Ölüm ilanları arasında sarsıcı bir reklam!
Günümüzde markalar için çalışılan özel gün kutlamalarının tasarımlarının neredeyse hemen hemen hepsi aynı. Shutterstock görselleriyle tasarlanmış ilanlar, aynı mesajlar ve kullanılan hashtagler… Fakat, bir işin dikkat çekmesi için kreatif olmak şart. İşte bu bilinçle Ankara’nın en köklü ajanslarından Reta, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Altunbilekler markası için çok konuşulan ve farkındalık oluşturan bir çalışmanın altına imza attı.
Altunbilekler için çarpıcı bir iş yapmaya karar verdiklerini söyleyen Reta Ajans Direktörü Anıl Can Arslan, ilanın ses getirmesi için hangi noktalarda farklılaşabileceklerinin üzerinde yoğun olarak çalıştıklarını belirtti. Arslan, “Marka için masaya oturduğumuzda emin olduğumuz bir şey vardı. Bu iş çiçek, böcek görsellerinin kullanıldığı, neşe dolu bir kutlama olmayacaktı. İşimiz, farkındalık yaratmak ve insanlara gerçekleri göstermek olmalıydı. Bunun nedeni, her gün haber izlerken, internette haber okurken, gördüğümüz kadın cinayetlerinden bu kadar rahatsızken bugün neşeyle kutlanacak bir gün olmamalı. Bugün farkındalık fikri ve mesajı taşıyan bir iş olmalıydı. Tüm bu düşüncelerimizi arkamıza alarak, haberlerde ve gazetelerde her zaman gördüğümüz ve maalesef insanlar için sıradan hale gelmiş izlenimi uyandıran kadın cinayetlerini daha görünür hale getirdik. Bunu da gazetelerin normalde üçüncü sayfa haberlerinde ya da kenarında köşesinde yer verdiği kadın cinayetleri haberlerini, gazetenin ‘vefat’ sayfasına taşıyarak yaptık” dedi.