1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Okurun karalayıcı yorumlarının sorumlusu medya mı?
Haberler

Okurun karalayıcı yorumlarının sorumlusu medya mı?

Marketing Türkiye
3 Haziran 2020
1 dk okuma

Avustralya Hükümeti’nin bu soruya yanıtı “Evet” oldu! Karara göre “Kendi makalelerini sosyal medyada yayınlayan medya kuruluşları, kullanıcıların bu yayınların altına yazdıkları küçük düşürücü yorumlardan sorumludur”.

Avustralya’nın New South Wales eyaletindeki en yüksek mahkemenin aldığı karara göre medya kuruluşları, Facebook kullanıcıları tarafından görülebilecek yorumların yapılmasını teşvik ediyor ve kolaylaştırıyor. Bu da, medya kuruluşlarının yorumların yayıncısı olarak kabul edilmesi ve içeriklerinden sorumlu tutulması gerektiği anlamına geliyor.

 Online yorumlardan medya kuruluşları mı sorumlu tutulmalı?

2016 yılında ABC TV’de yayınlanan “Avustralya’nın Utancı” (Avustralia’s Shame) programı, çocuk gözaltı merkezlerindeki sert muameleye dikkat çekti. Bu program dahilinde yayınlanan görüntülerin başrolü Dylan Voller adlı bir gençti. Görüntülerinin Fairfax Media, Nationwide News ve Sky News’ın Facebook sayfaları üzerinden yayınlanması üzerine gönderilen yorumların yapılan “nefret söylemlerin” olduğunu belirten Voller, medya kuruluşlarına karşı açtığı davada yorumlardan bu kurumların sorumlu tutulması gerektiğini savundu.

Davada medya kuruluşları savunmalarını, “Facebook’un, haber kuruluşlarına yorumları gizleme ya da silme yetkisi vermediği için, kullanıcılar tarafından yayınlanan içerikten Facebook’un sorumlu tutulması gerektiği” üzerine kurdu. Ancak bu sonucu değiştirmedi ve davayı Voller kazandı.

Voller’in davayı kazanmasının ardından; davada suçlanan medya kuruluşları, “Bugünün kararı, medyanın kendisine dava açılması korkusu olmadan hiçbir haberi yayınlayamayacağı anlamına geliyor. Üstelik bu karar, yazmadığımız ve üzerinde hiçbir kontrol şansımız olmayan yorumlar üzerinden alındı” açıklamasında bulundu.

Nisan ayından beri Avustralya hükümeti dijital platformlar ve yayıncılar arasında yeni bir model oluşturmak için çalışıyor.

Davanın ve alınan kararın küresel ölçekte bir etki yaratıp yaratmayacağı ise tüm medya şirketleri için büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor.

Kaynaklar: The Drum , ABC News

Facebook nefret söylemi Voller
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cartier'in müşteri verileri çalındı!
Haberler
Cartier’in müşteri verileri çalındı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Haberler
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Haberler
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Sena Tufan
2 hafta önce
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Nafizcan Önder
1 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.