seçim sistemine ilişkin olarak vatandaşların aklındaki soru işaretlerini cevaplamak için çalışan Oy ve Ötesi, kanunlaşan son değişiklik tekliflerinin yarattığı belirsizliğin altını çiziyor ve demokratik esasları güvence altına alıp, boşlukları ortadan kaldıracak kapsamlı bir düzenlemeye olan ihtiyacı vurguluyor.

Bu bağlamda, seçimlerin yargısal denetimini sağlayan en üst kurum olarak Yüksek Seçim Kurulunun,kanunun uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirleme yetkisi önem kazanıyor.

Yüksek Seçim Kurulunun seçimlerin serbest, eşit, gizli, tek dereceli, genel oy, açık sayım ve döküm esaslarını korumak ve seçimlere, dolayısıyla da demokrasiye yönelik güvenin zedelenmesini önlemek için kanundaki belirsizlik alanlarını yeni genelge ve kararlar ile ortadan kaldırması, Türkiye için önemli bir ihtiyaç olarak öne çıkıyor.

Bu doğrultuda Oy ve Ötesi, seçim günü uygulamalarının netleşmesi için hazırlanacak mevzuata dair görüş ve önerilerini Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığına bir dilekçe ile sundu.

Dilekçe metnine bu linkten ulaşabilirsiniz:

https://oyveotesi.org/wp-content/uploads/2018/04/O…

Oy ve Ötesi, kanun değişikliğine yönelik görüşlerini ve pratikte karşılaşılabilecek sorunları

kamuoyunun dikkatine sunuyor. Altı seçim sürecinde elde edilen gözlem ve deneyimle, bu sorunların önüne nasıl geçileceğine dair öneriler de kamuoyuyla paylaşılmakta.

Seçimlere yönelik güven duygusunun güçlendirilmesi için Yüksek Seçim Kurulunun her türlü önlemi alacağına dair inancıyla Oy ve Ötesi, vatandaşları konuyla ilgili bilgilendirmek için önemli gördüğü noktaları kamuoyuna sunarak; bunları paylaşmaya, konuşmaya ve tartışmaya #GüvenVer kampanyasıyla herkesi davet ediyor.

 

1 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
2 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
3 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
4 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
5 Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Güncel Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hasan Arat'a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu'ndan "ortak ideal" çağrısı
Haberler
Hasan Arat’a yumruklu saldırı sonrası Beşiktaş Platformu’ndan “ortak ideal” çağrısı
İrem Alimoğlu
15 Nisan 2025
40 ülkede 3 binden fazla Penti çalışanı bugün işe pijamalarıyla gitti!
Haberler
40 ülkede 3 binden fazla Penti çalışanı bugün işe pijamalarıyla gitti!
Advertorial
14 Mart 2025
Neden semt pazarlarından vazgeçemiyoruz?
Haberler
Neden semt pazarlarından vazgeçemiyoruz?
Sena Tufan
13 Nisan 2025
Tüketici, market markalarının "premium"unu arıyor
Haberler
Tüketici, market markalarının “premium”unu arıyor
İrem Alimoğlu
15 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.