8 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
OpenAI, ChatGPT’nin kişilik ekibini yeniden yapılandırıyor
Haberler

OpenAI, ChatGPT’nin kişilik ekibini yeniden yapılandırıyor

İrem Alimoğlu
2 saat önce
2 dk okuma

OpenAI, yapay zeka modellerinin kullanıcılarla kurduğu etkileşimleri şekillendiren “Model Behavior” ekibini yeniden organize ediyor. Yaklaşık 14 araştırmacıdan oluşan bu ekip, artık modellerin ön eğitim sonrası geliştirilmesinden sorumlu olan daha geniş kapsamlı Post Training birimine bağlı çalışacak.

OpenAI Araştırma Direktörü Mark Chen’in Ağustos ayında çalışanlarla paylaştığı notta, bu adımın “yapay zeka kişiliği”nin artık doğrudan temel model geliştirme sürecinin ayrılmaz bir parçası olarak görüldüğünün göstergesi olduğu vurgulandı. Yeni yapılanmayla birlikte ekip, Post Training lideri Max Schwarzer’a bağlı çalışacak.

Model Behavior ekibinin kurucusu Joanne Jang ise şirket içinde yeni bir sayfa açıyor. Jang, insanların yapay zeka ile iş birliği yapma biçimlerine yönelik yeni arayüzler tasarlamak üzere OAI Labs adını taşıyan yeni bir araştırma grubunun başına geçti.

Kurulduğu günden bu yana OpenAI’nin en stratejik araştırma birimlerinden biri olan Model Behavior’ın “kişiliğini” kurgulamanın yanı sıra yapay zekanın kullanıcıyı her koşulda onaylama eğilimi olarak bilinen sycophancy sorununu azaltmaya, siyasi yanlılıkları dengelemeye ve şirketin yapay zekâ bilinci konusundaki yaklaşımını belirlemeye odaklandı.

Son dönemde özellikle GPT-5’in kullanıcılar tarafından “soğuk” bulunması ve bu nedenle gelen tepkiler, OpenAI’nin modelin yanıtlarını daha sıcak ve dostane hale getirecek güncellemeler yapmasına neden olmuştu. Ancak şirket, bu değişiklikleri yaparken yapay zekanın kullanıcıyı koşulsuz onaylayan bir yapıya bürünmemesi için hassas bir denge gözetiyor.

Model Behavior ekibi GPT-4, GPT-4o, GPT-4.5 ve GPT-5 dahil olmak üzere tüm modellerde görev aldı. Joanne Jang, daha önce Dall-E 2 gibi önemli projelerde de yer almıştı. Yaklaşık dört yıldır OpenAI’de bulunan Jang, geçtiğimiz hafta X hesabından yaptığı paylaşımda “OpenAI’de yeni bir yolculuğa başladığını” duyurdu.

Yeni birimin hedeflerini anlatan Jang, “Sohbet merkezli yaklaşımın ötesine geçerek yapay zekayı düşünme, üretme, oyun oynama, öğrenme ve bağlantı kurma araçları olarak konumlandırmayı amaçlıyorum” ifadelerini kullandı. Şimdilik Mark Chen’e bağlı çalışacak olan OAI Labs, OpenAI’nin gelecekteki kullanıcı deneyimini şekillendirecek kritik alanlardan biri olarak görülüyor.

Kaynak: TechCrunch 

OpenAI’dan kritik adım: ChatGPT’ye ruh sağlığı kalkanı geliyor

featured OpenAI
1 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
2 Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
4 Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
5 "Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Güncel Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Uber, 2026’da Avrupa’da robotaksi sahnesine çıkıyor
Uber, 2026’da Avrupa’da robotaksi sahnesine çıkıyor
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 gün önce
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Haberler
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Marketing Türkiye
8 Temmuz 2025
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Haberler
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
"Aile Markası" olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında...
Haberler
“Aile Markası” olmanın sırrı Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
Nafizcan Önder
5 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.