19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
Haberler

Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor

İrem Alimoğlu
15 Temmuz 2025
2 dk okuma

Türkiye’nin otomobil dikeyindeki ilk online ilan platformu arabam.com, haziran ayına ait ikinci el ilan verilerini paylaştı. Şirketin ilan fiyatları üzerinden oluşturduğu Aylık Fiyat Endeksi’ne göre, mayıs ayında 805.729 TL olan ortalama ilan fiyatı, haziranda 807 bin 159 TL’ye yükseldi. Bu artış nominal olarak yüzde 0,18 seviyesinde kalırken, enflasyondan arındırılmış reel fiyatlar yüzde 1,17 oranında geriledi.

arabam.com verilerine göre haziran ayında ilanlarda en çok yer alan markalar sırasıyla Fiat, Renault, Ford, Volkswagen, Opel, Peugeot, Hyundai, Toyota, Citroen ve BMW oldu. Model bazında ise Clio, Megane, Astra, Egea, Corolla, Focus, Passat, Polo, Civic ve Corsa öne çıktı.

Fiyat aralıkları ve model yılı dağılımı

Haziran ayında 1 milyon TL ve üzerindeki araç ilanlarının oranı yüzde 29’a yükselerek bir önceki aya göre 1,7 puan artış gösterdi. Model yılına göre bakıldığında ise, 5 yaşa kadar olan araçların ilan oranı yüzde 2,3 puan artarak yüzde 29,3’e çıktı. 6-9 yaş aralığındaki araçlar yüzde 15,7 oranında yer alırken, 10-15 yaş arası araçlar yüzde 26,1, 16-20 yaş arası yüzde 12,4 ve 20 yaş üzeri araçlar yüzde 16,5 oranında pay aldı.

Yakıt tipine göre dönüşüm dikkat çekiyor

Haziran ayında benzinli araçların ilan oranında yılın en büyük artışı kaydedildi. Bir önceki aya göre yüzde 7,7 puan artan benzinli araçların oranı yüzde 41,7’ye yükseldi. Dizel araçların oranı yüzde 5,9 puan düşüşle yüzde 40,5’e gerilerken, LPG’li araçlar yüzde 15,7’ye, elektrikli araçlar ise küçük bir artışla yüzde 0,7’ye ulaştı. Hibrit araçlar da yüzde 1,4’lük oranla yer aldı.

Düşük kilometreli ve otomatik vitesli araçlar yükselişte

Kilometre bazında değerlendirildiğinde, 10.001-50.000 km aralığındaki araçların ilan oranı yüzde 1,1 puanlık artışla yüzde 13’e çıktı. Buna karşılık, 200.001-300.000 km aralığındaki araçlar yüzde 26’ya, 300.000 km üzeri araçlar ise yüzde 12’ye geriledi.

Vites türü bakımından ise otomatik vitesli araçların ilan oranı mayısa kıyasla yüzde 1,2 puan artarak yüzde 38’e ulaştı. Aynı dönemde düz vitesli araçların oranı yüzde 55’e gerilerken, yarı otomatik araçların oranı yüzde 7 seviyesinde sabit kaldı.

Otomobil ilanlarında dönüşüm: Genç, benzinli ve otomatik araçlar öne çıkıyor
Önder Oğuzhan
arabam.com CEO’su

arabam.com CEO’su Önder Oğuzhan, konuyla ilgili şöyle konuştu:

“2025’in ilk yarısında otomotiv sektörü ekonomik zorluklarla karşılaştı. Ocak-Mart döneminde satışlarda bir önceki yıla göre düşüş yaşanırken, nisan ayında toparlanma sinyalleriyle birlikte fiyatlarda artış gözlemledik. Ancak haziran ayında, bayram öncesi başlayan durağanlık bayram sonrasında da devam etti ve piyasa genelinde hareketlilik sınırlı kaldı. Haziran ayında, kilometresi düşük, yaşı genç ve otomatik vitesli araç ilanlarında artış gözlemlendi. Bu durum, bazı kullanıcıların araçlarını satarak elektrikli araçlara geçiş yapma veya sıfır araç satın alma eğiliminde oldukları şeklinde değerlendirilebilir.”

featured otomobil
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify'ın Türkiye'deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Haberler
Spotify’ın Türkiye’deki editörlerine inceleme başlatıldığı öne sürüldü
Marketing Türkiye
11 Ağustos 2025
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Haberler
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sena Tufan
1 Ağustos 2025
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Haberler
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Sena Tufan
3 Ağustos 2025
2025 e-posta pazarlama trendleri...
Haberler
2025 e-posta pazarlama trendleri…
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.