22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online satışlar en çok ne zaman ne nasıl artıyor?
Haberler

Online satışlar en çok ne zaman ne nasıl artıyor?

Marketing Türkiye
13 Nisan 2023
2 dk okuma

Google bünyesinde çalışan Pablo Pérez, perakende sektöründe 15 yıllık deneyime sahip lider bir araştırmacı. Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapsayan araştırmalar üzerinde çalışan Pérez, bin kişiyle 120 bin alışveriş senaryosunu simüle ettiği son perakende araştırmasında online alışverişin yükselişe geçtiği yegane dönemin indirim günleri olmadığını ortaya koyuyor…

Araştırmaya göre, insanlar belirli bir ürünü satın almaya net bir şekilde odaklı olsa da son satın alma kararını vermek için bir perakendeciden diğerine geçmeye çok yatkın. Örneğin, ilk ve ikinci tercihleri olan ürünler sunulduğunda tüketicilerin sadece yüzde 25’i ikinci tercihlerinde karar kılmaya istekli. Yüzde 47 ise ikinci perakendeci tercihlerinde karar kılmaya istekli. Bu bulgu, perakendecilerin rakipleri arasından nasıl sıyrılabileceklerini ve iyi bilgilendirilmiş müşterilerin ürün satın almasını nasıl sağlayabileceklerini anlamak açısından çok fazla fırsatın önünü açıyor. Gelin Peréz’in insanların satın al” düğmesini tıklamasını sağlayacak belirli stratejilerin keşfedilmesi için derinleştirdiği araştırmasına yakından bakalım…

İndirimler çekici ama perakendeciler daha fazlası mümkün…

Perakende pazarlama çok rekabetçi bir ortam. Fiyatlandırma genellikle, artan hayat pahalılığı ve yüksek enflasyon ile mücadele eden perakendeciler için saplantı haline geliyor. Ancak fiyatlandırma, satın alımı etkileyen unsurlardan sadece biri. İnsanların satın alma kararlarına ilişkin davranış bilimi araştırmam, perakendecilerin indirimler dışında bir dizi alternatif stratejiyle müşterilerin dikkatini etkili bir şekilde çekebileceğini ve satışları artırabileceğini gösterdi. Güçlü davranış ilkeleri şunları kapsıyor:

Toplumsal kanıt: Tüketiciler benzer alıcılara güvenme eğiliminde olduğu için iyi müşteri yorumları (örneğin 5 yıldız puanı) satışları güvence altına almak açısından çok ikna edici olabilir. Araştırmaya göre bu, indirim uygulamayı etkisizleştirecek en güçlü ilke.

Teslimatı kolaylaştırma: Dijital reklamlarda; hızlı sonraki gün teslimat, mağazadan teslim alma veya ücretsiz iade fırsatları sunulduğunda tüketiciler satın alma kararlarında daha net olabiliyor.

“Ücretsiz” ifadesinin gücü: Satılan ürünle birlikte hediye ürün, ücretsiz aksesuarlar veya servis sunmak her zaman çekici bir teklif. “Ücretsiz” kelimesini görmek, insanların davranışları üzerinde ölçülemeyecek bir etki yaratıyor.

Otorite ön yargısı: Uzmanlara veya otorite figürlerine ait yorumlar belirli bir ürün ya da mağazaya ekstra güvenilirlik katar. Örneğin, bir markanın veya perakendecinin bir sektör ödülü kazandığını görmek tüketicinin satın alma kararını etkileyebilir.

Temel özellikler: Bir perakendeci, müşterilere temel ürün özelliklerinin kısa açıklamalarını göstererek satın alma kararlarını kolaylaştırabilir ve zaman kazandırabilir. Örneğin, bir dizüstü bilgisayarın, kategorisinde lider bir özellik sayılan 12+ saatlik pil ömrüne sahip olduğunu veya bir evcil hayvan mamasının içeriğinin yüzde 100 doğal olduğunu belirtmek yararlı olabilir. Davranış biliminde bu, “kategori buluşsal yöntemler” olarak biliniyor.

Kaynak: Think with Google

featured
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
Haberler
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
Nafizcan Önder
6 gün önce
Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Haberler
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Nafizcan Önder
9 Kasım 2025
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Sena Tufan
20 Ekim 2025
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
Haberler
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
İrem Alimoğlu
14 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.