20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online satışlar en çok ne zaman ne nasıl artıyor?
Haberler

Online satışlar en çok ne zaman ne nasıl artıyor?

Marketing Türkiye
13 Nisan 2023
2 dk okuma

Google bünyesinde çalışan Pablo Pérez, perakende sektöründe 15 yıllık deneyime sahip lider bir araştırmacı. Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapsayan araştırmalar üzerinde çalışan Pérez, bin kişiyle 120 bin alışveriş senaryosunu simüle ettiği son perakende araştırmasında online alışverişin yükselişe geçtiği yegane dönemin indirim günleri olmadığını ortaya koyuyor…

Araştırmaya göre, insanlar belirli bir ürünü satın almaya net bir şekilde odaklı olsa da son satın alma kararını vermek için bir perakendeciden diğerine geçmeye çok yatkın. Örneğin, ilk ve ikinci tercihleri olan ürünler sunulduğunda tüketicilerin sadece yüzde 25’i ikinci tercihlerinde karar kılmaya istekli. Yüzde 47 ise ikinci perakendeci tercihlerinde karar kılmaya istekli. Bu bulgu, perakendecilerin rakipleri arasından nasıl sıyrılabileceklerini ve iyi bilgilendirilmiş müşterilerin ürün satın almasını nasıl sağlayabileceklerini anlamak açısından çok fazla fırsatın önünü açıyor. Gelin Peréz’in insanların satın al” düğmesini tıklamasını sağlayacak belirli stratejilerin keşfedilmesi için derinleştirdiği araştırmasına yakından bakalım…

İndirimler çekici ama perakendeciler daha fazlası mümkün…

Perakende pazarlama çok rekabetçi bir ortam. Fiyatlandırma genellikle, artan hayat pahalılığı ve yüksek enflasyon ile mücadele eden perakendeciler için saplantı haline geliyor. Ancak fiyatlandırma, satın alımı etkileyen unsurlardan sadece biri. İnsanların satın alma kararlarına ilişkin davranış bilimi araştırmam, perakendecilerin indirimler dışında bir dizi alternatif stratejiyle müşterilerin dikkatini etkili bir şekilde çekebileceğini ve satışları artırabileceğini gösterdi. Güçlü davranış ilkeleri şunları kapsıyor:

Toplumsal kanıt: Tüketiciler benzer alıcılara güvenme eğiliminde olduğu için iyi müşteri yorumları (örneğin 5 yıldız puanı) satışları güvence altına almak açısından çok ikna edici olabilir. Araştırmaya göre bu, indirim uygulamayı etkisizleştirecek en güçlü ilke.

Teslimatı kolaylaştırma: Dijital reklamlarda; hızlı sonraki gün teslimat, mağazadan teslim alma veya ücretsiz iade fırsatları sunulduğunda tüketiciler satın alma kararlarında daha net olabiliyor.

“Ücretsiz” ifadesinin gücü: Satılan ürünle birlikte hediye ürün, ücretsiz aksesuarlar veya servis sunmak her zaman çekici bir teklif. “Ücretsiz” kelimesini görmek, insanların davranışları üzerinde ölçülemeyecek bir etki yaratıyor.

Otorite ön yargısı: Uzmanlara veya otorite figürlerine ait yorumlar belirli bir ürün ya da mağazaya ekstra güvenilirlik katar. Örneğin, bir markanın veya perakendecinin bir sektör ödülü kazandığını görmek tüketicinin satın alma kararını etkileyebilir.

Temel özellikler: Bir perakendeci, müşterilere temel ürün özelliklerinin kısa açıklamalarını göstererek satın alma kararlarını kolaylaştırabilir ve zaman kazandırabilir. Örneğin, bir dizüstü bilgisayarın, kategorisinde lider bir özellik sayılan 12+ saatlik pil ömrüne sahip olduğunu veya bir evcil hayvan mamasının içeriğinin yüzde 100 doğal olduğunu belirtmek yararlı olabilir. Davranış biliminde bu, “kategori buluşsal yöntemler” olarak biliniyor.

Kaynak: Think with Google

featured
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
1 Kasım 2025
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Haberler
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Haberler
“Sporcu Eskisi”: Ahmet Gülüm’den sporcu kimliğinin ötesine geçen bir anlatı
Marketing Türkiye
4 gün önce
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Haberler
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Sena Tufan
30 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.