30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Öteki Aslında Biziz"
Haberler

“Öteki Aslında Biziz”

Günseli ÖZEN
12 Eylül 2024
2 dk okuma

Sosyolojide, “Öteki” egemen olan toplumun kabul gören değerlerinden uzak olan ve bu değerleri benimsememiş olanları tanımlayan bir kavram. Araştırma gösteriyor ki, uluslar birbirlerini öteki olarak kabul edebiliyor ancak halklar arasındaki dostluklar politik argümanlardan uzak olarak devam ediyoruz.

BAREM Araştırma Genel Müdürü Pervin Olgun ve Yunanistan’dan Hellenic Research House kurucuları; uzun yıllara dayanan dostluklarından yola çıkarak doğru bilinen “dışlanan öteki” yanlışına bir son vermeyi amaçlamışlar. Araştırma sonuçları ilginç. Özellikle Türk-Yunan ilişkilerine atıfta bulunan araştırma, siyasi düzeyde ulusal birliğin korunması amacıyla öne sürülen “öteki” mitinin, aslında halkların sağlam komşuluk ve dostluk ilişkilerinde var olmadığını gösteriyor.

"Öteki Aslında Biziz"
Pervin Olgun
BAREM Araştırma Genel Müdürü

ESOMAR’ın Atina’daki yıllık toplantısında özel bir sunumla paylaşılan “Öteki Aslında Biziz” araştırması BAREM Marketing Research and Consultancy ile Hellenic Research House tarafından gerçekleştirildi. İki kurumun uzun yıllara dayanan derinlikli dostluğunun bir sonucu olarak gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları dikkate değer.

ESOMAR’ın yıllık toplantısında sunumu BAREM’den Sevgi Gül ve Hellenic Reseach’den Katerina Konstaninou tarafından yapıldı.

Kendisiyle görüştüğümüz Pervin Olgun araştırma fikrinin ilk kıvılcımını Uğur Yücel’in Türk, Rum, Ermeni komşuluklarında yaşanan dostlukları anlatan anısının yaktığını söylüyor ve günümüzde giderek artan politik risklere karşı halkların arasındaki dostlukların bir kalkan görevi göreceğini umuyor.

"Öteki Aslında Biziz"
Uğur Yücel

Uğur Yücel’den!

“Onlar bu hayatın bizim gibi farkına varamadılar, tadını çıkaramadılar. Bir Rum evinden bir tepsi musakka, annenizin gönderdiği bir Anadolu mantısı ya da bir Ermeni evinden midye dolma, karşılığında kocaman bir tabak baklava. Rumlardan zeytinyağlı ve balık, Ermenilerden dolma ve sarma, Türklerden hamur, Kürtlerden et yiyeceksiniz. Bunlar elden ele, komşudan komşuya, cenazelerde, mutlu günlerde, bayramlarda paylaşılırdı ve siz de bunun farkında olurdunuz. Bu renkler gitti, tatlar gitti, irmik helvaları, paskalya çörekleri, komşuların paylaştığı yumurtalar… Mesela benim dedem hacıydı ama Paskalya’da arkadaşlarımla yumurta yerdi, yılbaşında başına kapüşon takardı, yılbaşını arkadaşlarıyla kutlardı; ama Kandil’de radyonun karşısına oturup Kandil duaları dinlerlerdi.

Bu hacı hocalar ve büyükanneler Mevlit törenlerine, kilisedeki düğünlere giderlerdi. Bir yakınımız öldüğünde bizim mevlidimiz olurdu. Rumlar, Ermeniler, Yahudiler başörtüleriyle evimize gelir, dualara katılırlardı.“

BAREM Araştırma featured Hellenic Research House
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MTM’den yapay zekâ destekli podcast: Hoop Bilgi yayında
Haberler
MTM’den yapay zekâ destekli podcast: Hoop Bilgi yayında
Nafizcan Önder
27 Ağustos 2025
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Haberler
PRO PLAN®’dan yeni bir mesajınız var: Patili dostlarımıza “Profesyonel Gibi” bakalım
Advertorial
1 hafta önce
Gençler ekran süresini azaltmak için çevrim dışı aktivite arıyor!
Haberler
Gençler ekran süresini azaltmak için çevrim dışı aktivite arıyor!
Sena Tufan
21 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
İrem Alimoğlu
14 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.