11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Orta Doğu'da mobil dönem
Haberler

Orta Doğu’da mobil dönem

Marketing Türkiye
26 Aralık 2014
2 dk okuma

Mobil teknoloji markası Monitise (LSE: MONI), Orta Doğu pazarındaki cep telefonu kullanım oranları ve mobil ödemelerle ilgili bir infografik hazırladı. Dijital bankacılık işlemlerinden online alışverişe kadar Orta Doğu ülkelerinin cep telefonu alışkanlıklarını gösteren araştırma, yüzde 180 cep telefonu kullanım yaygınlığına sahip olan Körfez Arap Ülkeleri’nin potansiyelini ortaya çıkarıyor.

İnfografiğin ilk bölümünde yer alan Orta Doğu’daki cep telefonu kullanımına dair rakamlar, Körfez Arap Ülkeleri’nin yüzde 180’lik oran ile atağa geçtiğini ve yüzde 78’lik oran ile sınırlı kalan Asya’nın yükselen devi Çin’i kat be kat geride bıraktığını gösteriyor. Mobil yazılım ve uygulama sektörünün Orta Doğu’daki mevcut potansiyelini açığa çıkaran bu oran, yakın zamanda bölgeyi hem girişimciler hem de yatırımcılar için cazip bir mobil teknoloji merkezine dönüştürecek güce sahip.

Ortadoğu’daki cep telefonu alışkanlıklarını mobil alışveriş, mobil ödeme ve mobil bankacılık ekseninde inceleyen infografik, Suudi Arabistan’da cep telefonu kullanıcılarının yarısının bankacılık ve diğer finansal işlemlerini cep telefonu üzerinden yaptığını ortaya koyuyor. Türkiye ise, yüzde 45’lik bir oranla, yüzde 47’lik orana sahip Birleşik Arap Emirlikleri’ni (BAE) takip ediyor.

Her iki akıllı cep telefonundan birinde bankacılık işlemlerinin yapıldığı Suudi Arabistan, mobil ödeme ve mobil alışveriş konusunda ise biraz daha çekimser davrandığı için bu kategoride son sıraya yerleşerek liderliğini Türkiye’ye kaptırıyor. Türkiye ise, akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 62’sinin mobil ödeme, yüzde 43’ünün de mobil alışveriş yaptığı bir ülke olarak özellikle bankacılık ve perakende sektörleri için kaçırılmaması gereken fırsatlar sunuyor.

Akıllı telefon sahiplerinin kredi kartı ve banka kartı ile yaptığı mobil ödemelerde ise Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) yarışır halde. Bu kategoride Türkiye yüzde 62 ile yüzde 55’lik BAE’ni geçerken, Suudi Arabistan’ın kredi kartı ve banka kartıyla ödemede oranı yüzde 15 ile sınırlı kalıyor.

Geleceğe dair öngörülerde bulunan infografiğe göre, Orta Doğu’daki cep telefonu tüketicileri yeni ödeme teknolojilerine açık. Her beş kişiden dördü, gelecekte nakit ya da kart kullanmadan ödeme yapma fikrini benimserken, gelecekte cep telefonları üzerinden daha fazla alışveriş yapacağını düşünen akıllı telefon kullanıcılarının BAE’deki oranı yüzde 44’lere ulaşıyor. Bu rakam, Suudi Arabistan’da yüzde 25’lerde kalıyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
Haberler
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
CMO'lar ne söyler CFO'lar ne anlar?
Haberler
CMO’lar ne söyler CFO’lar ne anlar?
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
Ramazan'da tüketici davranışları nasıl değişiyor?
Haberler
Ramazan’da tüketici davranışları nasıl değişiyor?
İrem Alimoğlu
15 Mart 2025
Ramazan'da marketteki 39 üründen 30'unun fiyatı arttı!
Haberler
Ramazan’da marketteki 39 üründen 30’unun fiyatı arttı!
Sena Tufan
28 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.