16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online lansmanlar pazarlama sektörüne neler öğretti?
Haberler

Online lansmanlar pazarlama sektörüne neler öğretti?

Marketing Türkiye
24 Mayıs 2021
3 dk okuma

Etkinliklerin ertelendiği ve iptal edildiği bir yıl geçirdik. Düğünler, mezuniyetler, yılbaşı kutlamaları askıya alındı. Pazarlama dünyasında da durum farklı değildi. 2020’de pazarlamacıların yüzde 87’si planladığı etkinliklerin pek çoğunu iptal etti. Fakat online lansmanlar sayesinde başarıyı yakalayanlar da oldu. İşte başarılı örnekler üzerinden sanal ürün lansmanı trendini yakalamanın ipuçları…

Karmaşaya rağmen, pandemi döneminde ürün çıkarmak isteyen pazarlamacılar için bazı iyi haberler de vardı. Ürün lansmanlarının dijital ortama taşınması, daha önce başlayan ancak pandemide hızlanan bir trend oldu ve dikkatli bir şekilde planlanıp gerçekleştirilen online lansmanların, yüz yüze etkinliklere göre bazı avantajları olduğu hemen kabul gördü. Örneğin, esnek bir kitle hedefleme seçimi, daha geniş kitlelere erişim, daha çok etkileşim ve neredeyse gerçek zamanlı olarak takip gibi olanaklarla, online lansmanlar dijital olmayan yöntemlere kıyasla daha hesaplı şekilde elde edilebiliyor. Kitleler söz konusu olduğunda ise katılımcıların yüzde 56’sı, canlı yayın seyretmenin etkinlikte bizzat bulunmak kadar iyi olabileceğini söylüyor.

Ancak, insanların Zoom’dan bunaldığı bu dönemde başarılı bir dijital lansman düzenlemek için neler yapmak gerekir? İşte üç adımda sanal ürün lansmanlarının büyük etki uyandırmasını sağlamanın formülü…

1. Ön lansmanla temel oluşturun

Başarılı bir sanal lansmanın ilk kuralı, işlerinizi erkenden yapmak. 2020’de onca belirsizlik varken markalar önceden plan yapmayı nasıl başardı? Lansman etkinliğinin ayrıntıları kesinleşmese de ellerindekilerle çalıştılar. Örneğin, Galaxy Unpacked 2020 etkinliğinde Samsung, büyük lansman için heyecan uyandırmak amacıyla marka varlıklarını kullandı ve ürünü göstermeden de satış yapılabileceğini kanıtladı.

Bazı ön lansmanlarda nostaljinin gücüne de tanık olduk. Sony ve Puma, sunulacak ürünlerin eski modelleriyle ilgili güzel anılarını potansiyel müşterilere hatırlatmak için sıkı bir şekilde çalıştı.

Lansmanın ayrıntıları kesinleşmemiş olmasına rağmen en başarılı sanal lansmanlar, ön lansman materyallerinde olabildiğince fazla lojistik bilgi sunanlar oldu. Örneğin, YouTube’da canlı olarak yayınlanacak yeni albümünün lansmanından önce Taylor Swift, lansman tarihi ve saatiyle birlikte kullanıcıların kaydolup hatırlatma alabileceği bir bağlantının paylaşıldığı kısa bir reklam yayınladı.

Ön lansmanı, ürününüz hakkında fazla bilgi vermeden lansman tarihini bildirmek için kullanırsanız, son ayrıntıları henüz kesinleştirmemiş olsanız da ilgi çekebilir ve heyecan uyandırabilirsiniz.

2. Ürün lansman etkinliğinizin dikkat çekmesini sağlayın

Lansman günü için tüm hazırlıklarınızı yaptınız ve beklenti yarattınız. Bu noktaya geldiğinizde, pazarlama çalışmalarınızın tek bir hedefi olmalı: Etkinliğe olabildiğince fazla kişinin katılmasını sağlamak.

Herkesin sanal happy hour davetlerine, aileleriyle Zoom’da görüşmek için verdikleri sözlere ve online şirket toplantılarına boğulduğu bir dönemde markalar bunu nasıl başardı? Dikkatleri üzerine çeken markalar, canlı etkinliklerini hedefledikleri kişilere sürekli olarak hatırlattı ve onları etkinliğe yönlendirdi. Örneğin, Savage X Fenty moda şovu için Amazon, 15 saniyelik bu reklam ile bunu sağladı.

Markaların, aciliyet hissi vermek ve kaçırma korkusu yaratmak için geri sayım kullanarak öne çıktığını da gördük. Örneğin, yeni kamyonetinin online lansmanı için Ford bu örneği kullandı. Katılımcıların sanal ortama girmesinin ardından etkinlikte kalmasını sağlamak için onlarla etkileşim kurmaya devam etmeniz gerekir. Markaların görüşmeyi sürdürmek ve kitlesiyle etkileşim kurmak için YouTube özelliklerini (ör. canlı sohbet seçeneği) kullandığını gördük.

3. Lansman sonrası çalışmalarla akıllarda kalın

Etkinlik sona erdikten sonra iyi bir iş çıkarmanın verdiği rahatlıkla geri çekilip önünüze bakmak isteyebilirsiniz. Ancak, geçen yılın en başarılı sanal ürün lansmanlarını gerçekleştiren markalar, tanıtım çalışmalarını daha da yoğun bir şekilde sürdürenler oldu.

Sunulan ürünün türüne bağlı olarak bu durumun iki şekilde sonuçlandığını gördük. Teknoloji sektöründe sıklıkla gördüğümüz üzere ürünün hemen satışa sunulduğu durumlarda markalar, lansmanın ardından hemen ürünün nereden ve nasıl satın alınabileceğini belirten bir tanıtım yayınladı.

Genelde otomotiv sektöründe gördüğümüz üzere bekleme süresi olan ürünler ile ilgili en başarılı sanal lansmanlardan sonra, ürün özelliklerinin vurgulandığı ve potansiyel müşterilere ürünün sanal olarak nasıl deneneceğinin gösterildiği kampanyalar yayınlandı. Böylece ürün, potansiyel müşterilerin aklına iyice yerleşti.

Online lansmanlarla geçecek yeni bir yılı planlama

Bu yıl daha fazla online etkinliğin düzenleneceği neredeyse kesin, bu nedenle şunu unutmayın: Lansmanlar artık bir anda olup bitmeyen, birlikte işleyen ve birbirini destekleyen olaylar haline geldi. Bunu bilerek hareket eden pazarlamacılar, karşılarına çıkan bu engeli kendilerine avantaj sağlayacak şekilde kullanabilir.

Kaynak: Think with Google

Görüntülü toplantılarda nasıl şık olunur?

Zoom yorgunu olabilir misiniz?

featured sanal ürün lansmanları
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye'de kullanıma sundu
Haberler
Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye’de kullanıma sundu
Sena Tufan
3 hafta önce
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
20 Nisan 2025
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Haberler
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Nafizcan Önder
2 gün önce
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Haberler
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Marketing Türkiye
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.