Ömer Barbaros Yiş yazdı: “İndirim var, indirim var!”
Tüm dünyada kasım ayı denince ilk akla gelen, markaların ve platformların birbiriyle yarıştığı indirimler oluyor. Black Friday, Cyber Monday gibi yurt dışında periyodik olarak çok uzun yıllardır gerçekleştirilen özel indirim dönemlerinin ülkemizde uygulanmaya başlanması 10 yıl kadar önceye uzanıyor. Özellikle kasım indirimlerinin ülkemizde ilgi görmesiyle birlikte, başta online satış platformları olmak üzere hemen her markanın bu döneme özel kampanyalarla tüketicilerin ilgisini çekmek üzere yarıştığını görüyoruz. Tabii bu da markaların müşterilerin indirim mesajları arasında markaları ayrıştırmasını zorlaştırıyor. Bu dönemde ancak müşterisine özel fırsatlarla indirim dönemine erken giren platformlar ve markalar rakiplerinden ayrışabiliyor. Bu platformlardan biri de lcwaikiki.com…
Dünyayı etkileyen enflasyonist ortam, ürün fiyatlarının yükselmesine ve insanların alım gücünün düşmesine neden oluyor. Müşterilerinin iyi giyinmesini sağlamak misyonuyla hareket eden bir marka olarak onların cebini düşünmeyi de sorumluluğumuz olarak görüyor bunun için de indirimlerimizi sürekli kılıyoruz. Biz de özellikle bu yılki indirimlerin tüketicilerin alım gücüne destek olması adına çok daha önemli olduğunu düşünüyoruz.
Bu enflasyonist ortamda fiyatların artmasının dışında bir de gerek dünyada gerekse ülkemizde akıllı fiyatlama stratejisi makyajıyla uygulanan kandırmaca indirim uygulamaları karşımıza çıkıyor. Bu indirimler, ürünün ilk fiyatını yukarı çekerek, hedeflenen kar marjlarını yüksek indirimlerle yakalamaya dayanıyor. Eğer kampanyadaki her üründe “yüzde 50’nin üzerine ek indirimler” gibi tanıtımlar görüyorsanız buralara her zaman şüpheyle yaklaşmanızı öneririm. Çünkü ilk fiyatlar hep yüksek konulur ve sonra üzeri çizilir. Açıkçası bu indirim modeli bize hiç etik gelmiyor. Çünkü bizim için her işte olduğu gibi indirimin de dürüst olanı makbul.
Yılın 12 ayı fırsat sunuyoruz
Peki, bu tarz indirimleri ilk fiyatları yüksek belirlemeden yapmak mümkün mü?
Evet, bunu seçili ürünlerde yapmak mümkün. Az kalan ve ürün ömrünün sonuna gelen stoklu ürünler yüksek indirimle satışa sunulabilir. Böylece satıcı hem stoklama maliyetinden kurtulmuş olur hem de yeni ürünlere yer açılır. Mesela bizde ilk fiyat neyse hep odur asla değiştirilmez, ilk fiyata dokunmak yasaktır, dürüst fiyatlama bizim kırmızı çizgimiz.
lcwaikiki.com olarak sizin indirim stratejiniz nasıl diye soracak olursanız, biz sezon sonu indirimi yapmak yerine yılın 12 ayında da müşterisine birbirinden farklı fırsatlar sunmayı tercih eden bir platformuz. Bu da ihtiyaç olan zamanda indirimi misafirlerimizle buluşturmamızı sağlıyor. Bunun sonucu da yüksek satış adetlerinin yanı sıra ilk defa bizi tercih eden müşteri sayısının artışı olarak bize yansıyor. Aslında özetle, misafirlerimizin bize olan ilgisi bu indirimleri vermemizi mümkün kılıyor. Müşterilerimizin ilgisi olmasa, bu kadar uzun süreli indirimleri yapmamız mümkün olmazdı.
“İndirime bahane aradığımız günler”
Bunu nasıl yapıyorsunuz derseniz; az önce de bahsettiğim gibi seçili ürünlerle bunu gerçekleştirmek mümkün. Seçili ürünlerde net sepet indirimleri, belirli günlerde ikincisi 1 TL, bir alana bir bedava, maymun oyunuyla kupon kazanma ve süreli indirim kuponları gibi kampanyalarımızı sürekli devreye alıyoruz. Belirli bir sepet tutarında geçerli bu uygulamalar hem sepet büyüklüğünü sağlayarak birim gönderim maliyetlerimizi aşağı çekiyor hem de bu indirim kuponlarını verebilmemizi mümkün kılıyor.
İndirimleri sadece Kasım ile sınırlı tutmamanın bir diğer avantajı da Nisan ve Ekim aylarında özellikle sepet indirimine girecek ürünleri yine bu aylarda daha agresif kuponlar kullanarak Kasım ayında görülen satış hacmini bu iki ayda da yakalamak oluyor. Biz bu indirim günlerine, “indirime bahane aradığımız günler” diyoruz. Nisan ve Ekim aylarında aldığımız bu aksiyonlar hem daha az maliyetli medya planları yapmamızı sağlıyor, hem de bize ciddi pazar payı kazandırıyor.
Bu yıl bir ilki gerçekleştireceğiz
Bir süredir lcwaikiki.com’da farklı markaların ürünlerini de müşterilerimizle buluşturuyoruz. Bu yıl platformumuzdaki diğer markaları da indirimli fiyatlarla misafirlerimize sunmanın heyecanını yaşıyoruz.
Lcwaikiki.com’da amacımız müşteri deneyiminde mükemmeliyeti sağlamak. Bunun için teslimatları geciktirmeden, hataları minimuma indirerek, hata yaptıysak da muhakkak telafi ederek misafirlerimizin aile bütçelerine desteğimizi bu indirim döneminde de devam ettireceğiz. Müşterilerimiz bizi tercih ettikçe, biz de kampanyalarımızı artırarak alışveriş deneyimini iyileştirmeyi sürdüreceğiz.