7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ömer Barbaros Yiş yazdı: "İndirim var, indirim var!"
Haberler

Ömer Barbaros Yiş yazdı: “İndirim var, indirim var!”

Marketing Türkiye
12 Kasım 2023
3 dk okuma
Ömer Barbaros Yiş yazdı: "İndirim var, indirim var!"
Ömer Barbaros Yiş
LC Waikiki E-Ticaret Genel Müdürü

Tüm dünyada kasım ayı denin­ce ilk akla gelen, markaların ve platformların birbiriyle yarıştığı indirimler oluyor. Black Friday, Cyber Monday gibi yurt dışın­da periyodik olarak çok uzun yıllardır gerçek­leştirilen özel indirim dönemlerinin ülkemizde uygulanmaya başlanması 10 yıl kadar önceye uzanıyor. Özellikle kasım indirimlerinin ülke­mizde ilgi görmesiyle birlikte, başta online satış platformları olmak üzere hemen her markanın bu döneme özel kampanyalarla tüketicilerin il­gisini çekmek üzere yarıştığını görüyoruz. Tabii bu da markaların müşterilerin indirim mesajları arasında markaları ayrıştırmasını zorlaştırıyor. Bu dönemde ancak müşterisine özel fırsatlarla indirim dönemine erken giren platformlar ve markalar rakiplerinden ayrışabiliyor. Bu plat­formlardan biri de lcwaikiki.com…

Dünyayı etkileyen enflasyonist ortam, ürün fi­yatlarının yükselmesine ve insanların alım gü­cünün düşmesine neden oluyor. Müşterilerinin iyi giyinmesini sağlamak misyonuyla hareket eden bir marka olarak onların cebini düşünme­yi de sorumluluğumuz olarak görüyor bunun için de indirimlerimizi sürekli kılıyoruz. Biz de özellikle bu yılki indirimlerin tüketicilerin alım gücüne destek olması adına çok daha önemli ol­duğunu düşünüyoruz.

Bu enflasyonist ortamda fiyatların artmasının dışında bir de gerek dünyada gerekse ülkemizde akıllı fiyatlama stratejisi makyajıyla uygulanan kandırmaca indirim uygulamaları karşımıza çıkıyor. Bu indirimler, ürünün ilk fiyatını yu­karı çekerek, hedeflenen kar marjlarını yüksek indirimlerle yakalamaya dayanıyor. Eğer kam­panyadaki her üründe “yüzde 50’nin üzerine ek indirimler” gibi tanıtımlar görüyorsanız burala­ra her zaman şüpheyle yaklaşmanızı öneririm. Çünkü ilk fiyatlar hep yüksek konulur ve sonra üzeri çizilir. Açıkçası bu indirim modeli bize hiç etik gelmiyor. Çünkü bizim için her işte olduğu gibi indirimin de dürüst olanı makbul.

Yılın 12 ayı fırsat sunuyoruz

Peki, bu tarz indirimleri ilk fiyatları yüksek belir­lemeden yapmak mümkün mü?

Evet, bunu seçili ürünlerde yapmak mümkün. Az kalan ve ürün ömrünün sonuna gelen stoklu ürünler yüksek indirimle satışa sunulabilir. Böy­lece satıcı hem stoklama maliyetinden kurtul­muş olur hem de yeni ürünlere yer açılır. Mesela bizde ilk fiyat neyse hep odur asla değiştirilmez, ilk fiyata dokunmak yasaktır, dürüst fiyatlama bizim kırmızı çizgimiz.

lcwaikiki.com olarak sizin indirim stratejiniz na­sıl diye soracak olursanız, biz sezon sonu indiri­mi yapmak yerine yılın 12 ayında da müşterisine birbirinden farklı fırsatlar sunmayı tercih eden bir platformuz. Bu da ihtiyaç olan zamanda indirimi misafirlerimizle buluşturmamızı sağlı­yor. Bunun sonucu da yüksek satış adetlerinin yanı sıra ilk defa bizi tercih eden müşteri sayı­sının artışı olarak bize yansıyor. Aslında özetle, misafirlerimizin bize olan ilgisi bu indirimleri vermemizi mümkün kılıyor. Müşterilerimizin ilgisi olmasa, bu kadar uzun süreli indirimleri yapmamız mümkün olmazdı.

Ömer Barbaros Yiş yazdı: "İndirim var, indirim var!"

“İndirime bahane aradığımız günler”

Bunu nasıl yapıyorsunuz derseniz; az önce de bahsettiğim gibi seçili ürünlerle bunu gerçekleş­tirmek mümkün. Seçili ürünlerde net sepet in­dirimleri, belirli günlerde ikincisi 1 TL, bir alana bir bedava, maymun oyunuyla kupon kazanma ve süreli indirim kuponları gibi kampanyaları­mızı sürekli devreye alıyoruz. Belirli bir sepet tutarında geçerli bu uygulamalar hem sepet bü­yüklüğünü sağlayarak birim gönderim maliyet­lerimizi aşağı çekiyor hem de bu indirim kupon­larını verebilmemizi mümkün kılıyor.

İndirimleri sadece Kasım ile sınırlı tutmamanın bir diğer avantajı da Nisan ve Ekim aylarında özellikle sepet indirimine girecek ürünleri yine bu aylarda daha agresif kuponlar kullanarak Kasım ayında görülen satış hacmini bu iki ayda da yakalamak oluyor. Biz bu indirim günlerine, “indirime bahane aradığımız günler” diyoruz. Nisan ve Ekim aylarında aldığımız bu aksiyon­lar hem daha az maliyetli medya planları yap­mamızı sağlıyor, hem de bize ciddi pazar payı kazandırıyor.

Bu yıl bir ilki gerçekleştireceğiz

Bir süredir lcwaikiki.com’da farklı markaların ürünlerini de müşterilerimizle buluşturuyoruz. Bu yıl platformumuzdaki diğer markaları da in­dirimli fiyatlarla misafirlerimize sunmanın he­yecanını yaşıyoruz.

Lcwaikiki.com’da amacımız müşteri deneyimin­de mükemmeliyeti sağlamak. Bunun için tesli­matları geciktirmeden, hataları minimuma indi­rerek, hata yaptıysak da muhakkak telafi ederek misafirlerimizin aile bütçelerine desteğimizi bu indirim döneminde de devam ettireceğiz. Müş­terilerimiz bizi tercih ettikçe, biz de kampanya­larımızı artırarak alışveriş deneyimini iyileştir­meyi sürdüreceğiz.  

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kriz yönetiminin yeni kodları
Haberler
Kriz yönetiminin yeni kodları
Sena Tufan
4 hafta önce
Mendil kutuları tuvale dönüştü...
Haberler
Mendil kutuları tuvale dönüştü…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Haberler
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Advertorial
1 hafta önce
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.